bara ena kopplas till o ifrån med router

Permalänk

bara ena kopplas till o ifrån med router

Jag har 2 datorer som jag brukade ha inkopplade till en D-link.
Plötsligt började det koppla till och ifrån på den ena datorn (min bärbara), säger alltså kabeln inte är inkopplad sen säger den direkt att den är inkopplad sen direkt att den inte är det osv...och den andra datorn fungerar utmärkt. När jag kopplar den direkt till modemet så fungerar allting som det ska.

Jag provade en annan router, men problemet kvarstod.
Kan det vara nätverkskortet i min bärbara som krånglar eller det kanske själva kabeln som jag har har mellan routern och den bärbara?

/TranceMaster

Permalänk

Re: bara ena kopplas till o ifrån med router

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TranceMaster
Jag har 2 datorer som jag brukade ha inkopplade till en D-link.
Plötsligt började det koppla till och ifrån på den ena datorn (min bärbara), säger alltså kabeln inte är inkopplad sen säger den direkt att den är inkopplad sen direkt att den inte är det osv...och den andra datorn fungerar utmärkt. När jag kopplar den direkt till modemet så fungerar allting som det ska.

Jag provade en annan router, men problemet kvarstod.
Kan det vara nätverkskortet i min bärbara som krånglar eller det kanske själva kabeln som jag har har mellan routern och den bärbara?

/TranceMaster

Testa att byta kabeln, testa den "gamla" kabeln i en annan dator.
Fungerar den i en annan dator har du eliminerat den felkällan.
Testa även att byta port på routern, det kan vara den som glappar.
Ger det inget resultat är det troligen kontakten i nätverkskortet på den bärbara som glappar.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination