Två löjliga mappar...!

Permalänk
Medlem

Två löjliga mappar...!

Hej!
Undrar om någon vet ifall man kan ta bort det två dagis-aktiga mapparna "Mina bilder och "Min musik" ur windows xp?
Har provat att bara slänga dem i papperskorgen, men de kommer likt förbannat tillbaka igen...!

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

ta bort desktop.ini efter du slängt dem i papperskorgen

om du inte hittar dem så visa dolda mappar o filer i inställningar för mappen..om du nu inte redan visste d

Permalänk
Medlem

Tog bort en fil som låg i Windowsmappen, den hette bara desktop. Antar att det måste vara någon mer för när jag startat om datorn fanns iaf "Mina bilder" där igen!

Jonaktiv eller någon annan: var exakt ligger desktop.ini?

Permalänk
Medlem

testa att sök, du måste som jonaktiv säger ha ställt in att visa dolda mapper och filer.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Hedersmedlem

Ett annat ful-hack för att bli av med kataloger som envisas med att skapas är att ta bort katalogen och sen skapa en fil med samma namn som man låter vara dold och skrivskyddad.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |