Permalänk
Medlem

switch som tjuter

har köpt en st switch (fick den idag): http://www.webhallen.com/prod.php?id=36239

och den tjuter(konstant) vad kan jag göra? Är det bara att skicka tillbaka?

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

De flesta billigare switchar tjuter... hade själv en billig 8 portars förut som lät förjävligt, tog bara och låste in den i garderoben så vart det tyst.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

varför är det så för? så ska det väl inte vara... det går ju inte äns att sitta brevid den.

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hiphop_orre
varför är det så för? så ska det väl inte vara... det går ju inte äns att sitta brevid den.

Inte för att jag vill vara taskig men "man får vad man betalar för" passar nog in i detta fall.
Köper man t.ex en bordsfläkt för 99kr så bör man t.ex inte bli förvånad om den väsnas mycket, vilket min 99kr clas ohlsson-fläkt gör

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Hedersmedlem

Min switch från Netgear var tyst.den kostade under 400 kronor...

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Jag har flera switchar av det där märket. Cnet. Fungerar otroligt bra.
Har haft en som blev varm och lät konstigt, var bara att byta ut den...

O nej, de ska inte tjuta.
Har 5 st nu och ingen av de piper.

Permalänk
Medlem

hade också en gammal Cnet 8port 10Mbps hubb. den hade ett pipande missljud med.

Permalänk
Medlem

Vårat modem från BBB tjöt också lite, tror det är nån Spole?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Ja, spolar har en tendens att pipa, och är det riktigt billiga spolar som det säkerligen sitter i denna så kan de nog pipa rätt bra.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

kan man tysta me lite smältlimm tro?

Permalänk

Värt ett försök tror jag. Borde kunna dämpa vibrationer bra.

Permalänk
Medlem

men alltså. man borde få en ny då? eftersom den ska väl inte för missljud?

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Jodå, gå tillbaka med det. Borde gå fint.
Det ska inte vara så.

Permalänk
Medlem

okey... får jag skicka med posten på måndag. tack för alla hjälp och nu kan vi se denna tråd som låst.

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk

Det är min nätadapter till min Netgearswitch som tjuter.. :/

Visa signatur

Ge oss tillbaka det ni tog från oss, ÖÄ
Edit: Ja, nu vare tillbaka. Vilken lycka!