Tyst grafikkort under 2500:-

Permalänk
Medlem

Tyst grafikkort under 2500:-

Min 746 cpu har pajjat och jag tänkte byta både cpu och moderkort. Då åker jag på grafikkort också (pci exp) ett bra tyst (passiv kylning) kort under 2500:- finns det?

Tack /Richard

Permalänk

Gigabyte GeForce 6600GT 256Mb DDR3 Silent Pipe TV-out DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express
http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=GIGPCX66GT

Vill du ha ett tyst, så kör på det. Annars kan du få mycket bättre prestanda för pengarna om du köper ett som låter lite som t.ex Connect3D X800GTO.

Edit: Hade Gigabyte kortet själv i en vecka och tyckte det var helt okej. Problemet var bara att det inte fick plats i min lilla mATX låda. Jag fick runt 8300 med 3Dmark03.

Permalänk

köp ett x800 GTO ultimate från sapphire.. kostar 2200:- på www.shg.biz

det är heatpipe kylning så det är helt tyst

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk

Annars köper du ett grafikkort sen en zalman vf700 kylare.
Kör kylaren på 5v så hör du den knappt.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk

X800GTO är ju perfekt för dig, tyst och "inbyggd chassiefläkt" får du också med ett HIS X800GTO IceQII, kolla här: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=51655... Blir nog ett sånt för mig iaf

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | i7 6700K@4,5GHz | 16GB@2800MHz | 500GB Evo 960 m.2 | Dell U2515H | Logitech MX Master/K750 | FD Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Annars köper du ett grafikkort sen en zalman vf700 kylare.
Kör kylaren på 5v så hör du den knappt.

Knappt= Den blir i praktiken ljudlös, haha, dvs om du inte har datorn i örat ^^

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
Knappt= Den blir i praktiken ljudlös, haha, dvs om du inte har datorn i örat ^^

Håller inte med, tycker den låter för mycket. Dock verkar det som jag är en definitiv minoritet här på forumet

Är du känslig för ljud, kör på de TYSTA förslagen, annars skaffa någon med "tyst" fläkt...

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

seriöst du andas högre än om du kör den på 5v. Sen så finns de väl dem som tycker andningen låter för högt..

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
seriöst du andas högre än om du kör den på 5v. Sen så finns de väl dem som tycker andningen låter för högt..

Nje, den låter mest i min dator iaf (eller snarare när jag hade den). Klipper jag hårddisarna (som låter mest) kan jag inte sova för datorn låter för mkt. Men det är ju jag. Blir så förbannad på alla hårddiskar som låter så mycket! Memtest över natten körde jag en gång, men någon rba sömn blev det ju inte... Men man får ju sätta ribban någonstans, vill man ha datorn på eller sova djupt? Kombinera går ju också, vilket många gör - kompromiss.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

Jo jag är oxå känslig för ljud, är ganska nöjd med min burk nu faktiskt.
Var tvungen att byta fläkten bak på sonatan till en everflow så vart den bra mycket tystare.
Men det är fortfarande någonting som låter, tror det är nätagget?
Hårddisken är knäpptyst förutom när den jobbar, zalman 7000b på lägsta på cpun, zalman vf700 på lägsta på graffet, passiv kylning på moderkortet.
Måste nästan vara nätagget.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Har två stycken 90mm fläktar på 16 -19 dB. Ljuddämpad låda med laserskuren dämpning. 19 dB nätagg och Seagate Barracuda hårddiskar.. Väldigt tyst med andra ord.

Fläkt på grafiken är uteslutet.