Permalänk
Medlem

Problem med WoW (ny dator)

Hejsan, jag har nyss införskaffat en välbehövlig uppgradering till min dator, grejjen med denna nya dator är att det enda spel som jag verkligen måste ha att funka, nämligen WoW :P, inte funkar!!

Jag har kört både 3dmark05 (6820p) och Call of duty 2 helt felfritt, men wow fryser vid inloggnings skärmen.

Datorn som jag har är denna:

Abit kn8 sli (fatal1ty)
Amd 64 x2 3800+
Gainward Geforce 7800 GT
2x1024 twinmos pc3200
en 250gb maxtor SATA samt en gammal IDE 80gb IBM hårdisk...
detta ligger i en Antec sonata II låda med 450W nätagg

moderkortet kör på drivisarna man får med, nforce 4 grejjset :P. Har nvidia 81.98 drivisar till grafikkortet och min bror la in Maxblast 4 åt mig, trodde först de var hårdisken som vägra men hade tydligen fel...
har Directx 9.0c inlagt också.
(vid installationen av sp2 så strulade det lite och vi(min bror, jag såg på) genomförde en clear cmos efteråt, biosen är inte flashad, just plain simple )
SP2 ligger inte inne nu, vet att det behövs för att man ska kunna köra AMD64 x2 update från amd.com, men de kan väl knappast vara det som avgör?

Nån som stött på nått liknande? menar CoD flyter på bra som fan i 1280x1024, men wow bara självdör och låser ner hela datorn.
Temperaturerna på samtliga komponenter är normala, menar allt funkar utom min kärlek WoW

PLEASE SWECLOCKERS! PIMP MY RIDE.

Visa signatur

... Lämna ditt bakomförflutna framför dig ....

Permalänk
Sötast

Prova att formatera och installera om SP2 igen.

Om det inte fungerar så kontakta microsoft support här i sverige och be dom om råd för att få det att fungera.

WoW är även känt för att vara "känsligt" så om något är överklockat så sätt tillbaka det till det normala.

Finns även nya nForce4 drivare att dra ner som paket på nVidias hemsida, vem vet, det kanske gör skillnad

Permalänk
Medlem

Tycker du borde testa en format C, trots att WoW installern är världens segaste

Visa signatur

Bytt användarnamn till Epsi.

Permalänk
Medlem

Ska testa lite ny drivisar, tror ni det är en bra ide att testa GTX drivrutiner? ;). Vill hlest undvika att formatera igen, jag testade först wow efter min pajjade sp2 install (detta hände igår). Sen formaterade jag om och testade utan sp2 (efter de skrev jag tråden) vilket inte heller funkade, nu testade jag med sp2 igen och de funkade inte heller, nu gick iaf installationen felfritt så lite framsteg iaf...

Det som stör mig nått så otroligt är att Call of Duty funkar, alla program som jag använder till vardags funkar men inte WoW... Kanske en gömd pik i det här från tillverkarna, wow suger spela mer FPS shooters som fps-doug.. bleh.

Visa signatur

... Lämna ditt bakomförflutna framför dig ....

Permalänk
Medlem

dem har lagt in en bugg bara för att få bort allt som har med wow beroende att göra ?

Nej men måste du starta om datorn när dne fryser ? du hinner inte ens se wow utan det fryser så fort du startar de ?

Du kör int emed mer en en skärm ?

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem

när jag startar wow för första gången efter en install så kan jag se filmen som startar, det är inga probs, men såfort jag kommer till login skärmen (den med portalen och eldarna) så låser sig hela datorn, och jag måste starta om...

Jag kör inte med 2 skärmar, har bara en Iiyama 19tums skärm

nån som vet vars man kan få tag på gammla nvidia drivrutiner? tänkte testa lite äldre geforce drivisar.

***UPDATE***

Hahaha okej, nu funkar wow, har _INTE_ lagt in nå nya drivrutiner eller dylikt, men jag har dock klockat prollen 50 mhz (!!!) och ökat V-core ett snäpp... fyfan va mysko

Fungerar iaf nu, mycket mysko... hoppas det varar

tack för alla svar.

Visa signatur

... Lämna ditt bakomförflutna framför dig ....

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag fick öka vcore för å få mitt graffe å funka som de ska, men ja uppdaterade bioset så kunde ja köra som vanligt me org vcore (oklockat)