Gta San Andreas låst på 60hz?

Permalänk
Medlem

Gta San Andreas låst på 60hz?

Hej, jag undrar om någon vet om det går att ändra hz på bildskärmen i san andreas. För mej är den låst på 60hz och jag skulle vilja kunna ändra det till 85. När jag kör i 60 så är min bildskärmsinställningar helt konstiga och jag kan liksom inte täcka hela skärmen, det blir svarta kanter runtom även om jag sätter det på 100 i bredd och höjd.

Permalänk
Medlem

Gå in i dxdiag (Kör... -> dxdiag). Välj fliken "Ytterligare hjälp" och sedan "Åsidosätt...". Skriv in önskat värde som var 85hz i ditt fall.
Var noga med att inte skriva högre värde än vad skärmen klarar.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Testa att alt-tabba ut i windows och in i spelet igen. Det gick för mig förut, 100Hz i windows och sen blev det 60Hz i spelet (varje gång) - alt-tabb och sen in igen så blev det 100Hz.

Permalänk
Medlem

Jag testade att göra som WalterEgo sa och det funkade fint, tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

GTA San Andreas är ett totalt misslyckande saknar total gta känsla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RuUpeRt
GTA San Andreas är ett totalt misslyckande saknar total gta känsla

Det var ju precis vad tråden handlade om...
Kan dessutom inte hålla med...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304