Permalänk
Medlem

Nätaggregat: Tagan vs. Antec

Tjena folket!

Det börjar lacka mot jul lite smått, och därför ska vi se vad swec kan om nätagg.

Jag har nu tittat runt lite och sett att detta nätagg från Tagan är helt ok enligt swec (Tagan 530W EasyCon-series):

http://www.tagan.com/pages/products/easyconS/e_tg530_u15.html

Grejen är den att det har rapporterats om både missljud och kablar hårda som järnstänger, när det gäller detta agg. Jag bestämde mig dock för att ignorera dessa "sjukdomar" och var på god väg att beställa det, när jag såg att Antec nu har lanserat en ny serie av nätagg. Och då tittade jag lite närmare på detta(Antec NeoHE 550W):

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=05550

Då kunde jag inte låta bli att undra om Antec's agg kanske rättade till de 'fel' som Tagan's agg har visat upp? Jag har ett Antec P180-chassi och som bekant behövs det lite längre kablar än vanligt om det ska funka så smärtfritt som möjligt med kabeldragningen inne i chassit. Detta verkar Antec's agg lösa, men samtidigt så kör de med en 80mm:s fläkt istället för numer "traditionella" 120mm.

M.a.o undrar jag om det är värt att betala 200:- extra för Antec's nätagg. Observera att jag lätt lägger ut 200 spänn extra om det visar sig att Antec slår Tagan (på så många punkter som möjligt).

Tacksam för svar.

Visa signatur

What is it? It's the Death Star.
What does it do? It does death.

Permalänk
Medlem

Har ett sånt Tagan nätagg, men jag har inte märkt nånting av de problemen du beskrev...

Tycker mitt funkar skitbra..

Har i och försig ingen erfarenhet av Antec agget...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Antecs nya nätagg verkar sjukt bra, SPCR har recenserat det.

Fläkten kommer ge bra flöde i bottekammaren på P180, som handen i handsken, speciellt med de modulära kablarna.

En varning dock, detta nätagg har kompabilitetsproblem med många av ASUS moderkort (bla. A8N-SLI och nåt kort till Intel jag inte minns)

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Har ett Antec NeoHE 430W som följde med p150, nu efter 2 veckors användande har det gett upp.
Har för att reda bot på detta beställt ett Tagan EasyCon 480w.

Så jag skulle gå på Tagan
Kan tänka mig att det enda som är bättre med Antecs är ljudnivån, det är i princip ljudlöst.

Permalänk
Medlem

Sitter själv med ett tagan,och som du säger jag har problemem med missljuden dock inte järnkablarna:D.Och inte minst väldigt ojämna spänningar.

Jag hade köpt ett antec för dom verkar(enligt recensioner) ha lika bra aggrigat som tagan fast med överlag jämnare kvalitet,givetvis finns det några nätdelar med problem av varje sort.Men tagan verkar ha många.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuioN
Sitter själv med ett tagan,och som du säger jag har problemem med missljuden dock inte järnkablarna:D.Och inte minst väldigt ojämna spänningar.

De missljud du upplever, är de oumbärliga? Hur mycket hörs det? Och när (under vilka omständigheter) låter det som mest? Bör man liksom överväga ett Antec bara p.g.a ljudnivån?

Tack för alla svar, btw.

Visa signatur

What is it? It's the Death Star.
What does it do? It does death.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ButterCake
Har ett Antec NeoHE 430W som följde med p150, nu efter 2 veckors användande har det gett upp.
Har för att reda bot på detta beställt ett Tagan EasyCon 480w.

Så jag skulle gå på Tagan
Kan tänka mig att det enda som är bättre med Antecs är ljudnivån, det är i princip ljudlöst.

Varför köpa ett nytt? Ta kontakt med Antec och kräv ett nytt agg av dom istället. Det är ju uppenbart att det var något fel på det.

Permalänk
Medlem

Tagan är det enda som duger, mitt är felfritt.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opiumhandlarn
Tagan är det enda som duger, mitt är felfritt.

Well, mitt SeaSonic är också felfritt, liksom mitt förra Antec. Din teori sprack plötsligt.

Kan inte alla bara komma överens om att inte posta dumma inlägg där kontentan är "det jag har funkar, och är därför det bästa"? Eller kanske är det för mycket begärt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeonius
De missljud du upplever, är de oumbärliga? Hur mycket hörs det? Och när (under vilka omständigheter) låter det som mest? Bör man liksom överväga ett Antec bara p.g.a ljudnivån?

Tack för alla svar, btw.

Nej,det beros ju helt på belastning,tänk dig en knakande hårddisks som tänker,så låter det ungefär ständigt.Och det är ganska irreterande:D.Men visst,visste jag att jag skulle få ett felfritt tagan skulle jag köpa det.Men eftersom kvalitet avviker så mycket hade jag tagit det säkra först och köpt antec och ändå vetat att jag får ett grymt aggregat,för dåliga är dom inte(antec)

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk

Jag har en fråga till ni som äger ett antec nätagg bara!:

Hur många fläktar kan man koppla in till "fan only" sladdarna?
Vill veta eftersom jag ska köpa ett nytt chassi snart och vill gärna att alla fläktar ska kunna kopplas in till "fan only" sladdarna, så att det låter mindre när man surfar osv.

Mycket tacksam för alla svar!!

Permalänk
Medlem

Är inte Tagan TG530-U22 530W 2force-series nåt att ha då? Nu när det ändå jämförs liksom. Den kanske inte har de problem som EasyCon-series har? Missljud o.s.v.

Visa signatur

What is it? It's the Death Star.
What does it do? It does death.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Varför köpa ett nytt? Ta kontakt med Antec och kräv ett nytt agg av dom istället. Det är ju uppenbart att det var något fel på det.

Självklart kommer jag kräva dom på ett nytt, men detta är inte det första Antec agget som strular för min del så därför väljer jag att helt byta märke.