Permalänk
Medlem

SLI- Värt det?

Funderar på att köpa ett 7800GTX till. Är det verkligen värt det? Här är min situation... Kör en a64 3500 överklockad till en 4000. Har 2 Gb OCZ minne och ett Gainward 7800GTX. Spelar Bf2, FEAR, Quake4, WoW, lite CS och DoD. Spelar i 1600x1200 med en 22' skärm.

Vad kan jag vänta mig av SLI? Kan köra vissa spel med 4 AA redan nu men kan jag verkligen kanske köra 8xxAA i stället med SLI eller är det fortfarande lite begränsat av resten av systemet? Kanske jag kan krma på ännu mer eller?

Om ni som sitter med 7800GTX i SLI skulle kunna slänga ut lite tips och för o nackdelar hade jag varit evigt tacksam..

Permalänk

Absolut inte värt pengarna i min mening..

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

Värt det kanske var fel uttryckt av mig, pengarna är inte så viktiga. Mest nyfiken på om det är värt det ur "hur mycket bättre flyter saker o ting med sli" synpunkt.

Permalänk
Medlem

SLI brukar ofta ge bättre prestanda i högre upplösningar.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Kanske är det dags att slå till då, spelar allt i 1600x1200....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ha-ha-ho-hi
Absolut inte värt pengarna i min mening..

Du kanske ska precisera dig varför du inte tycker att det är värt pengarna och som sagt SLI brukar göra bättre "verkan" ju högre upplösning man kör...som umegrabb sa.

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen det är värt pengarna, skulle aldrig ha kommit på tanken att köpa en 23"(1920x1200) skärm om inte SLI funnits.

Så jag tycker du ska köpa ett till, 1 gtx är på gränsen för 1600x1200

Permalänk

Med värt menar jag att det är idiotiskt att slänga så mycket mer pengar på datorn, när man redan har en grymtbra dator.

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ha-ha-ho-hi
Med värt menar jag att det är idiotiskt att slänga så mycket mer pengar på datorn, när man redan har en grymtbra dator.

Så om jag köper ett kort till så blir jag automatiskt en idiot? Konstig inställning. Du har ju inte riktigt en aning om vad jag är för person eller vad jag har för ekonomisk situation. Undrar mest var gränsen går för idioti