Spel i stil med Fahrenheit?

Permalänk
Medlem

Spel i stil med Fahrenheit?

Tyckte att Fahrenheit var ett av de bästa spelen jag spelat, skulle vilja ha nått liknande..

Har spanat in Still life, är det nått att ha?

Andra förslag?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

Re: Spel i stil med Fahrenheit?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture123
Tyckte att Fahrenheit var ett av de bästa spelen jag spelat, skulle vilja ha nått liknande..

Har spanat in Still life, är det nått att ha?

Andra förslag?

Stil Life är nog itne i närheten....fahrenheit är mycket bättre...har iofs inte spelat fahrenheit men jag har sett bilder o still life e inte superbra..det är ett kul spel men itne så bra grafik mässigt osv....

nåra jag tycker du bord testa är Obscure eller Cold Fear ..kanske Max payne 2 om du inte redan har spelat det..

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Har spelat Max Payne 2...grymmt

Syberia kanske?

Kan nån som spelat både Still life och Syberia säga vilket som är bäst. Har hört bra och dåligt om båda.

Obscure verkar nice, är det bra?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk

tror inte det finns nåt spel liknande fahrenheit, är ju det som gör det så bra.

syberia är ett standard äventyrs spel ok men inte mycket mer

obscure är väl resi stuck?? har dock inte spelat det själv

blir nog till att vänta på en uppföljare

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk

fahrenheit måste jag faktiskt medge att det var bra....där kan man se att speltillverkarna har använt kreativiteten och huvudet och verkligen gjort ett bra spel.
helheten kanske inte är 100%,men mycket nära vill jag lova samt att det är nyskapande.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture123
Obscure verkar nice, är det bra?

Inte alls bra, kanske om man är två spelare, men som en spelare suger det. Dina medhjälpare är ganska tröga enligt min mening och bara dör. Är man två spelare så funkar det nog, det är alltså co-op, vilket verkar coolt, inte testat själv dock.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jo medhjälpare som är dartor styrda är gjorda för att vara 'kassa' heh hur roligt är det att lira ett spel som dina medhjälpare gör allt ? Tja jag hade sagt, inte alls roligt. (PS inte en enda dog den gången jag spelade igenom det förutom på sista bossen då jag förlorade 1 ^^ )

Obscure är ett hyffsat bra spel, roligt i 2-3 dagar varar tuvärr inte längre men så är det med igentligen alla spel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Gillade också Fahrenheit.

Det mest gripande spelet jag spelat!

Fantastiskt att spela något annorlunda.

Vanliga FPS och RPG spel samt klassiska äventyrsspel känns så trötta.

Permalänk
Medlem

Blade runner

Permalänk
Medlem

Still life är riktigt bra, svårt att jämföra det meed syberia för de är lite olika trots allt. de är bäst båda två.

tips:

Post mortem (föregåmgaren till still life)
och det bästa äventyrsspelet av alla: The Longest Journey

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk

Ett spel, som är ganska gammalt (98) och som inte har alls samma spelsystem (mer traditionellt peka-och-klicka äventyr) men som i mitt tycke har samma känsla, med en handling som utvecklas allt mer är Sanitarium. Tyvärr missade många detta underbara spel när det kom; väl värt att spela om man inte gjort det (men grafik och ljud är givetvis på en sämre nivå, eftersom spelet har några år på nacken)

Även Home of the underdogs gillar spelet (och ger en länk till var man kan köpa det)

Visa signatur

Mattias Lönnqvist
www.spelforum.nu / www.dvdforum.nu
Recensent och EA-fanboy

Permalänk
Medlem

Om du bara letar efter äventyrsspel så kan du prova Monkey Island-serien/Grim Fandango. De har en lite muntrare stämning än Fahrenheit så det kanske inte är precis vad du letar efter.. Fast de är bra ändå! Skulle rekomendera alla som kan engelska att prova de spelen.

Visa signatur

Amd Athlon XP 2600+, MSI K7N2 Detla series, ATI AIW 9700pro, Seagate 120GB Barracuda 7200.7, XP pro SP2.

Permalänk
Medlem

Som jag just skrev i äventyrsspels-tråden. kolla in det gamla men otroligt bra Gabriel Knight 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tombee
Blade runner

Håller verkligen med.