Grattis Dice ni har tabbat er IGEN!

Permalänk
Medlem

Grattis Dice ni har tabbat er IGEN!

Många har haft problem vid intallationen av patchar till BF2. Men det har gått att lösa på andra sätt.

Fick nyss mitt ex av Special Forces expansionen från webhallen. Sätter igång installationen, den börjar lägga in patch 1.1 och efter ca 15sek kommer meddelandet "Patch Failed!".
Jaha tänker jag, dom har inte fixat problemet? Aja, installerar patchen via DOS och försöker igen. Den vill återigen patcha, men jag hoppas att den ska märka att den redan finns och gå vidare. Vad händer? Jo samma sak igen!

Fy fan för er Dice, det här är verkligen lågt. Här sitter jag med ett ospelbart spel tack vare att ni inte kunant lösa det här problemet!

Permalänk
Medlem

Dice borde hållt sig borta från EA, BF1942 härskade... BF2 är på sin höjd härsket (bästa jag kom på utan betänketid)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Har nu laddat ner patch 1.12. Försöker installera den med DOS, men då kan den inte hittas? Nu har snart allt förtroende försvunnit för Dice...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m4ck3
Har nu laddat ner patch 1.12. Försöker installera den med DOS, men då kan den inte hittas? Nu har snart allt förtroende försvunnit för Dice...

Vadå DOS? .. varför sitter du i DOS egentligen? .. (menar du kommandotolken?) ..

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Vadå DOS? .. varför sitter du i DOS egentligen? .. (menar du kommandotolken?) ..

Ja, kommandotolken. Märk ord bäst du vill, men det gör inte saken lättare för mig.

EDIT: Löste det genom att skapa en ny användarprofil och sen installera. Hur fan tänkte dom när dom gjorde installationen?
Sämsta jag har varit med om på länge...

Permalänk
Medlem

Tror att man inte får ha åäö i sitt användarnamn, tex "Administratör". Fick installera patchen "manuellt" genom kommandotolken för att kringå denna bugg.

Visa signatur

AMD Athlon X2 3800+ | Abit KN8-SLI | 2x1 GB | 8800GTS

Permalänk
Medlem

Behöver alla göra så? Helt oslagbart!

Den nya patchen finns att hämta här ifrån, mycket snabbt!

http://www.gamershell.com/download_11615.shtml

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emrys
Tror att man inte får ha åäö i sitt användarnamn, tex "Administratör". Fick installera patchen "manuellt" genom kommandotolken för att kringå denna bugg.

Tack för infon, har inte fått mitt ex ännu men kan vara bra att veta om det buggar ur.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande inte. Nu käftar den om att jag har en ogiltig key. Har provat att köra BF2CDKeyCheck före, under och efter patchningen, men det funkar ändå inte. Vad ska man göra för att få det hör spelet att funka egentligen? Funkar det ens för Dice?

Permalänk
Medlem

Ring deras support (eller om du inte orkar, maila kundsupport@ea.com ): tisdag och torsdag, 13.00-17.00 på: 08 - 546 645 70
(http://support.sverige.ea.com/dynpage_v1.asp?page_id=230)
Om alla som får problem ringer dit så kanske EA inser att dom måste ta tag i problemen.

Permalänk
Medlem

Re: Grattis Dice ni har tabbat er IGEN!

Fy fan för er Dice, det här är verkligen lågt. Här sitter jag med ett ospelbart spel tack vare att ni inte kunant lösa det här problemet! [/B][/QUOTE]

Fast inte lika lågt som glocalnet..

Permalänk
Medlem

Dom var ju inte direkt jättekvicka på att fixa patcher och det kunderna ville ha redan under BF1942.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Det är ett under att de släpper patchar överhuvudtaget, det är ju väldigt olikt spel som EA har att göra med.

