Permalänk
Medlem

processor fläkt ??

jo jag har en fujutsi siemens data, köpte den ngr dagar efter jul.. men så har den e ju en fläkt till processorn men den har lixom vad kan man säga, ett '' rör'' ut till chassiet sida, där de finns luft håll, men måste man ha de ''röret'' ?? har tänk göra den sidan i plexi ist

Permalänk

Nej du måste inte ha de röret det är bara till för att processorn ska få frisk luft utifrån chassit, men det går nog bra utan ska du se.

Du har inte en bild eller så ?

Visa signatur

Ät bly , men glöm inte att tugga

Permalänk
Medlem

jo jag har bild, men e ny här så vet nt hur man lägger in de , xD

Permalänk
Medlem

Jag hade en packard bell.. Jag tog bort tunneln och det funkade som vanligt.. Vart tom tystare.. Det tog bort onödiga vibrationer.. GLHF

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunn4r
jo jag har bild, men e ny här så vet nt hur man lägger in de , xD

www.imageshack.us kan du lägga upp bilder på..

Tunneln kan du tabort.. Jag hade en liknande grejj på en Hp OEM dator.. Då va det ett insug från baksidan som gick till prollen och sen gick luften ut i chassit.. Har kört utan sen jag såg det och både hårddisk och prollen blev svalare..

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem

ok, så de försämrar nt datan lr ngt sånt ?? utan git e de helt onödigt att ha den på ??