Permalänk
Avstängd

Gammalt Playstation

Har ett playstation som inte funkar... Nån som har nån idé vad man kan göra med det? =/ Har Idé torka...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

spela spel??

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Det blir svårt att spela spel om det inte funkar

Visa signatur

i5-2300 @ 2.8GHz || 8GB || 1TB HDD || GTX 460 SE @ 750/1500 ||

Permalänk
Avstängd

kom just ihåg varför den inte funkar... Eller i alla fall till 50 %. Jag såg att det fattades en säkring i den. Men den slutade funka innan dess.. Det gick inte använda kontrollerna, kanske var dom det var fel på... Har i alla fall ett annat PS 1 och ett PS 2 på väg på posten...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
kom just ihåg varför den inte funkar... Eller i alla fall till 50 %. Jag såg att det fattades en säkring i den. Men den slutade funka innan dess.. Det gick inte använda kontrollerna, kanske var dom det var fel på... Har i alla fall ett annat PS 1 och ett PS 2 på väg på posten...

varför har du bästält ett ps1 när ps2 klarar att spela ps1 spelen

??

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Billigare att chippa PS1

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid modda in ett Mini-ITX bygge i lådan och spara resten av grejjerna som reservdelar till ditt andra PlayStation.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Måla över "Pl" och sätt dit ett "G"...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Billigare att chippa PS1

jo men så dyrt är de inte att chippa ett ps2 ändå (400kr), sen så såg jag att dom skulle ta 250kr för ett multi-x chipp till ps1 så vad lönar sig?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan866
varför har du bästält ett ps1 när ps2 klarar att spela ps1 spelenhttp://forum.sweclockers.com/images/icons/icon12.gif??

Kan du inte läsa eller? HAR ett PS 1 och ett PS 2 på väg... :D..

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
Kan du inte läsa eller? HAR ett PS 1 och ett PS 2 på väg... :D..

Då får du skriva riktigt, så man fattar vad du menar för jag tolkade också den meningen som att du har ett PSX och PS2 som är på väg till dig (beställt)

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

lol.. kan bli kul! ni bråkar ^_^

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
kom just ihåg varför den inte funkar... Eller i alla fall till 50 %. Jag såg att det fattades en säkring i den. Men den slutade funka innan dess.. Det gick inte använda kontrollerna, kanske var dom det var fel på... Har i alla fall ett annat PS 1 och ett PS 2 på väg på posten...

Sånt kan gå att fixa. Ta helt enkelt bort den trasiga säkringen som sitter på moderkortet och ersätt med lite lod (ghettofix, visserligen - men det funkar). Tutorial finns om du söker lite på t.ex. google.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
jo men så dyrt är de inte att chippa ett ps2 ändå (400kr), sen så såg jag att dom skulle ta 250kr för ett multi-x chipp till ps1 så vad lönar sig?

Var hittar du chip + installation för 400:- vill gärna veta då det annars kostar 950-2000:-

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

dvdirect.net kostar det runt 500kr för bara chippet och 1000kr för chip och installation.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
lol.. kan bli kul! ni bråkar ^_^

nej då, litet missförstånd bara... ^_^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thompa Bompa

Sånt kan gå att fixa. Ta helt enkelt bort den trasiga säkringen som sitter på moderkortet och ersätt med lite lod (ghettofix, visserligen - men det funkar). Tutorial finns om du söker lite på t.ex. google.

Varför inte bara sätta i en ny säkring??

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

hahh

Visa signatur

i7.

Permalänk

din Playstation 1 kan du ju bara byta säkring på och sen så stoppar du in lite leds,Fönster av plexiglas m.m. så har du en snygg Playstation som @@@@@@@@@@@!! Hehe

Visa signatur

AMD rules

Permalänk
Medlem

2004-11-11 14:47??
ett år gammal tråd.. tror han har fått svar på det han ville..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Bara ett år gammal.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||