WoW, Rogue eller Warrior?

Permalänk
Medlem

WoW, Rogue eller Warrior?

Har lvlat en mage till 60 och börjar tröttna på att harva instancer/bg och vill skapa en alt vid sidan om.
Har en 30 rogue och en lvl 10 Warrior (Orc)
Nu undrar jag vilken som är roligast i pvp och spelsätt av dessa 2.
För och nackdelar?
Om jag kör warrior vilken race är bäst ?

Visa signatur

nu har ja oxå en signatur :D

Permalänk
Medlem

Kör warrior! Ras spelar ingen roll

Permalänk
Medlem

Warrior Tauren!

Permalänk
Medlem

rogue är så jobbiga så ta inte den!

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Gnome Warrior.

Permalänk
Medlem

Nej inte gnome!! Man känner sig så jävla dålig när man blir dödad av en gnome

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

du väljer en gnome warrior om du vill att en stor läskig tauren ska börja gråta när du gankar honom, men om du vill välja en ras med bästa racial skills så är det orcs för de har 25% mer i stunn reistance eller humans som har imp stealth detectio och +5 i mace och sword skills, vilket orcs har med 2h yxor, men det mesta är ju smaksak, annars kan du alltid testa en Shadow Priest, de äger allt, lite jobbigt i BG bara då motståndaren alltid börjar attackera prästen ( förstår inte varför :S ). Men det kan också vara roligt att köra rogue så att man kan hämnas alla gånger man blivit sapad eller ambushed helt utan föraning :P.

lite fördelar/nackdelar med en warrior(enligt mig nu alltså):
+ de critar något så sanslöst vidrigt med en execute oftast
+bra armor
+bra hp
+kan charga
+använder rage istället för mana vilket är underbart
+har de bäste melee attackerna (konstigt, jag vet )
- de måste som sagt komma in i melee för att kunna skada
- de brukar förkira mot spellcasters av någonanledning

lite fördelar/nackdelar med en rogue(enligt mig nu alltså):
+hög skada
+kan stealtha
+använder energy istället för mana vilket jag tycker fungerar bra mkt bättre än rage
+många stunn attacker
-inte så mkt armor
-inte så mkt hp (min 60 Priest har mer hp än vissa 60 rogues)

dessa 2 klasser har nog många mer för- och nackdelar än jag har skrivit här, men detta är iaf lite vad jag tycker om dessa klasser

Permalänk

Du kommer få problem med att joina instancer ibland om du kör rogue, för det finns så satans många av dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr 4nderson
du väljer en gnome warrior om du vill att en stor läskig tauren ska börja gråta när du gankar honom, men om du vill välja en ras med bästa racial skills så är det orcs för de har 25% mer i stunn reistance eller humans som har imp stealth detectio och +5 i mace och sword skills, vilket orcs har med 2h yxor, men det mesta är ju smaksak, annars kan du alltid testa en Shadow Priest, de äger allt, lite jobbigt i BG bara då motståndaren alltid börjar attackera prästen ( förstår inte varför :S ). Men det kan också vara roligt att köra rogue så att man kan hämnas alla gånger man blivit sapad eller ambushed helt utan föraning :P.

lite fördelar/nackdelar med en warrior(enligt mig nu alltså):
+ de critar något så sanslöst vidrigt med en execute oftast
+bra armor
+bra hp
+kan charga
+använder rage istället för mana vilket är underbart
+har de bäste melee attackerna (konstigt, jag vet )
- de måste som sagt komma in i melee för att kunna skada
- de brukar förkira mot spellcasters av någonanledning

lite fördelar/nackdelar med en rogue(enligt mig nu alltså):
+hög skada
+kan stealtha
+använder energy istället för mana vilket jag tycker fungerar bra mkt bättre än rage
+många stunn attacker
-inte så mkt armor
-inte så mkt hp (min 60 Priest har mer hp än vissa 60 rogues)

dessa 2 klasser har nog många mer för- och nackdelar än jag har skrivit här, men detta är iaf lite vad jag tycker om dessa klasser

De rogues som har mindre hp än en präst måste ju springa omkring med gröna items. Min rogue har runt 4300hp obuffat. Men sen har jag lite epics också. Men fortfarande, har man mindre än en präst så är det ju något fel

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
De rogues som har mindre hp än en präst måste ju springa omkring med gröna items. Min rogue har runt 4300hp obuffat. Men sen har jag lite epics också. Men fortfarande, har man mindre än en präst så är det ju något fel

Hade 4200 utan Epics...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm, kan ju fråga här istället för att skapa en ny tråd http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/warrior/tale... Vilka talents points ska jag ha för att få den bästa warriorn?

// MvH Raditz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Hmm, kan ju fråga här istället för att skapa en ny tråd http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/warrior/tale... Vilka talents points ska jag ha för att få den bästa warriorn?

// MvH Raditz

Jag gjorde en rätt nice build för lvl 60, men den är inte fullständig

http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warriors/talents....

5 Points till, troligt ska några läggas på sword mastery, resten: vet ej
Parry är rätt värdelös men bra i början!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RibBones
Hade 4200 utan Epics...

Jag har 4073 med 5 bloodfang och 3 nightslayer samt lite blandade smycken, alla epic.
Men å andra sidan är det ju DPS som räknas när man är rogue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haim
Jag har 4073 med 5 bloodfang och 3 nightslayer samt lite blandade smycken, alla epic.
Men å andra sidan är det ju DPS som räknas när man är rogue

Precis, döda rogue = 0 dps

Ming har 5.1 k hälsa...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okej najs, tror jag ska fortsätta lira på min lvl 30 rogue, grymt roligt o ganka folk i samma lvl när de minst anar det men ge mer för och nackdelar det skulle vara underbart

Visa signatur

nu har ja oxå en signatur :D

Permalänk
Medlem

http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warriors/talents....

Där är min warriorbuild som jag kör med nu. Bra eller dålig? Avgör själv. Finns säkert ett par poäng som skulle kunna flyttas om.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |