Permalänk

Internet som försvann

Hej!
Igår funkade allt och idag när jag slog på datorn så funkar typ halva världen?

Jag kan komma in på
Aftonbladet men inte Expressen
BBC men inte CNN
Jag kan IBLAND logga in på Worldofwarcraft fast bara till typ hälften av alla realms. (inte den jag använder)
Teamspeak funkar problemfritt.

osv. Typ hälften av alla sidor jag vill besöka funkar de övriga visar felmeddelandet.
"Sidan kan inte visas
Sidan du söker efter är inte tillgänglig för tillfället. Det kan bero på tekniska problem med webbsidan eller så behöver du justera inställningarna för webbläsaren. "

Jaha tänkte jag och ringde upp Telia skumt sa de och bad mig köra en massa ping och tracert för att sedan konstatera att mina hopp slutar utanför deras nät och därmed är det inte varken deras fel eller ansvar. Säkert sant men det är skitsamma. Supporten var hygglig nog att ta sig tid att höra sig för på avdelningen och jag fick prova igen utan router, ny brandvägg, nya dns'er osv. Allt utan resultat

Jag har telias stadsnät (fiber)
Jag har testat att surfa från min andra dator (linux) samma problem.
Jag virussökte datorn för en timme sedan och kammade noll.
Telia hade inte fått in en enda felrapport från någon i mitt område eller hus.
Är det någon som har en susning på vad som kan vara fel eller vart jag ska vända mig?

Jag tycker mig vara hyffsat kunnig iallafall och brukar hjälpa andra ur klistret men detta är det konstigaste jag varit med om? Kan det vara någon skum trojan eller något?

Hoppas på svar
/ "frustrerad"

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk

Har du testat med olika webläsare?

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

Har samma fel idag.Kommer inte in på ca hälften av alla sidor.
Har telias stadsnät.
Kopplar jag en bärbar blir det samma fel.

Har en chello uppkoppling med och där funkar allt bra.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem

Funkar DNSerna?

Permalänk
Medlem

de låter som om du kör FF, testa me IE då, sen kan du ju alltid testa att pinga dom sidorna du inte kommer in på,

Permalänk

Har testat flera webläsare... Samma problem.
En komisk detalj i eländet är att halva Sweclockersforumsida funkar. Sidan hittas och visas men ikonerna syns ej (skriv svar knappen syns)

Joga... Bor du på Lilla Essingen eller i närheten?
Skönt men tråkigt att höra att det är fler än jag med telias stadsnät som har samma fel idag.
Ska sätta upp en enkät i mitt hus och höra efter.

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem

Jepp.Bor på essingen.
Samma fel idag.

Visa signatur

/Joga

Permalänk

Ok, har du ringt? Och isåfall vad fick du för svar?
Ok har du ringt? Om inte så när du ringer så kan du ju påpeka att det verkar vara fler/många på Essingen som har problem... Jag "fick" inte göra en felanmälan då min tracert tog sig ut ifrån deras nät men jag lämnade en anmärkning så det synns i deras loggar om det är fler från primusgatan som ringer och har samma problem.
Bor du på Lilla eller stora? Om lilla, bor du i de nybyggda delen av essingen? Isåfall så kanske det är väldigt lokalt problem.
Har du fler i ditt hus som har samma strul?

Sorry mycket frågor från mig nu men besvara det du orkar. Det är skönt att få lite samarbete när det gäller att få dit tekniker från Telia.

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem

Kommer inte in på telias sida heller nu.
Bor primus 57.
Ringde dom nu.
Dom gjorde en felanmälan.

Visa signatur

/Joga

Permalänk

Kanon då är det nog något fel i vårat hus... Vi kanske får kolla med Fastighetsskötaren imorgon åxå... Eller om du kan ringa idag.08-6181385 ska det va om jag inte minns helt fel.

MVH. /Bergman

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem

Nog ingen ide att ringa honom.
Inget han kan göra något åt.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joga
Nog ingen ide att ringa honom.
Inget han kan göra något åt.

Hehe, nä sant. Han kanske har snubblat över "dns-sladden"

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem

Nu var det väl så att Fortum hade fnurr på hela sitt elnät i Södermalm och nån till del av Sth så ligger viktig utrustning där så fungerade inte internet normalt förrän kl 17:00 då felet skulle vara avhjälpt.

Visa signatur

Dooh!