Permalänk
Medlem

Spelet ska vara ute i vinter. Nån gång kring jul för de som undrar.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joox
Spelet ska vara ute i vinter. Nån gång kring jul för de som undrar.

Det är ju fullständigt underbart i så fall. Underligt att det inte är någon större hype kring spelet, det är ju så fruktansvärt snyggt. Att dömma av filmen på deras hemsida så slår de Rockstar och CryTek på fingrarna. Avalanche var tydligen med i Kontroll med lite klipp ifrån spelmotorn, synd att man missade det.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Det är ju fullständigt underbart i så fall. Underligt att det inte är någon större hype kring spelet, det är ju så fruktansvärt snyggt. Att dömma av filmen på deras hemsida så slår de Rockstar och CryTek på fingrarna. Avalanche var tydligen med i Kontroll med lite klipp ifrån spelmotorn, synd att man missade det.

Rockstar må hända, men CryTeks senaste motor skall vi nog vara osagt om de kommer i närheten av.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Det är ju fullständigt underbart i så fall. Underligt att det inte är någon större hype kring spelet, det är ju så fruktansvärt snyggt. Att dömma av filmen på deras hemsida så slår de Rockstar och CryTek på fingrarna. Avalanche var tydligen med i Kontroll med lite klipp ifrån spelmotorn, synd att man missade det.

Du kan se avsnittet på nätet. www.svt.se/kontroll

Permalänk
Medlem

fan va nice, hade aldrig hört talas om Avalanche studios förrut, men syrran ska tydligen göra sitt ex-jobb där. Dom kommer säkert bli stora om spelet blir lika ballt som det ser ut.

Citat:

Rockstar må hända, men CryTeks senaste motor skall vi nog vara osagt om de kommer i närheten av.

Hur kan du säga det när det enda du möjligen kan veta om Cryteks ny motor är den där filmsnutten som ser ut att ha blivit filmad med en mobiltelefon på 20 meters avstånd.
Det enda man såg som var ballt var ju bladet han gick emot, grafiken gick det inte att se något av.

Men jag tror ändå inte denna motor kommer vara bättre än Cryteks eller UE3, eftersom denna fortfarande är för nuvarande datorer och konsoller, men den går säkert att uppgradera ganska fint i framtiden.

Förövrigt har jag nog aldrig sett snyggare vatten i ett spel någonsin.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Älskar scenerna som de tagit ur spelet där man ser tunga moln sveper omkring ute på havet och blixtret och det mysiga dundret Gillar allt annat i övrigt. Känns lite grann som det kommer bli likt GTA fast med mer detaljrikedom och större värld, effekter etc.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
fan va nice, hade aldrig hört talas om Avalanche studios förrut, men syrran ska tydligen göra sitt ex-jobb där. Dom kommer säkert bli stora om spelet blir lika ballt som det ser ut.

menar du att du har tillgång till inside info?

spelet verkar fint, samma frihet som GTA fast med bra grafik kan ju inte gå fel.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
fan va nice, hade aldrig hört talas om Avalanche studios förrut, men syrran ska tydligen göra sitt ex-jobb där. Dom kommer säkert bli stora om spelet blir lika ballt som det ser ut.

Hur kan du säga det när det enda du möjligen kan veta om Cryteks ny motor är den där filmsnutten som ser ut att ha blivit filmad med en mobiltelefon på 20 meters avstånd.
Det enda man såg som var ballt var ju bladet han gick emot, grafiken gick det inte att se något av.

Men jag tror ändå inte denna motor kommer vara bättre än Cryteks eller UE3, eftersom denna fortfarande är för nuvarande datorer och konsoller, men den går säkert att uppgradera ganska fint i framtiden.

Förövrigt har jag nog aldrig sett snyggare vatten i ett spel någonsin.

Haha, ja du kunde ju uppenbarligen göra det samma? Och det var ju indirekt vanskligheten i detta jag kritiserade. Vi skall låta det vara osagt hurvida Just cause-motorn kommer slå Kryteks senasta motor på fingrarna var min poäng. Själv tror jag att Krytek har den mest spännande tekniken på g, men de verkar ju trots inte vara lika långt framme i utvecklingen så jämförelser på det här stadiet är egentligen irrelevanta.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur

Rockstar må hända, men CryTeks senaste motor skall vi nog vara osagt om de kommer i närheten av.

Jo det är sant som du säger, det är inte riktigt tid än för bedömning. Jag tror dock att det är den absolut vackraste och mest detaljerade spelmotorn som jag någonsin sett. Det enda jag tänkt på som fattas för realismen i de filmklipp som finns är realtids motionblur.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa

Du kan se avsnittet på nätet. www.svt.se/kontroll

Tack för länken! Hur snyggt som helst, speciellt snölandskapet. Jag undrar hur de löst problemet med "sommar till vinter", jag har svårt att tänka mig att snön gradvis växer fram. Antagligen så är det uppdelat i perioder eller regioner.

Edit
Det var visst ifrån deras motor de jobbar på nu, vilket inte är samma som till Just Cause.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Jo det är sant som du säger, det är inte riktigt tid än för bedömning. Jag tror dock att det är den absolut vackraste och mest detaljerade spelmotorn som jag någonsin sett. Det enda jag tänkt på som fattas för realismen i de filmklipp som finns är realtids motionblur.

