Permalänk

Modifikationer på Codegen Nätagg

Fick tag på ett nätagg till min framtida server för ett par dagar sen, och när jag fick det levererat tidigare idag så upptäckte jag att det var (hör och häpna) ett codegen.
Och inte nog med det, utan ett av de beryktade 300 W aggen (model nr 300x1, för det var väl x som blev tillbakadraget?)

Så då undrar jag om jag bör göra något åt dessa fel som agget har som tex att byta sladdar eller liknande.
Men om jag inte gör det, vågar man ha en Celeron på 600mHz och en hdd på det agget?

Så jag undrar helt enkel vad det finns för åtgärder som jag kan vidta för att göra agget säkrare

Permalänk
Medlem

Kontakta generalagenten för Codegen & fråga dom om du vågar använda agget...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har 2 st Codegen-agg , inga fel på dom .
Tror inte att det är någon fara , om dom var livsfarliga
skulle dom inte få säljas i sverige pga statens provningsanstalt
inte hade godkänt dom isf.

Visa signatur
Permalänk

där slog du huvudet på spiken, faktum är att det är denna modellen (300x) som har dragits tillbaka pga att den var för farlig eller nått
Men det var något om för lite isolering på några kablar så därför tänkte jag att man kunde byta dem.

Permalänk
Medlem

Den ska isf vara utbytt på garantin....
Men, mina tips är att kolla kabel isoleringen
och att jordpunkterna är ordentligt fastskruvade.

Visa signatur
Permalänk

Funderat lite till och undrar om någon kan hjälpa mig komma på hur det ligger till,
Model 300x är förbjuden men model 300xx är tillåten.
Och jag har Model 300X1.
vad står då 1an för äre det en beteckning istället för x:et i 300xx eller är det för 300x(om min teori inte stämmer så borde det andra agget hela 300xx1 eller liknande)
Någon som vet?

Permalänk
Hedersmedlem

Själv skulle jag aldrig snåla på nätdel oavsett vad det är för maskin som ska byggas.. har gjort misstag tidigare

Aldrig Codegen eller liknande..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya