Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0nandy
Innan man skaffar sig spelet. Har de ragdoll eller fysik av nått slag?

nej

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Vad är pixelshader?

http://www.nvidia.com/object/feature_pixelshader.html

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem

Hur tvingar man spelet så att det använder Directx 7 istället?
Jag hittar det inte i graphics options....
Kolla själva:

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

@ King-Elen
Rendering method preference ändrar du från auto till dx7.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
@ King-Elen
Rendering method preference ändrar du från auto till dx7.

Jävla noob jag e då

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Nää

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av williamos
Ursprungligen inskrivet av Ptte
Vad är pixelshader?

http://www.nvidia.com/object/feature_pixelshader.html

Tack, men hur fixar jag det då?

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Tack, men hur fixar jag det då?

Du kan inte fixa det, utan du måste köpa ett nytt grafikkort.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Om jag har förbokat spelet på webbhallen när kommer det då? Torsdag?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffING
Du kan inte fixa det, utan du måste köpa ett nytt grafikkort.

Är det inte så att nVindia har bättre Shader än ATI?
Själv så har jag ett X800XT, klockat, som jag tycker är mycket bra att spela CoD2 med.

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem

Testade demot nu, körde 1024*768 4xAA Alla effekter på och spelet flöt på hur fint som helst och vackert var det också

Permalänk

Vad menas med Number of Corpses?

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av williamos
Vad menas med Number of Corpses?

Number of Corpses: The options here are Tiny, Small, Medium, Large and Insane, and clearly this option relates to the number of dead bodies visible on the battlefield at any one time. The number of corpses visible at any one time are 3 for Tiny, 5 for Small, 10 for Medium, 20 for Large and 64 for Insane. You can specify a number between 0 and 64 for this setting in the Advanced Tweaking section.

Källa: http://www.tweakguides.com/COD2_1.html

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Number of Corpses: The options here are Tiny, Small, Medium, Large and Insane, and clearly this option relates to the number of dead bodies visible on the battlefield at any one time. The number of corpses visible at any one time are 3 for Tiny, 5 for Small, 10 for Medium, 20 for Large and 64 for Insane. You can specify a number between 0 and 64 for this setting in the Advanced Tweaking section.

Källa: http://www.tweakguides.com/COD2_1.html

Tack så jätte mycket!

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem

Testade demot och det gick inte alls. Fick sitta i 800x640. då gick det. 1024x768 gick det inte äns med allt på low

AMD 64 3200+
1024mb ram
Gainward 6800LE @ 360/860 12x1,6

Får se hur det går efter att jag skickade in den för service

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Testade demot och det gick inte alls. Fick sitta i 800x640. då gick det. 1024x768 gick det inte äns med allt på low

AMD 64 3200+
1024mb ram
Gainward 6800LE @ 360/860 12x1,6

Får se hur det går efter att jag skickade in den för service

Går det inte alls?
Jag har nästan samma system som dig, bara lite sämre processor.
Jag kan köra på 1024x768, allt på medium.
Får väl typ.... 30-60 fps då....

Men annars är detta spelet mycket likt 1:an. Knappt några nya saker i cod 2 ju.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Jag verkligen hatar Shotgun.
Så otroligt jobbigt vapen när man spelar MP.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Går det inte alls?
Jag har nästan samma system som dig, bara lite sämre processor.
Jag kan köra på 1024x768, allt på medium.
Får väl typ.... 30-60 fps då....

Men annars är detta spelet mycket likt 1:an. Knappt några nya saker i cod 2 ju.

Jag vet att det är något strul med min så jag har skickat in den på service:)
har inte testat något multiplayer men i CoD: UO så var det ju riktigt kul:D

Permalänk

Grymt skön känsla i detta lir!

Permalänk
Medlem

Jävla skitspel, hackar ju bajs för fan och ändå ser det ut exakt som COD, kul att få 20FPS i början på träningen med 1024x768 High allt och 2X AF sicket jävla skämt även Q4 får jag fan minst det dubble på ännu högre inställningar.

Permalänk
Medlem

Asså jag förstår inte alla som säger att det är stor skillnad mellan dx7 och 9, jag märker absolut ingen skillnad. Bara mer lagg...
Har maxat allt annat som går, och ligger runt 40-70fps hela tiden, att det skulle behövas 1024mb i ram är nu något som är motbevisat...