Tack för länken! Hur snyggt som helst, speciellt snölandskapet.

Håller med. Snölandskapet såg väldigt realistiskt ut. Såg precis ut som när man åker till fjällen

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Avstängd

Såg inslaget om det här spelet på Kontroll..

Har aldrig sett ett mer iögonfallande spel.

Far Cry är det snyggaste och härligaste jag sett än så länge men färgerna känns bättre här.

Sen gäller ju det att det finns spelkänsla också vilket jag inte tycker att det fanns i Far Cry. Men det här spelet låter onekligen mycket roligare än Far Cry också.

Längtar.

Hoppas det inte blir sjuka requirements bara liknande Doom 3 på den tiden det kom. Ingen dator på marknaden kunde ju spela det spelet på högsta n'r det kom.. då blir det löjligt.

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Medlem

Såg också programmet på kontroll. Tror spelet kommer suga kraftigt, hur kul kommer det vara att ta sej från punkt A till punkt B som ligger 16km bort och dit måste man ta sej i realtid för att man ska snacka med knarkung Z om varför knarkung X gjorde si eller så. Sen ska man tillbaka till knarkung X och ta kol på honom och det enda fordonet man lyckas hitta på vägen är en rostig gammal cykel, men tyvärr så finns det inga vägar så det kommer bli omöjligt att ta sej fram på cykel och man blir tvungen att gå iaf.
Och vips så kommer det stå på baksidan av spelkartongen, "Över 50 timmar underhållning".

Bah... nej tack... Sluta upp med tråkiga GTA wannabe speel! God natt.

Permalänk
Medlem

Hur går det för Just Cause? Jag tycker man borde sett lite reklam för det varstans, eller åtminstonde lite nya screenshots, om det nu ska släppas väldigt snart.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Jo, det undrar jag med. Dem nämnde ju att spelet skulle släppas vid jul så jag tycker att det börjar bli dags snart. Det står ju heller inget releasedatum på deras hemsida

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Polaren jobbar med spelet så jag försökte få lite inside info av han, men han knep ihop som en mussla... Det enda han kunde säga var: Det kommer om ett tag.

sorry.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Vilka kommer agera distributör? Jag hittar inget om det, jag antar att Avalanche inte står för det själva.

På hemsidan ansöker de om programmerare och grafiker, vilket tyder på att de börjar lägga mer kraft på nytt projekt, vilket i sin tur antyder på att Just Cause börjar närma sig guldet förhoppningsvis.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Har läst lite om detta spel tidigare, och det verkar ju ganska lovande.

Jag tänkte också genast på Boiling Point, som lovade lite mer än det höll.
Å andra sidan är matricks inblandad, vilket nog får läggas på pluskontot.

Jag föreslår att alla börjar spamma matricks med PM om vad vi vill se för features i spelet, frågor om releasedatum/systemkrav och haikun om Riddicks förträfflighet!

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Hehe ja och försvårar arbetet ytterligare för Avalanche )

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

jag hoppas verkligen det kommer snart, nu har man ju suttit o dreglat i ett halvår efter det

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer till XBOX 360 så man slipper köpa ny dator.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnyl
Hoppas det kommer till XBOX 360 så man slipper köpa ny dator.

Det verkar nog inte helt omöjligt.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

vad är detta nu då ? http://www.eidos.co.uk/gss/justcause/ står att det kommer hösten 2006 nu! Var det inte sagt tidigt 2006 ?

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hYpN0L
vad är detta nu då ? http://www.eidos.co.uk/gss/justcause/ står att det kommer hösten 2006 nu! Var det inte sagt tidigt 2006 ?

Var dock rätt väntat då det inte har skymtats någon reklam alls..

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hYpN0L
vad är detta nu då ? http://www.eidos.co.uk/gss/justcause/ står att det kommer hösten 2006 nu! Var det inte sagt tidigt 2006 ?

Jo tjena, tomma löften rätt i tv-sändning.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut.
har en fråga till er som verkligen vet om det,vad är minimum kraven för att köra spelet?:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Denna bilden ser ju överhärlig ut: http://www.eidos.co.uk/gss/justcause/images/Just-Cause_09.jpg

Växten till vänster ser ut som Cannabis Sativa

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Såg en trailer, kanske är den du länkade... såg ut som GTA, var inte så imponerade grafik som man trodde och det var förbannat arkadigt... bläh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Såg en trailer, kanske är den du länkade... såg ut som GTA, var inte så imponerade grafik som man trodde och det var förbannat arkadigt... bläh.

Jag tror i alla fall jag har blivit mer kräsen nu när CryEngine2 visar sig vara så förbaskat snyggt, men det utesluter inte att Just Cause kommer hålla en hög grafikstandard och samtidigt vara roligt.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Jag tror i alla fall jag har blivit mer kräsen nu när CryEngine2 visar sig vara så förbaskat snyggt, men det utesluter inte att Just Cause kommer hålla en hög grafikstandard och samtidigt vara roligt.

Det tror nog jag med, jag tycker inte det var så snyggt men det verkar vara en väldigt varierande grafikmotor. Undrar hur den klarar inomhus miljöer.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|