Vad kan man förvänta sig 2007? Vad krävs?

Permalänk
Medlem

Vad kan man förvänta sig 2007? Vad krävs?

Jag sitter och funderar lite smått över vad man kan förvänta sig under kommande spelår. Jag menar, hur många sådana där "extrema" spel har egentligen släppts i år? Då syftar jag till spel som kräver en mycket extrem maskin för att kunna drivas. Tittlar som kommer till mig är typ F.E.A.R, Battlefield2, Everquest2 (2004) osv.

Det är ju i princip så att grafikkorten styr och ställer, vad för typ av cpu man har verkar idag spela mindre roll, AMD XP fungerar klockrent. AMD 64, X2 osv verkar vara framtidsutrustning där användningsområdet fortfarande är okänt eller åtminstonde inte särskilt välutforskat. Ändå tycker jag att spelen håller en ganska låg standard med tanke på vilken otrolig prestanda man kan trycka in i sin burk.

Men sen så händer det, då släpps ett sånt där "Beyond the border" spel och då tänker jag närmast på Elderscrolls Oblivion. Har ingen aning om vad för sorts specs det spelet kommer ha men man blir ju milt sagt förstummad då man ser till grafik.

Det är ungefär här jag ställer mig frågande till uppgradering. Jag har en maskin som kan köra F.E.A.R osv, inte med allt maxat men helt klart på ett tillfredställande sätt. Där emot lär jag knappast kunna driva Oblivion på samma tillfredställande sätt. Man är ju nyfiken om ett sånt spel på något sätt lägger ribban för den framtida utvecklingen. Är det ungefär den standarden vi kan vänta oss under 2007?

Viljan att ständigt uppgradera sig är stor men frågan är hur nödvändigt det egentligen är med tanke på hur få spel som egentligen kräver det som finns på marknaden idag. Visst, det handlar om gardera sig inför framtiden, men som nämt tidigare, vad kan man egentligen förvänta sig? Sen finns det sånna där småvilder förstås, sånna som betalar 1000spänn för 4 mer fps i CS tex. Men dom är ett släkte för sig, kallar det knappast utveckling iaf.

Det är lite av vad som snurrar i skallen så där allmänt. Man blir fan snurrig och kosmiskt fundersam...

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+, ASUS GF7800GTX 256MB, 2048 PC3200, 2x200GB

Permalänk
Medlem

titta bara på screenshotsen av ut2007
Där kan man nog också förvänta sig att det kommer dra massor med processorkraft, iom att deras fysikmotor kommer vara mycket mer detaljerad än dagens (som t.ex. havoc2)
ett exempel: i ut2007 kommer ragdolls att kunna blandas med animationer, så t.ex om en gubbe blir skjuten i armen medans han springer, så rycks armen bak, samtidigt som resten av modellen fortfarande är i animations-läge. sedan blandas animationen med ragdollen (så att armen börja svänga mer och mer igen)
Det kommer bli skithäftigt enligt mig

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
titta bara på screenshotsen av ut2007
Där kan man nog också förvänta sig att det kommer dra massor med processorkraft, iom att deras fysikmotor kommer vara mycket mer detaljerad än dagens (som t.ex. havoc2)
ett exempel: i ut2007 kommer ragdolls att kunna blandas med animationer, så t.ex om en gubbe blir skjuten i armen medans han springer, så rycks armen bak, samtidigt som resten av modellen fortfarande är i animations-läge. sedan blandas animationen med ragdollen (så att armen börja svänga mer och mer igen)
Det kommer bli skithäftigt enligt mig

Då blir det ännu mer roligare att skjuta sin motståndare!

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Det låter helt fantastiskt ) Ser verkligen fram emot den upplevelsen (Utan att verka psykopatisk)

Undrar vad det kommer krävas för maskiner för att man tex ska kunna blåsa bort allt på kartan i tex Battlefield2. Dvs att man kan skjuta hål i väggarna med tanks, spränga djupa kratrar i vägarna och välta bilar och tåg. Total realism så att säga... Kan inte vara så långt bort i framtiden, eller?

