Nytt nätagg löste inte problemet :(

Permalänk

Nytt nätagg löste inte problemet :(

Hejj

Jag bad förut om hjälp här i sweclockers forum för att mitt nya grafikkort inte funkade.....det är ett Club 3d 6600 GT (AGP) och när jag kopplar in det kortet och startar datorn så kommer det inte upp någon bild, skärmen får signal och fläkten på kortet går igång.
Det visade sig att jag bara hade 13A på 12V linan och nu har jag köpt nytt agg och har 28A på 12V linan och fortfarande är det samma problem
Jag provade kortet i en kommpis dator där det funkade utan något problem alls.
Börjar fundera på om mitt moderkort inte stödjer NVIDIA grafik då det kortet jag sitter å kör på nu ( mitt gammla ett Radeon 9600 PRO 256 mb) är ett ATI kort.

Snälla snälla ni....vad ska jag ta mig till igentligen?? Detta har kostat mig en del pengar och jag vill verkligen få det att funka....
Jag har ett Chaintech 7VIF4 moderkort om någon undrar..måste bara få detta att funka....det gör mig så jävla nere....

Är tacksam för all hjälp jag kan få

/ Jack

Visa signatur

AMD Athlon XP 2400+, 1024 + 512 mb PC2700, 250 GB Maxtor ATA/133 + 80 Gb HDD, Club 3d 6600 GT 128 Mb, Antec TruBlue Silent 480W, Chaintech 7VIF4 Motherboard, Sound Blaster Live! 24-bit, Vanligt nätverkskort.

Permalänk
Medlem

Prova med "Clear CMOS" Om det inte hjälper så nästa steg -
Om det är extra strömförsörjning till det trilskande grafikkortet så anslut isf en kontakt som inte delar sin anslutning med någon annan strömkälla men om det inte hjälper så nästa steg -
Kolla om det finns nyare bios till moderkortet att ladda ner och isf flasha ditt kort enligt instruktionerna på sidan.
Kolla även om det finns nyare bios till ditt grafikkort om inte någonting av ovanstående hjälper och flasha isf kortet hos din kompis så du ser vad du gör.

Permalänk

okej, tack så jätte mycket för svaret.
men jag är lite noob på just detta område så kan du bara tala om för mig hur jag just "clear cmos"?
sen så har jag kollat på Chaintech hemsida och det finns nyare bios till moderkortet än dom jag har men när jag tankar dom så kommer den i en bin fil som jag inte kan göra så mycket med...och flasha kort...kanske låter flashigare än vad det är ska kolla in FAQ
men som sagt clear cmos...hur gör jag det?
äh skit i det jag lyckades lista ut det
men det där med BIOS till moderkortet undrar jag fortfarande

Visa signatur

AMD Athlon XP 2400+, 1024 + 512 mb PC2700, 250 GB Maxtor ATA/133 + 80 Gb HDD, Club 3d 6600 GT 128 Mb, Antec TruBlue Silent 480W, Chaintech 7VIF4 Motherboard, Sound Blaster Live! 24-bit, Vanligt nätverkskort.

Permalänk

De kan kanske vara nån konflikt med den integrerade grafikkretsen, du kan ju försöka att avinstallera VIA:s VGA drivers och se vad som händer annars borde du kunna få hjälp här :

http://forums.pcper.com/forumdisplay.php?f=46

För biosflash och "clear cmos" läs manualen som följde med moderkortet, se bara till att du flashar rätt bios

Permalänk
Medlem

Hade precis samma problem med mitt 6600gt och det löste sig med att jag körde drivecleaner och tog bort rivatuner och nvidia refreshtool. Så förhoppningsvis är det bara dom gamla drivrutinerna som spökar.

Permalänk

okej...ska jag köra i felsäkert läge då eller? för jag körde driverclearner och tog bort allt som hade med ATI att göra.....men det hjälpte inte...har clearat cmos nu och det hjälpte inte alls.....sen har jag ingen aning om hur man flashar bios...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2400+, 1024 + 512 mb PC2700, 250 GB Maxtor ATA/133 + 80 Gb HDD, Club 3d 6600 GT 128 Mb, Antec TruBlue Silent 480W, Chaintech 7VIF4 Motherboard, Sound Blaster Live! 24-bit, Vanligt nätverkskort.

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning är inte tillåtet. Läs reglerna.
Genom att bryta mot reglerna och korsposta har du förlorat möjligheten att få hjälp.

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |