Permalänk
Medlem

Spyaxe

Tänkte bara kolla om det är någon annan som åkt på det som använde sig av smitRem för att ta bort skiten.

Jag hittade fler på nätet som gjort det så jag antog att det borde vara någorlunda säkert. Spyaxe skiten verkat borta nu i all fall men mitt windows tema ändrades. smitRem rensade tudligen lite i registret och gjorde sedan en windows cleanup. Är det normalt att temat ändras då?

Bara lite konfunderad. Ogillar att använa hemmasnickrade progam men när add aware inte funkar så vad gör man.

Är det bara att vänta och hoppas på icke fortsatta problem?

mvh

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har läst alla trådar.

Permalänk
Gäst

Hittade denna tråd med lite hjälpfunktioner om SpyAxe.

Läs instruktionen >> How To Remove SpyAxe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreamMaan
Hittade denna tråd med lite hjälpfunktioner om SpyAxe.

Läs instruktionen >> How To Remove SpyAxe

Det var den instruktionen jag bla använde mig av. Vet inte hur seriös sidan är bara.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazys
Det var den instruktionen jag bla använde mig av. Vet inte hur seriös sidan är bara.

Vad det verkar sä är sidan seriös. Jag lyckades också bli utsatt för den skiten och hittade ett forum där det diskuterades. Där nämndes det att smitRem kan rensa i lite annat också och inte bara SpyAxe.

Tror att det är ett pris man får betala för att bliv av med SpyAxe, Spytrooper m.m. I alla fall tills det kommer ett annat bättre program eller när program som CCleaner och Adaware kan åtgärda det.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

jag har en uninstall fil som man kan använda för att avinstaller SpyAxe men jag har ingen möjlighet att lägga upp den just nu. Då kör man bara den filen så kan man stoppa en process i taskmanager och sen kan man börja avinstallera SpyAxe i "lägg till och ta bort program" samt manuellt ta bort filer.

Symantec har lite info om problemet också
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/spyax...

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.