Permalänk
Avstängd

spara på embalage

Jag har aldrig riktigt brytt mig om att försöka sälja gamla datorprylar eftersom man inte får så mycket fär dem och massor med skumma människor ringer och vill småprata om man lägger upp annons. Men iaf, på senare tid så har jag iaf sålt lite grejer. Nått som dock förvånar mig är alla som blir förvånade över att man inte har kvar orginalkartongen etc... Vem spar på dem? Sparade man på allt embalage från alla grejer man köper så skulle man ju få hyra lagerlokal endbart för det endamålet.. nån som håller med?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag sparar på nästan alla mina kartonger...har typ en halv garderob full nu

Visa signatur

mm.................

Permalänk
Medlem

I agree with laazy

Visa signatur

A64 3000+ @ 2,38GHz | ASUS A8N-SLI | 512MB Corsair VS 217MHz 3-3-3-5 | Connect3D X800GTO @ 577/600[16PIPES] | Hitachi 7K250 160GB | 6445P NOLLFEM!
Nästa Projekt?

Permalänk
Medlem

Jag brukar spara dom i nåt halvår eller nåt.. sen åker dom iväg.. Onödig plats..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

jag sparar de viktigaste typ moderkort, gfx

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk

Jag sparar moderkort/grafikort kartongerna, bara dom är snygga så sparar jag dom

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Medlem

Jag sparar alla kartonger

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

embalage krävs ju inte ens vid garantiärenden.... så varför spara...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kartonger är alltid bra att ha...

Visa signatur

mm.................

Permalänk
Medlem

Vissa söta lådor som till josen eller k750:an har allt sparas. Vettefan varför och källaren är fylld med tomma datorkartonger.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

20% av vårat garage tas upp av kartonger

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag sparar alltid. Bra när man skall sälja dem.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Spara alltid mina kartonger... om inte jag gör det så gör katten de ^^

som sagt kartonger e bra o ha =p

Permalänk
Medlem

Sparar allt som hör till elektronik man köper.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Alla kartonger åker upp vinden..
Fan jag var där uppe för att lämna en stol igår, å vad hittar jag? Worms Armageddon med "pappersförpackning"..typ 5 år gammalt x)
När slutade de med att skicka med spelen i sådana förpackningar?

Permalänk
Medlem

Orka spara kartonger... Dom som är bra att lägga saker i sparas, har en gammal tangentbordskartong under sängen med instruktionsböcker och värdepapper

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Det är ju ganska smidigt att spara kartonger, bara att stoppa ner de mindre kartongerna i de större. Får t.ex. plats med kartonger för moderkort, grafikkort, tangentbord, CPU mm i min chassikartong och då har jag ändå sparat frigoliten.

Visa signatur

// Daniel

Permalänk

De flesta vitvaror och datorpaket kräver kartongen med frigolit för returer. Blir svårt med garantin ibland om man inte har kartong och emballage.

Permalänk
Medlem

Jag är helt galen i embalage som fäljer med grejer jag köper. Sålde min ps 2:a för ett tag sen. Snubben som köpte det undrade om det var nytt förr att alla kablar låg i respektive påsar och insnurrade med rätt buntband.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Avstängd

bara jag som skiter i embalage då

angående garantiären så har iaf aldrig jag fått problem även om jag skickar tillbax grejerna i annat embalage än orginal...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sparar en del saker med mycket manualer och shit, annars åker de i papperskorgen direkt.

Det är alltså typ till mp3-spelare, mobil, kamera och liknande det sparas, inget direkt till datorn.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Proffsmoddare

Jag får knappt plats själv på mitt lilla kontor pga alla retailförpackningar Med andra ord..Jag sparar ALLT

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

jag gör en snabb analys: kommer jag sälja detta i framtiden om nej kasta då, om ja behåll

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem

Sparar alla kartonger utom till chassin som jag vet att jag inte kommer sälja.

Kan tillägga att min far inte är så överdrivet förtjust i detta beteende då det tar en jäkla massa plats och fyller en stor del av vinden på huset

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Re: spara på embalage

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Jag har aldrig riktigt brytt mig om att försöka sälja gamla datorprylar eftersom man inte får så mycket fär dem och massor med skumma människor ringer och vill småprata om man lägger upp annons. Men iaf, på senare tid så har jag iaf sålt lite grejer. Nått som dock förvånar mig är alla som blir förvånade över att man inte har kvar orginalkartongen etc... Vem spar på dem? Sparade man på allt embalage från alla grejer man köper så skulle man ju få hyra lagerlokal endbart för det endamålet.. nån som håller med?

Det beror ju på ifall man är en "sån" som byter grejer i datorn varje månad eller var tredje år, eventuellt någon kompromiss av dessa två. Själv är jag nog den andra typen. Och jag har sparat allt original i min chassiförpackning som är tillräckligt stor. Har haft massa problem med denna dator så det är verkligen tur att jag inte slängt förpackningarna. Har behövt lämna in tre defekta saker i min dator. PSU, GFX samt RAM. Säljer aldrig grejer begagnat, sålde ett ram men är inget jag tänker göra om. Det får gå vidare nedför användarstegen här hemma och efter ett antal år är det väl Skafab som gäller. Har t.ex. en 400Mhz hemma som köpes nå för ett tag sen. Annars använder jag/vi i princip allt hemma. Då är det ju rätt bra att ha kvar manualer och allt sånt. Tycker iaf jag...

Hmm, detta blev en kortare uppsats. Snacka om att vara sysslolös

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Har hela min dators kartonger snyggt "tetris"sorterade i Chassikartongen

de ni

Annars så är jag inte den som spar på kartonger... i en datoraffär omsätts det en jävla massa kartonger, det finns om det skulle behövas så att säga

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Sparar de flesta, bra att ha när man ska flytta. (Jo, jag har flyttat en del de senaste åren)

Permalänk

Jag kastar alla kartonger... om ja inte har nån nytta av dom, t. ex. att trycka ner all skit som är för fin för att kastas men inte är till nån nytta.

Visa signatur

Dator1: CM Stacker, Opteron 144@2,1Ghz, 512MB PC3200, 1600GB HD, PNY 6600GT 128Mb.
Dator2: Opteron 144@1,8Ghz, 1024MB PC3200, 160GB HD, 7800GT 256Mb
Server: P4 2,8Ghz, 512Mb RAM, 80Gb HD.

Permalänk
Medlem

Sparar det mesta i kartong väg dock på senar etid har det börjat gå lite överstyr för det blir en del kartonger..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oli
Alla kartonger åker upp vinden..
Fan jag var där uppe för att lämna en stol igår, å vad hittar jag? Worms Armageddon med "pappersförpackning"..typ 5 år gammalt x)
När slutade de med att skicka med spelen i sådana förpackningar?

runt 2000 tror jag det började dö ut med pappkarionger, vilket är mycket synd. Fan man vill ju ha allt dom skickade med. Minns Tiberian Sun där man ick med hur mycket grejer som helst, en RIKTIG manual med story och allt bl.a. Det var tider de.

Annars sparar jag det som kan vara bra att ha, har bl.a. alla tillbehör, manualer mm i sina respektive moderkortslådor.

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||