Permalänk
Medlem

Samma problem har funnits i alla patchar till bf2. De bryr sig helt enkelt inte.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med den senaste patchen 1.12 på så sätt att den inte låter mig installera för jag har inte 3000mb ledigt. Har dryga 1,8 gig ledigt på C partitionen med windows i. Varför i hela friden krävs det 3gig för att installera en patch?

Har ju många gig ledigt på de andra partitionerna, så dumt.

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk
Medlem

Dice borde fan ta och säga upp bekantskapet med EA fortare än kvickt...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dan fors
Jag har problem med den senaste patchen 1.12 på så sätt att den inte låter mig installera för jag har inte 3000mb ledigt. Har dryga 1,8 gig ledigt på C partitionen med windows i. Varför i hela friden krävs det 3gig för att installera en patch?

Har ju många gig ledigt på de andra partitionerna, så dumt.

Det finns en lösning om detta på www.BF2.se . Hittar inte tråden där nu men du kan helt enkelt flytta din temp mapp som ligger på c: till en annan disk med mer utrymme. Då kommer dock windows alltid att använda den mappen så rådet är att sen flytta tillbaka den mappen. Det är dock inte bara att dra den till en annan disk utan du måste göra vissa ändringar som jag inte kommer ihåg tyvärr.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6009071...

Jag har skrivit allt i en annan tråd, så läs denna.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

det roliga är att de lyckas med samma jävla miss i varje patch, rätt kul

@ http://www.digitalsoftware.se/bf2issues/ finns en hel del kul att läsa, för er som vill läsa lite mer om vad buggfield2 (haha) har att erbjuda. finns ett par riktigt grova missar där, filmade å allt

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
Det finns en lösning om detta på www.BF2.se . Hittar inte tråden där nu men du kan helt enkelt flytta din temp mapp som ligger på c: till en annan disk med mer utrymme. Då kommer dock windows alltid att använda den mappen så rådet är att sen flytta tillbaka den mappen. Det är dock inte bara att dra den till en annan disk utan du måste göra vissa ändringar som jag inte kommer ihåg tyvärr.

Det hjälper ändå inte, åtminstone inte i Windows 2000. Jag har redan mina tempmappar på en annan hårddisk med mer än 3000 MB ledigt, men jag kan inte installera eftersom jag bara har drygt 1 GB ledigt på C:

Så jävla störigt att DICE inte lärde sig nåt från förra patchen. Den behövde 1.6 GB ledigt på C: vilket ställde till problem för mig redan då. Men 3 GB har jag helt enkelt inte en chans att få fritt utan att partitionera om. Kört med den här uppsättningen i flera år utan problem, förrän de här dåligt gjorda BF2-patcharna.

Permalänk

Det är väl knappast Dice fel att du har för liten hårddisk, även om det naturligtvis är sjukt att man behöver 3GB ledigt för att installationen skall starta.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Det är väl knappast Dice fel att du har för liten hårddisk, även om det naturligtvis är sjukt att man behöver 3GB ledigt för att installationen skall starta.

Jag har inte "för liten" hårddisk, jag har en korrekt Windowspartition där i stort sett bara Windows finns. Funkar som sagt utmärkt alltid annars.

Hittade däremot en fix som fungerade!!

Citat:

I found solution that worked for me (with 1.3GB free space on system drive Wink ).

It is advised that you create backup of system registry before proceeding.

Run regedit

Go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CurrentVersion

Do not expand CurrentVersion node, just highlight it.
Find ProgramFilesDir variable in the window on the right side of the screen.
It will point to your program files directory (usually "C:\Program Files").
Change that path to folder on a drive that has enough space to patch BF2. Close regedit (this will save changes) and run the patch. After the patching is finished open regedit again and restore the previous value to the ProgramFilesDir (don't forget to do it - your system may become unstable if you won't).

This worked for me. I hope it will help at least some of you too.

Så äntligen fick jag in patchen! Se bara till att peka om till en mapp som finns. Testade att bara ändra enhetsbokstaven först och det gick inte.