Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R_fused
runt 2000 tror jag det började dö ut med pappkarionger, vilket är mycket synd. Fan man vill ju ha allt dom skickade med. Minns Tiberian Sun där man ick med hur mycket grejer som helst, en RIKTIG manual med story och allt bl.a. Det var tider de.

Annars sparar jag det som kan vara bra att ha, har bl.a. alla tillbehör, manualer mm i sina respektive moderkortslådor.

Mitt painkiller är i pappkartong
eller hela fodralet är liksom en snygg pappkarton typ.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Jag sparar alla originalkartonger, från elektronik till kökspryttlar tex Åbergsglasen eller äggklockan

Jag stör mig ganska mycket på att jag var tvungen att lämna kvar kartongerna tilll mina högtalare (Audio Pro, Avantek One, Two, Five och Sub) pga att dom inte fick plats i bilen Skulle f*n kört två gånger trots att det hade varit en extra bilresa på ca 20 mil.

Visa signatur

// David

Permalänk
Medlem

Har kvar kartongerna till moderkort och grafikkort. Moderkortskartongen ligger det en massa kablar i. I grafikkortskartong så ligger en massa manualer

Permalänk
Medlem

Jag sparar på kartonger/manualer till nästan allt jag köper. Vissa för att tycker de är snygga och kul å bara ha det. De andra är väll bra om man ska sälja de så tjänar man mer på komplett. Kör upp en vote på detta, skulle vara intressant å se hur många som bryr sig om att spara.

Permalänk

Guildwars leveras i pappkartong...

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Jag sparar alla kartonger åtminstone tills garantin på grejerna har gått ut, bra att ha anpassade kartonger till prylarna ju om man måste skicka iväg dom. Det är ju knappast så att jag har nåt jävla postrum med nytt emballage om jag ska skicka nåt

Permalänk
Medlem

Även jag sparar allt...

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Kartonger is teh shit!!1

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Sparar det mesta här också, har tex massa 3korts/moderkorts kartonger + lite roligare som NES kartonger i original skick. Brukar lägga ner kvittot för de prylar jag köper i respektive kartong, riktigt smidigt om man ska reklamera ngt (det här med reklamation är ngt man kan utan o innan om man haft någon D-Link produkt )

Visa signatur

Antec SLK3000 | Asus P4P800 | P4C Northwood HT 2,6ghz @ 3,5ghz + Big TT | 2x512mb Corsair TWINX PC4400 | Sapphire ATI Radeon 9800pro [R360] + VF700 |
Intel P4 Överklocknings DB | ATI Radeon 9200 Vmod | ArneAnkas 3dMark 2001 DB |

Permalänk
Medlem

En kartongstapel på vinden är det enda som behövs. Är ju skitbra att ha kvar kartongen när man ska sälja skiten.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Red Alert 2 var väl första spelet som levererades i "dvd-fodral" om jag vill minnas rätt. Beställde det, fick det samma dag som det släpptes - gissa om jag blev förvånad när det bara var ett fjuttigt dvd-fodral!

Är dock tacksam över nya formatet, mina gamla papperskartonger till warcraft 2, command&conquer samt duke nukem 3d kommer väl snart bli samlarobjekt

Visa signatur

Antec Three Hundred, Corsair HX620W, Core i7 920 @ 4GHz stabil, 12gb DDR3 OCZ 1600MHz, Noctua NH-U12P, Intel X25-M 80GB, Asus 4870 Dark Knight 1GB

Permalänk
Medlem

Jag spara lådor att lägga det gammla i men när jag städar åker det mesta ut ändå...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laazy
Jag sparar på nästan alla mina kartonger...har typ en halv garderob full nu

Samma här...

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem

det underbaraste fodralet är Age Of Empires: Collectors edition

dubbelt så brett som ett "stort" pappersfordral och med 2 spel, 2 expansionspack, en cd med spelmusiken, 2 manualer på 160 respektive 190 sidor, ett par blad med info om dom olika civilisationerna osv...

Helt underbar förpackning, så ska det se ut när man köper spel...

Permalänk

Jag sparar alltid mina kartonger, mest pga att man slänger in dem i gatderoben och aldrig orkar ta ut dem jag tycker vi kör en tävling vem som har mest kartongr också vill jag se lite bilder på gigantiska kartong högar^^ en vacker dag kanske någon gör något kul med sina kartonger

Permalänk
Medlem

Själv så slänger jag nästan alla mina kartonger, förutom den till psp:n och alla mina senaste mobiler, har nämligen lite begränsat med utrymme här... hur fasen får ni plats med grejerna?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Såhär gör man:
man tar den största kartongen som man fick med datorn, och stoppar in så många av "de små" som man får plats med

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Sparar på coola kartonger som, Leadteks 6800LE med den där trollkarlen

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Jag sparar alla kartonger har mitt livs historia i kartonger i garderoben. Ganska kul att kunna plocka fram kartongen till LPs/Kepsar etc. man köpt för en herrans massa år sedan.

Permalänk
Avstängd

Verkar som om alla sweclockara kan gå ihop och starta ett museum för kartonger låter det som.. De kan säkert fylla hela Älvsjömässan för en helg eller så.. Kommer säkert dra massor med kunde

edit: jag spar bara embalage nån vecka så jag honner se att grejerna funkar från leverantör, funkar de inte är det returärende och då kan embalage krävas. Efter det är det garantiärende och då krävs aldrig embalage...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var tvungen att kolla efter och hittade orginalkarongen till Windows 95:)

Visa signatur

Man får vad man betalar för...

Permalänk
Medlem

Jag har spart moderkortslådan för den e bra att ha kvar alla sladdar man får med moderkortet sen har jag grafikkortslådan och lådan till tft skärmen kvar... men menst för att jag inte orkat gå o kasta dom.. de e ju långt, minst 100 meter

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Själv har man Windows 3.11 i kartongutförande..! Elajt!

Undra hur det skulle stå sig på en 4400+ ? skulle man ens hinna se nån bootscreen?

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToTo
Var tvungen att kolla efter och hittade orginalkarongen till Windows 95:)

Sedan tände du fyr på den och skrek maniskt: "Haha, nu kan du inte krascha min dator någon gång mer!"? ;>

Permalänk
Medlem

Jag har just nu min dator i min Antec p180 kartong för jag håller på att flytta. Det var visst bra att jag spearde den

Permalänk
Avstängd

Jag försöker slänga kartongerna, men tyvärr har jag inte slängt någon än..

Har precis allt kvar, oftast helt som nya, av 80 spel så är bara en klämd (heavy Gear).

Och de älsta är C64 med Discdrive i hela fina kartonger, även NES men där är kanterna lite slitna (köptes samma år den kom ut -85?)

Dock så spar jag bara spel och konsol kartonger, annat bränns

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
embalage krävs ju inte ens vid garantiärenden.... så varför spara...

Klart det behövs....
Ska du skicka iväg en hårddisk och gör det utan embalage så kan ju skadan uppstå under transport lika gärna...

För övrigt så sparar jag alla lådor

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Avstängd

jaja.. men orginalembalage krävs ej... ok, HD embalage brukar jag faktiskt spara på för hårdiskar är nått som endå ofta går sönder...

Visa signatur
Permalänk

Själv sparar man på alllt ifrån neonrörs förpackningar till chassin/skärmar.

Visa signatur

-: Crestron :-