Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seawally
Alla ni som har det hackigt i spelet... sätt ner directX inställningen till 7 istället för 9 i options --> graphics, då flyter det fint, fortfarande snyggt.

Jag har samma fps i cod2 som i cod1 och det är så j**la mycket snyggare. Dyngnöjd!

Fortfarande snyggt? Du missar ju varenda effekt som dx 9 har, ser ut som spelen gjorde för 3 år sedan, med dx7

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Nu har jag lirat flera banor som haft massor med rökeffekter och liknande och kan bara konstatera att med 4Xaa & 1280x1024 så flyter det på perfekt hela tiden, även scener där det är 20-30 gubbar som slåss och skjuter för fullt...

F.E.A.R däremot.....där har vi seriös dålig optimering.

Visa signatur

Ah...min älskade Lenovo budget bärbar med Dual-Core! Spöar vilken Celeron / Atom vilken dag som helst i veckan!

Permalänk

Jag menar om man maxar på allt då kan det bli lite sämre i rök. Jag tar tillbaka det där med att det hackar, fast lite sämmre e det ju som sagt...liiite.

Angående releasen så skulle det släppas den 26 men jag vet inte om butikerna i Sverige fått in det än.
De bord få in de om ca 1 vecka har jag för mig.
Nån som kan tipsa om nån butik som fått en det?

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Jag tycker spelet flyter på bra för mig. Kör på 1280x1024, det mesta på max och 4xaa. Är lite förvånad att det flöt så bra iochmed att jag bara har 512mb minne.

Anledningen till att det flyter för dig är dels för att grafiken körs i dx7-läge samt att du inte har pixelshader 2.0, vilken gör att ögongodiset försvinner, vilket resulterar i att spelet flyter

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk

Asså spelet ska spelas i Dx9

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk

Det va jävligt kul:D
Fast lite tråkigt med en bana.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandy_nisse
Det va jävligt kul:D
Fast lite tråkigt med en bana.

De kund lungt släng in en till bana. Du bandy_nisse hut flyter spelet på dit system?

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk

I 1024x768 med allt på high och 4x fsaa(?) så flöt det perfekt.
Sen när jag ökade till 1280x1024 och samma som innan laggade det lite, för mycket för att jag skulle vilja spela så.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk

Ok, maxa lite mer på AA och kör på samma upplösning skulle jag ha gjort.

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem

Jag har köpt liret nu, Kan maxxa allting 4XAA 16XAF u name it. Dock går det bara i 1024x768, höjer jag till 1280x960 som ja kör i alla andra spel blir de tungt som fan. Men i 1024 flyter det som smör. Strange?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Hm konstigt, för jag kan spela ganska bra i 1280x1024:confused:

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk

Ni som har spelar nu, hur har ni fått tag i spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Ni som har spelar nu, hur har ni fått tag i spelet?

Några spelar väl demot, andra har en moster som känner ett kusin vars morföräldrar kom hem från USA med en kopia igår...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

*fniss*

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Spelet klarat... Tog mig inte mer än 8timmar, besviken jämfört med CoD. Dock var det lika roligt...!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Spelet klarat... Tog mig inte mer än 8timmar, besviken jämfört med CoD. Dock var det lika roligt...!

Hela meningen ligger i MP.
Jag har inte ens startat Singleplayer ännu, men redan spenderat uppemot 25-30 timmar i MP.

Visa signatur
Permalänk

Fan va synd att det var så kort.:(
Hur långt va det första CoD?

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem

Litar dock inte 100 på reg som dom säger att man bör ha för att kunna lira
(ska försöka låna en polares för att prova å se hur de funkar för mig)

men hur tror ni att de kommer å gå på min?
har inget krav att allt ska va max osv osv

# Prescott 3,2 ghz buss 800mhz
# 512mb 2700 ram (ska dock köpa 2x 512mb 3200 inom kort)
# GF 6600GT

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

kör allt på Max med 1280x1024 och flyter perfekt

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk
Medlem

fick ner det igår...skitsnyggt, kan köra med 1280x1024...funkar perfekt, sen så får jag mer minne snart, 1024 i ram är aldrig fel, mens nyggt och kommer nog klassas som ett av världens bästa WWII-spel...Ligger i topp med BiA...vilken känsla, men just nu så ligger ju BiA före cod2 tycker jag, mer kärlek bakom spelet på bia, men vem fan tackar nej till till "slakta tyskar-spel";=)

Rekommenderas, finns nu hos din Piratnedladdare;=)

Visa signatur

***P4 3.0 *-* 128 mb Grafik Nividia *-* 160 gb HDD *-* 1024 RAM***

Permalänk
Medlem

Jag har bara spelat demot än så länge och jag är ganska hypad över detta spel.

btw, är det bara för mig som avatarerna inte fungerar?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Var förvånad över hur smidigt demot flöt på min maskin. Jag kommer definitivt att köpa det så snart jag har pengar igen.

Jag ser inte heller några avatarer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kungsvea
fick ner det igår...skitsnyggt, kan köra med 1280x1024...funkar perfekt, sen så får jag mer minne snart, 1024 i ram är aldrig fel, mens nyggt och kommer nog klassas som ett av världens bästa WWII-spel...Ligger i topp med BiA...vilken känsla, men just nu så ligger ju BiA före cod2 tycker jag, mer kärlek bakom spelet på bia, men vem fan tackar nej till till "slakta tyskar-spel";=)

Rekommenderas, finns nu hos din Piratnedladdare;=)

Hade först tänkt och ge dig en tillsägning men eftersom du är så gapig och uppenbart inte särskilt smart får du en varning. Läs reglerna om du lärt dig läsa i skolan...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

det kraschar min dator....samma sak med BF2....vad f#n e det för fel ??

Visa signatur

AMD 64 3400+,1024 Ram , 256MB Radeon 9800 XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av williamos
Jag tycker att det är helt underbart!

Ja, spelet är underbart. Men något underbarare är det bandet du har i din sign

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

Du är fan fantasktisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RAGE AGAINST THE MACHINE!!! ZACH DE LA ROCHA..

Hehe, ok, on-topic!
Hur många nya vapen finns det på spelet?

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk

Det på spelet?
...

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Innan man skaffar sig spelet. Har de ragdoll eller fysik av nått slag?

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk

Ingen fysik, fast rätt så snygga animationer när man skuter ner tyskar.
En sak jag stör mig på är handgranat explositionernas grej gör så att offrerna åker upp i luften exakt samtidigt och gör sinn lilla volt exakt samtidigt.

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Anledningen till att det flyter för dig är dels för att grafiken körs i dx7-läge samt att du inte har pixelshader 2.0, vilken gör att ögongodiset försvinner, vilket resulterar i att spelet flyter

Hmm, märker ingen skillnad mellan dx7 eller 9, bara så där 30fps...
Vad är pixelshader?

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8