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+, ASUS GF7800GTX 256MB, 2048 PC3200, 2x200GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldoran
Det låter helt fantastiskt ) Ser verkligen fram emot den upplevelsen (Utan att verka psykopatisk)

Undrar vad det kommer krävas för maskiner för att man tex ska kunna blåsa bort allt på kartan i tex Battlefield2. Dvs att man kan skjuta hål i väggarna med tanks, spränga djupa kratrar i vägarna och välta bilar och tåg. Total realism så att säga... Kan inte vara så långt bort i framtiden, eller?

Tror Operation Flshpoint 2 kommer att ha det. Alltså så att man ska kunna köra genom en byggnad med en tank och allting ska demoleras med rätt fysik osv. Nästa FarCry ska ha det också.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Ojojoj, lär vara så läckert Maktkänslan blir total, tillsist

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+, ASUS GF7800GTX 256MB, 2048 PC3200, 2x200GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
titta bara på screenshotsen av ut2007
Där kan man nog också förvänta sig att det kommer dra massor med processorkraft, iom att deras fysikmotor kommer vara mycket mer detaljerad än dagens (som t.ex. havoc2)
ett exempel: i ut2007 kommer ragdolls att kunna blandas med animationer, så t.ex om en gubbe blir skjuten i armen medans han springer, så rycks armen bak, samtidigt som resten av modellen fortfarande är i animations-läge. sedan blandas animationen med ragdollen (så att armen börja svänga mer och mer igen)
Det kommer bli skithäftigt enligt mig

det går redan idag med havoc

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Lite som Söldner (ursäkta svordomen ), går ju att köra sönder byggnader och sånt i det, även skjuta sönder om jag inte minns fel. Men så har det ju optimeringar som inte är för denna värld

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

vad du kan förvänta dej?
du kan förvänta dej att du kommer att få slänga ut tusentals spänn på hårdvara för kommande spel,och sen när du väl har uppgraderat för flera tusen,så kommer du få uppgradera igen pga alla nya spel som kräver ännu mer.....en ond cirkel är det.

själv gav jag upp efter min senaste uppgradering,spelen blir bara värre och värre och som kräver uppgraderingar efter uppgraderingar...det gick bara inte i längden för mej,samt att jag inte är villig att slänga ut flera tusen på enbart spel med bra grafik.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Alltid jättedumt att köpa nåt innan man behöver det (hehe, behöver och behöver, men ni vet )

Möjligtvis att en dual core AMD som man överklockar till 2,5 Ghz duger. Fast då gäller det att speltillverkarna gillar att programmera spel för dubbla kärnor, det är ju inte säkert...

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
titta bara på screenshotsen av ut2007
Där kan man nog också förvänta sig att det kommer dra massor med processorkraft, iom att deras fysikmotor kommer vara mycket mer detaljerad än dagens (som t.ex. havoc2)
ett exempel: i ut2007 kommer ragdolls att kunna blandas med animationer, så t.ex om en gubbe blir skjuten i armen medans han springer, så rycks armen bak, samtidigt som resten av modellen fortfarande är i animations-läge. sedan blandas animationen med ragdollen (så att armen börja svänga mer och mer igen)
Det kommer bli skithäftigt enligt mig

Med andra ord de går ifrån verkligheten och mer mot film i sina effekter?
Jag tänker vägra att köpa ett spel där de lagt ner så mycket tid på fysiken och ändå flyttar sig armar, ben och kroppar bakåt när man skjuter...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jaa, den som lever får se... Håller med samt fullkomligt hatar den onda cirkel där man aldrig duger som man är utan ständigt behöver uppgradera sig

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+, ASUS GF7800GTX 256MB, 2048 PC3200, 2x200GB

Permalänk
Medlem

Va spelar det för roll med grafik i spel som Ut2007?
Det kommer ju endå att ställas på minimum för att få en så trevlig MP upplevelse som möjligt.
Men visst..kul att se en ny motor, bara man kan stänga av allt jävla lullull och fragga.

Mer intressant blir å se vad för andra spel som baseras på Unreal Engine3 kommer att erbjuda.
Jag hade önskat mig ett nytt fps rollspel, vid sidan av Elder scrolls.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
det går redan idag med havoc

Tänkte precis säga det, blending kallas det för. Underligt att fler spel inte använt sig utav det, tekniken har funnits i ett antal år.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

är det inte animation blending ni tänker på? (förlåt att jag drar upp en gammal tråd)
för det har jag sett att man kan göra i source-motorn (som använder havoc)
jag för min del tycker att så länge det är gjort snyggt o inte överdrivet så kan det vara en jäkligt cool feature.
Även om det inte är realistiskt.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
titta bara på screenshotsen av ut2007
Där kan man nog också förvänta sig att det kommer dra massor med processorkraft, iom att deras fysikmotor kommer vara mycket mer detaljerad än dagens (som t.ex. havoc2)
ett exempel: i ut2007 kommer ragdolls att kunna blandas med animationer, så t.ex om en gubbe blir skjuten i armen medans han springer, så rycks armen bak, samtidigt som resten av modellen fortfarande är i animations-läge. sedan blandas animationen med ragdollen (så att armen börja svänga mer och mer igen)
Det kommer bli skithäftigt enligt mig

ASUS kommer väl nästa år släppa deras FysX kort lr vad det nu hete så processorn slipper väl det jobbet.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Tror nog att 6800GT kommer vara dagens 9800PRO då

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Tror nog att 6800GT kommer vara dagens 9800PRO då

Utmärkt jämnförelse!

Permalänk
Inaktiv

De roligaste spelen är alltid de kompetitiva och de kräver inte mycket grafik. T.ex: UT, WC3/SC, CS/CSS/DoD:S , schack etc etc :>

De spelen man ser nu med så fin grafik som ska komma är tyvärr ofta de sämsta det året. 90% av dagens SP spel saknar tyvärr hjärta.

Permalänk
Hedersmedlem

Elder Scrolls var galet snyggt

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Avstängd

dom gör Pc efter spelen... inte spelen efter Pc.. Som det ska egentligen vara eller? se bara på Xbox1 där har dom verkligen lyckat göra riktigt grym graffe till spelen .....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
dom gör Pc efter spelen... inte spelen efter Pc..

Eh, nej?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
dom gör Pc efter spelen... inte spelen efter Pc.. Som det ska egentligen vara eller? se bara på Xbox1 där har dom verkligen lyckat göra riktigt grym graffe till spelen .....

Efter vilken PC ska dom göra spelen då? Din? Min? Malmedahls?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

wiee

ut2007
ska ju släppas med ps3
så de spelet kommer först till ps3an wieee
ska köpa ps3an och usb mus och tangentbord sen ösa

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

blir nog slänga in ett fysikkort för att klara sig med nuvarande datorn kanske till halva 2007 iaf

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Re: wiee

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
ut2007
ska ju släppas med ps3
så de spelet kommer först till ps3an wieee
ska köpa ps3an och usb mus och tangentbord sen ösa

Förmodligen kommer det nog komma till PC i anslutning till PS3-releasen också. Det görs ju först och främst till PC så är det klart till PS3 så borde det vara klart till PC också... tycker man ^^ Men iaf, en sak som jag hoppas är att det kommer gå att lira de som lirar på PC och PS3 kan spela mot varandra. Det hade ägt, förstå va mycket större communityn skulle bli då och iom att du kan använda tangentbord och mus till PS3 så borde ju inte den grejjen vara ett problem iaf...

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Hoppas inte för mycket på ps3 releasen, Kan bli som BF2 blev på Xbox

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big D@ddy
Va spelar det för roll med grafik i spel som Ut2007?
Det kommer ju endå att ställas på minimum för att få en så trevlig MP upplevelse som möjligt.
Men visst..kul att se en ny motor, bara man kan stänga av allt jävla lullull och fragga.

Varför skaffa ett nytt spel om du ändå stänger av grafiken? Duger väl Quake än? :S

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Skulle inte Anarchy Online 2 ha ut2k7 motorn och släppas 2007? jag kommer inte ihåg vart jag läste detta. Om någon vet mer om detta så berätta gärna. Jag hade utan tvekan fixat mig ett jobb för att köpa en bättre dator för dom spelen, helt underbar serie.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Eh, nej?

Eh jo .....Kan du maxa, låt oss säga F.E.A.R då menar jag med all AA+AF allt 2048X1600 uppL
..Tror inte det nej, alltså gör dom ...INTE SPELEN EFTER PC UTAN PC EFTER SPELEN...
Och det kostar onödigt mycket för dator delar..Se bara mitt graffekort gick på 3000KR å det räcker knappt till idag, för priset det så förväntar man sig mer eller?