Permalänk

Qtek 8310

Ska köpa en Qtek 8310 i nästa vecka. Någon som har något positivt/negativt om denna telefon? Vad jag läst så ska denna vara stabilt uppbyggt, något som telefonerna k750i/w800i verkar vara, (Bara vad jag läst).

Permalänk
Medlem

Jag har läst om den och allt har varit positivt i princip utan kameran då.
Här kan du läsa en bra recension av mobilen. Det finns också många olika bilder på den och bilder tagna med kameran.
Verkar vara en trevlig mobil.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk

Trevlig recension Tack för tipset.

Permalänk

Har haft en i några månader nu, och det är en jävligt bra telefon.
Har den med 1gigs minneskort, och det funkar perfekt.

Hade en K750i innan och denna har bättre detaljkvalitet, den knarrar inte och allt sitter där det ska.
Det jag kan klaga på är att den ibland är lite seg samt att de medföljande hörlurarna inte är av bästa kvalitet.

Undrar du något mer så är det bara att fråga.

Permalänk

Finns det många program att använda till telefonen? Är batteritiden acceptabel? Har den hängt sig eller stängt av sig eller haft några irriterande buggar i sig?

Permalänk
Medlem

Fick en i julklapp och jag kan inte ge den speciellt många minus om jag säger så
WLAN är underbart, msn messenger + internet explorer gör allt. Har haft andra mobiler med windows mobile och det har blivit rätt dyrt när jag kört det på gprs hela tiden
Skärmen är helt enorm, bättre får man leta efter. så sjukt skarp.
Programutbudet är dock sisådär än så länge, men det är ju för att WM5 är nytt än så länge. Det mesta är till WM2003 ju =/

Med TCPMP (The core pocket media player) man du spela musik och filmer i väldigt bra kvalitet också, vanliga windows media player är inget att hurra för direkt

Det sämsta med den är att det inte kommit ett crack till xBar 3 ännu, men det kanske jag inte kan anklaga själva luren för.
Funderar nästan på att betala för det.

Visa signatur

nej

Permalänk

Okej, verkar ju lovande detta Hoppas att telefonen håller om jag köper mig en, har inte tänkt köpa en ny på ett bra tag iallafall.

Permalänk
Medlem

vad gör xBar 3?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk

Jag har faktiskt inte hittat några buggar än, det som händer ibland är att den blir seg som fan, då är det bara att stänga ner alla program och börja om.

Som någon sade så är programutbudet riktigt jävla risigt.

Permalänk
Medlem

Nåja, en del pocketPC program verkar faktiskt vara kompatibla med windows mobile.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmPz
Nåja, en del pocketPC program verkar faktiskt vara kompatibla med windows mobile.

Ja, det är de. Men 8310 är inte baserad på PocketPC-plattformen, dvs inga av de programmen fungerar.

Permalänk
Medlem

Vissa har rapporterat att Skype för Pocket PC går att få igång på 8310.
Caben ska visst inte gå att installera, men trixar man in .exe filen manuellt så ska det visst gå bra.
Sen att 8310 saknar touchscreen gör det förståss lite svårt att manövrera Skype, men det är ju en annan sak.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmPz
Vissa har rapporterat att Skype för Pocket PC går att få igång på 8310.
Caben ska visst inte gå att installera, men trixar man in .exe filen manuellt så ska det visst gå bra.
Sen att 8310 saknar touchscreen gör det förståss lite svårt att manövrera Skype, men det är ju en annan sak.

Man drar ut den där största filen ur .cab-arkivet (alla andra är bara små filer, den stora är på flera mb) och döper om den till .exe, då går den att köra.
Sen fins det nåt program som emulerar en muspekare som man kan styra runt och peka med tydligen. Har bara fått igång skype, inte den musemulatorn.

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Jag har en bluetooth mus, men tyvärr stödjer inte windows mobile 5.0 bluetooth möss.. :-/
Annars hade det varit ett sätt att undvika musemulatorn.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk