Permalänk
Avstängd

Mycket bra grafik men vad har dom gjort med siktet crosshairet... så feta linjer på det...

Men spelet är mycket bra ...

Permalänk

Någon som vill lira om typ en timme? Jag kan dra upp en swec server så får vi se hur många som duker upp
Uppkoppling: 10/10mbit

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Sötast

Vad är det för sjuka systemkrav detta spelet har? införskaffade det idag och jag helt enkelt är tvungen att köra det i DX7!

Ni kan se min dator i profilen... absurt. Det är ju inte ens snyggt.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att spela detta i multi.

Bättre känsla i själva skjutandet än i BF2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Vad är det för sjuka systemkrav detta spelet har? införskaffade det idag och jag helt enkelt är tvungen att köra det i DX7!

Ni kan se min dator i profilen... absurt. Det är ju inte ens snyggt.

Du är kräsen helt enkelt. Jag tycker det flyter på bra med min dator (Ingen AA dock)

Permalänk
Avstängd

nån av er som sitter med ett 6800 gt kort? själv så har jag ett sådant klockat till ultra men när jag körde cod 2 singel player så starta datorn om efter ett tag vilket inte har hänt innan på 400/1100 klocken! kräver cod 2 mer av kortet? för jag har kört den klocken länge på många spel!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Du är kräsen helt enkelt. Jag tycker det flyter på bra med min dator (Ingen AA dock)

Ehh... haha..... ehh?

Om du har 3 exakt likadana bilar och en av dom bara går i 20km/h när dom andra går i 150km/h så är inte den personen som kör den långsamma bilen kräsen.. eller?

Det hackar brutalt

Permalänk

Vackert

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem

Kan vi inte göra ett litet benchmark här på swec. När man landstiger som jänkare och blir "sprängd" så hamnar man på marken och får se en annan landstigningsbåt som det väller soldater ur. Denna båt bärjar efter en kort stund brinna med soldater i.

Vid denna scen har jag runt 8 fps med mitt system som man finner i profilen. Jag kör spelet i 1280*1024 med 2xAA och med skuggor påslagna. DX9 påslaget givetvis. Texturkvalitet, antal kroppar osv är satta till medium/låg. Snacka om dåligt optimerat spel!

Skulle vara intressant om andra här på swec spelar den banan, skriver sitt system, vilka inställningar de har och vilken fps de får vid just den scenen!

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Började spela nyss och suttit och försökt få bra FPS jag med, iaf tycker jag det var svårt.

Kör just nu med 1600x1200 AAx2 AF=PÅ, Shadows=Off, all Texture på HIGH, Corps=High, DX9, resten på MAX. Soft shadows ... =The World

Visst kan jag sätta på 1280x1024 och få något bättre FPS, men jag gillar det mycket bättre med 1600x1200. Sen som det verkade så blev det ingen jätteskillnad.
Har suttit å pulat med det här ett tag nu, men nu är jag hyffsat nöjd iaf, om någon har andra råd att ge så får dom gärna skriva.

Min FPS är så jävla olika, kan springa runt och kriga i en bunker eller en stor hangar eller vad som helst inne med bra FPS, tex 45-60fps (tycker jag är bra, även om någon annan hävdar motsatsen), men sen kan den droppa ner till lägre vid vissa saker.
Ute är det ju inte lika mycket, förståerligt nog iofs, men där ligger jag runt 28-40 kanske, eftersom det funkar så bra i de flesta fallen blir det ju drygt att byta inställningar, endast för utomhus där det är som värst.
Men jag tycker det flyter OK utomhus ändå, bara den inte går för långt under 30FPS.
Sen beror det mycket på vilket ljus det är etc verkar det som. Lite drygt att det är så olika hela tiden.

Brukar vara kräsen, men det är väl OK, men tycker det hoppar lite väl mycket ibland.

Nu till det roligare partiet då:

Fan så go känsla det är i spelet. Är hittils jävligt nöjd iaf.
Tycker det är bra att dom har kvar menysystem etc från första spelet, det får den där CoD känslan då, inget jag klagar på. Ska ju ändå inte spela i menyerna så.

Grafiken är go som fan enligt mig, visst vissa saker är kantiga hit och dit m.m, men mig ger det en bra spelupplevelse iaf.
Den är bättre än ettan helt klart, konstigt vore väl annars?
Men som sagt gillar man ettan, gillar man det här, av det jag sett hittils, för det här är en total försköning av ettan, med lite nya saker inlagda självklart..
Välja missions tex.

BTW, såg att någon pratade om att skriva något i consolen, om man kör med DX9?? Hur får man fram consolen?

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Jag gillade CoD till viss del. Det var en härlig känsla med snipern och en speciell bana jag inte minns namnet på. Hade visserligen hoppats på att CoD2 inte skulle vara lika fartfylld action, då jag gillar det här med spänning och att leva sig in i rollen som en försiktig soldat, istället för nån rambo.

Dock så dog intresset för CoD fortare än fortast då jag inte ägde en laglig kopia. Gratis är inte alltid gott.. smakar i många fall mycket bättre när man har köpt något.

Tankar demot nu och ska avgöra själv om det är nåt att köpa.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Sjukt skönt spel. Ganska krävande. Men ändå hyffsad grafik !
Dock är det ganska irriterande att man måste storma hela tiden o ta över platser. Annars slutar det aldrig dyka upp fler soldater :/

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

Haha det flöt på utan nåt hack med min burk. (Geforce fx 5200 128mb pci kort!!)

Permalänk
Medlem

Ryssarnas uppdrag är ju skitkul, speciellt när man ska försvara byggnader.

Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk
Medlem

Min lilla åsikt av demot var att det var tråkigt. Fick börja med britternas uppdrag och orkade inte ens köra igenom det. Det jag störde mig mest på var kontrollerna. Grafiken eller ljudet var dock inget att klaga på. Hade inga problem med hack osv heller.

Kan man inte hoppa över britterna, eller måste man pina sig igenom skiten innan man kan prova ryssarna tex?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Eftersom det är ett demo är det bara britternas uppdrag som är tillgängligt , tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ehh... haha..... ehh?

Om du har 3 exakt likadana bilar och en av dom bara går i 20km/h när dom andra går i 150km/h så är inte den personen som kör den långsamma bilen kräsen.. eller?

Det hackar brutalt

Beror väl på vad din defintion av "hackar brutalt" är. Men om det inte är något fel på spelet så tycker jag du är kräsen, ja.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Beror väl på vad din defintion av "hackar brutalt" är. Men om det inte är något fel på spelet så tycker jag du är kräsen, ja.

10 Frames per second i ett first person shooter............. please

Permalänk
Medlem

Allexz,

Vilken upplösning kör du i?

Vågar knappast köpa spelet med tanke på min config (se sign).

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonfisk
Allexz,

Vilken upplösning kör du i?

Vågar knappast köpa spelet med tanke på min config (se sign).

1024.

Du har två val....

DX9 = halvsnyggt 10-15 fps ... weeeeeee

DX7 = ganska fult ~150fps .... WEEEEEEE

Jag valde DX7

FPS spel ska spelas med hög FPS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
10 Frames per second i ett first person shooter............. please

Då är det ju uppenbarligen något fel på ditt spel eller din dator liksom.

Permalänk

klarade av spelet på typ 5-6 timmar.
på 1 sätt var spelet bättre än 1:an och det var att det var mer intensivare strider samt mer "fart" i spelet så att säga,men det som gjorde att spelet(enligt mej) inte slår 1:an är den där "alla mot mej" känslan..råkar man sticka fram huvudet från sitt skydd så riktas alla vapen på hela kartan mot en,samma är det med granaterna,fienden skiter i om det är 10 st utav mina gubbar som kutar emot dom,dom ska bara ha ihjäl mej,no matter what,3-4 handgranater kan lätt flyga åt mitt håll så fort jag visar mej för fienden.
det var det enda jag störde mej på i detta spel.

klart underhållande var det iaf.
flöt på extremt bra.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Då är det ju uppenbarligen något fel på ditt spel eller din dator liksom.

Jaha... okej.... men att ett flertal andra har postat samma problem och samma fps har inte med saken att göra.... jo jag förstår.....

Permalänk
Medlem

Är det många här som spelar MP??

Började idag och tyckte det va svinkul. Spelat lite på ettan med, men det här blir det iaf mer av..

Vilken server kör ni på oftast? Vad spelar ni? Har swec någon egen typ?

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var lite synd att man inte ens kunde plocka upp en mg42:a och ställa upp den på bipods och mata. Vad tusen var det om??! Har för mig att jag kunde det förra gången jag spelade COD. Sen tycker jag ryssarnas kpist var otroligt bra jmft med tyskarnas, sen så gick det nästan lika bra att snipa med dom som med gevären? Fast relativt snyggt var det, fast personligen tyckte jag dom kunde tryckt in lite bättre skuggor och dylikt, iofs var det ju rätt segt ändå.

Edit: Sen så tyckte jag inte att jag hade någon super fps. 1024, ingen AA och AF, för det mesta 30+. Ni som hade riktigt usel fps kolla vad ni har för ljudinställningar, är säkert som i gamla COD om man slog igång hardware sound så fick man halverad fps...

AA gjorde föresten förvånandsvärt lite i det här spelet, brukar ha svårt att spela spel alls utan lite AA på men tyckte det funkade hyfsat i COD 2.

Rögranaterna var som om någon lagt en rökridå med 150mm artilleripjäser, kändes något överdrivet.

Permalänk
Medlem

Det blir nog till att avvakta en rejäl patch plus lite nya drivisar från ATI innan jag köper CoD2. Demot funkande ok i 1024X768, men med allt påslaget, då startade datorn om...

Vill ju kunna njuta utan strul.

Permalänk
Medlem

Vilka servrar spelar ni på? Vill spela med folk härifrån, skulle vara kul.

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk

Älskar att lira cod2 online har bara kört 1 mission på det sen har jag bara lirat online hehe

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Hehe gött... jag testa online igår och fastande direkt.. spelade då TD och D mest.

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Det var faktiskt helt okej Men jag har velat gråta ibland när man kör S&D och blir rushad av en shotgun gosse Men snajpern är lite för stark dock.. men mycket rolig att spela med om man inte blir slaktad ofc