Har iaf äntligen klarat spelet nu På easy...
Dets som är helt värdelöst är att man måste sitta å titta på en evig credits som bara fortsätter och fortsätter, tog ju en kvart.
Ska nog ta och prova lite högre svårhetsgrad, var ju barnsligt enkelt

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Jävla skitspel, hackar ju bajs för fan och ändå ser det ut exakt som COD, kul att få 20FPS i början på träningen med 1024x768 High allt och 2X AF sicket jävla skämt även Q4 får jag fan minst det dubble på ännu högre inställningar.

Har du gjort detta:
"Rendering method preference ändrar du från auto till dx7." ?

Visa signatur
Permalänk

Kör spelet med en X2 4400+, ett 7800GT samt 1Gb minne och det flyter som fan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Asså jag förstår inte alla som säger att det är stor skillnad mellan dx7 och 9, jag märker absolut ingen skillnad. Bara mer lagg...
Har maxat allt annat som går, och ligger runt 40-70fps hela tiden, att det skulle behövas 1024mb i ram är nu något som är motbevisat...

Har iaf äntligen klarat spelet nu På easy...
Dets som är helt värdelöst är att man måste sitta å titta på en evig credits som bara fortsätter och fortsätter, tog ju en kvart.
Ska nog ta och prova lite högre svårhetsgrad, var ju barnsligt enkelt

Har sagt det en gång redan men det verkar inte fastna, så jag säger väl det igen. Ditt grafikkort klarar inte av effekterna som finns DirectX9, så även om du säger åt spelet att köra med DirectX9 så kommer den inte göra det, för det är omöjligt med ditt grafikkort!.

Det vore nästan konstigare om du såg skillnad eftersom det som sagt är omöjligt.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Har sagt det en gång redan men det verkar inte fastna, så jag säger väl det igen. Ditt grafikkort klarar inte av effekterna som finns DirectX9, så även om du säger åt spelet att köra med DirectX9 så kommer den inte göra det, för det är omöjligt med ditt grafikkort!.

Det vore nästan konstigare om du såg skillnad eftersom det som sagt är omöjligt.

Hmm, trodde det var pixelshader 2.0 som inte gick att köra. Men varför laggar det mer när jag försöker köra med dx9 då?
Jag trodde x800xl var ett hyffsat nytt kort iaf...
Desutom ser mina screens absolut inte sämre än dom som tidigare visats i topicen, vilket känns lite konstigt om det nu ska vara så stor skillnad mellan 9 och 7.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

X800XL har stöd för Pixelshader 2.0, och allt under. Den som säger annat har fel.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Hmm, trodde det var pixelshader 2.0 som inte gick att köra. Men varför laggar det mer när jag försöker köra med dx9 då?
Jag trodde x800xl var ett hyffsat nytt kort iaf...
Desutom ser mina screens absolut inte sämre än dom som tidigare visats i topicen, vilket känns lite konstigt om det nu ska vara så stor skillnad mellan 9 och 7.

Jo, jag kollade bara snabbt i din signatur och såg nvidia mx400 och måste då ha missat X800XL.

Jag ser iaf jättestor skillnad på DirectX7 och DirectX9. Man har ju bumpmaps, normalmaps, shaders och reflectioner osv i dx9, vilket man inte ha i dx7. Med dx7 ser det ut som Medal of Honor: Allied Assault ungefär.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Hehe, passade på att ta bort system2 från sign så det inte blir några fler missförstånd

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Asså jag förstår inte alla som säger att det är stor skillnad mellan dx7 och 9, jag märker absolut ingen skillnad. Bara mer lagg...
Har maxat allt annat som går, och ligger runt 40-70fps hela tiden, att det skulle behövas 1024mb i ram är nu något som är motbevisat...

Har iaf äntligen klarat spelet nu På easy...
Dets som är helt värdelöst är att man måste sitta å titta på en evig credits som bara fortsätter och fortsätter, tog ju en kvart.
Ska nog ta och prova lite högre svårhetsgrad, var ju barnsligt enkelt

Man brukar säga att det är straffbart att köra på easy
jag är glad eftersom jag klarade demot flera gånger på svåraste nivån

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Asså jag förstår inte alla som säger att det är stor skillnad mellan dx7 och 9, jag märker absolut ingen skillnad. Bara mer lagg... /../

???
Hur kan du inte märka skillnad? Titta bara på alla detaljerna som finns i dx9 men inte i dx7. Visst det laggar mindre i dx7 men du kan ju inte påstå att det inte är någon skillnad.

dx7

dx9

dx7

dx9

dx7

dx9

dx7

dx9

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.