Bluescreen och sen reboot

Permalänk

Bluescreen och sen reboot

Hallå sitter i något av en kris såhär på julafton.

Gjorde precis ordning lite med datorn med kabeldragning osv. och allt verkade frid och fröjd. När jag sedan solg på datorn verkade allt bra men den precis ska boota och alltså få upp "windows-loggon" som laddar kommer det upp en screen där det säger att det är fel.
Antingen på mjukvaran eller hårdvaran, man kan väjla olika alt. att starta datorn med, tex "felsäkert läge","felsäkert läge med nätverk", "starta normalt" och två till...Ingen av dessa altenativ fungerar utan så fort windowsloggon kommer upp blir de först en bluesceen och sen rebootar datorn sig och samma procedur upprepas.

Så nu ber jag er de allra ödmjukast om hjälp...

Vad kan vara fel? vad kan jag göra?

Tack på förhand

Edit: Naturligtvis har jag kollat så att alla kablar sitter i och jag har även dragit ur och sen satt i dom igen

Permalänk
Medlem

Du har fått maskinvarufel helt enkelt. Min bror fick det ett antal gånger då vi formaterade, Jag fick också NTLDR saknas en gång, Då jag inte kunde reperera den, Så då flyttade jag min hdd till brorsans dator, formaterade, Då satte jag den i min, "Maskinvarufel", Körde in den i hans (igen), format C: (igen), In i min, Funkade, En format C: löser ditt problem.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.