Permalänk
Medlem

Nya minnen från england?

Tjenna. Tänkte kanske beställa några minnen och ett mobo från www.overclockers.co.uk (om någon vill sammbeställa säg bara till).
Nu är det så att jag har inte hört någon so har dessa minnen så tänkte bara fråga om de passar bra ihop med DFI Lanparty nForce 4 Ultra. Minnena är OCZ 1GB (2 x 512MB) PC3200 Dual Channel Gold Series BH5 EL-DDR CAS2.0 (MY-054-OC).

Eftersom OCZ brukar klocka ganska bra + att det var BH5 minnen så borde moderkortet och minnet gå ganska bra ihop va? Någon annan som har dessa minnen kan ni ju berätta hur de klockar. Om någon har beställt från oc.uk så kan ni ju berätta om frakten och ev. tull eller liknande.

MvH

Visa signatur

DFI Lanparty SLI-DR AMD64 3000+@ 2.5Ghz Twinmos Speed Premium BH-5 @ 1.5-2-2-2 (235Mhz)
Powercolor x800GT

Permalänk
Medlem

Det är ingen tull eftersom det är inom EU. Moms betalar du dock i england (17.5%) och betalar därför inte moms här, ingen extra kostnad alltså. Frakt får du fråga dom om eftersom det beror på vikt, bolag och fraktsätt/typ. Det verkar dock stå på sidan, både vilka dom använder och vad frakten blir vid checkout. Pacelforce Euro 48 kör dom med, det kostar 700kr för 5kg ungefär.

Permalänk
Medlem

Shiet! 700kr för frakt? njaee, får nog fixxa beställning tillsammans med några isf Om någon vill beställa med mig är det bara att höra av sig!

OT Hur presterar de minnena?

Visa signatur

DFI Lanparty SLI-DR AMD64 3000+@ 2.5Ghz Twinmos Speed Premium BH-5 @ 1.5-2-2-2 (235Mhz)
Powercolor x800GT

Permalänk
Medlem

http://www.alternate.de/html/shop/productDetails.html?artno=I...

Dom tror jag är rättså schysta faktiskt, ångrar lite att jag köpte G.Skill när jag såg dessa, har dock inte fått chans att testa vad mina G.Skill går för än och dom är iofs DDR500.

Aja.. hur som helst är 700 kr frakt väldigt dyrt, beställde ballistix förra året från Crucials UK-sida.. kostade €7 har jag för mig.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Overclockers.co.uk har ett annat fraktalternativ också, när jag köpte grafikkortet därifårn fick jag välja mellan den där på 40euro nånting och en på 10 euro. Valde den på 10, inga problem att få hit det

Permalänk
Medlem

Royal mail Airmail brukar vara fina från england, men det går ju bara på paket under 2kg. Hur som helst verkar det vara något flatratepris på 41 pund för parcelforce dvs ca 600kr. Så efter lite närmare koll så verkar det gå att få ett mobo för runt 15 pund i frakt, viktigt att det man beställer hamnar under 2kg för att få det billiga alternativet Själv har jag fått betala 95kr i frakt för ett mobo via royalmail airmail, går rätt snabbt också.