Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Hur är kompabiliteten med Mac? Tar iTunes emot den?

Till 99% säkerhet, no way

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

ska beställa en mp-500 på onsdag

dock lite besviken på interfacet, det är inte alls JOS stil. någon clearare skulle vart nice.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

sammex: Ett tips bara.

Iriver U10

Den är snyggare, och dessutom är det inte X andra tillverkare som gör en likadan. Bättre att se på film på, snyggare, och antagligen bättre ljud.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otidblom90
Ljudet är canon! Även i stora hörlurar.

och "with canon you can!"

yargnitz, jag har ganska tight budget just nu. och gillar dom JOS spelare jag testat.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
och "with canon you can!"

yargnitz, jag har ganska tight budget just nu. och gillar dom JOS spelare jag testat.

Mycket bra!

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz
sammex: Ett tips bara.

http://xataka.com/archivos/images/U10-1GB-TD.jpg
Iriver U10

Den är snyggare, och dessutom är det inte X andra tillverkare som gör en likadan. Bättre att se på film på, snyggare, och antagligen bättre ljud.

Jag var länge en spekulant på U10 men den har många nackdelar t ex, 2 gb-versionen verkar aldrig komma, dyr som få, överföringen med hjälp av WMP10 är bara besvärligt (läser man på irivers forum är det många som har råkat ut för buggar), låg fps på film.

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Till 99% säkerhet, no way

Var inte så säker, iTunes gillar min lilla MuVo Tx 128MB, men den känns lite väl liten nu.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

kommer det en med 4gb jens?

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
kommer det en med 4gb jens?

Det blir nog för dyrt för att konkurrera i så fall. Frågan är om det ens görs 4Gb spelare utöver Nanon med FLASH minnen?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att tro att koreanerna kan ge JoS ett attraktivt pris på en 4Gb-spelare. Apple kommer nog att lira rätt ensamma med den storleken ett tag till.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Jag har svårt att tro att koreanerna kan ge JoS ett attraktivt pris på en 4Gb-spelare. Apple kommer nog att lira rätt ensamma med den storleken ett tag till.

Sant. Har man betalar ett antal miljarder i förskott för att trygga marknaden med Flash som Apple gjort så har man bra priser. Apple hävdar att de fått 10% rabatt men jag tror det är betydligt mer.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

Vet någon om det är ett CF kort eller bara normalt flahs minne i JoS mp500? För om det är normalt så borde det vara mycket snabbare eller?

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Jag har svårt att tro att koreanerna kan ge JoS ett attraktivt pris på en 4Gb-spelare. Apple kommer nog att lira rätt ensamma med den storleken ett tag till.

Fel. Den nya Samsung YP-Z5 kommer nu i Februari, jag har skapat en tråd om den här på SweC.

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

OK, om man bortser från Samsung, som tillverkar sina egna minneskretsar och som inte säljer sina spelare så att andra företag kan branda om dem.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

SanDisk kommer med flash spelare till hösten, MSRP för 6gb flash är 300 USD ;).

EDIT; Inte till hösten, nu i vår.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk

MP-500 fungerar utmärkt till iTunes, dyker upp som en portabel lagringsenhet, kom dock ihåg att Apple dock inte licensierar sitt skyddade musikformat AAC till någon. Det går alldeldes utmärkt att överföra låtar.

Vi använder flash-minnen från Samsung och 4 GB är inte omöjligt.

Mvh

Jens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOS-JensofSweden
MP-500 fungerar utmärkt till iTunes, dyker upp som en portabel lagringsenhet, kom dock ihåg att Apple dock inte licensierar sitt skyddade musikformat AAC till någon.

"Nu får ni väll ta och nyktra till" kommer jag ihåg någon som sa, hur många ungdomar tror du köper musik

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
"Nu får ni väll ta och nyktra till" kommer jag ihåg någon som sa, hur många ungdomar tror du köper musik

3 000 000 sålda låtar på ett kvartal sa väl Steve på sin presskonferens hehe.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

http://www.downhillbattle.org/itunes/ Köpa musik med FP / DRM gör idioter i medelåldern. 53,2% av dessa är också prenumeranter på PC För Alla.

Finns väl en väldans massa idioter då Fiero?

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
http://www.downhillbattle.org/itunes/ Köpa musik med FP / DRM gör idioter i medelåldern. 53,2% av dessa är också prenumeranter på PC För Alla.

Finns väl en väldans massa idioter då Fiero?

Debatten hör väl inte till denna tråd iofs. Men jag anser att detta är bara början med köp av musik via internet. Det må finnas massa problem med det men det kommer bli bättre. Alternativet att all musik ska vara gratis finns ju givetvis inte. Om du inte vill ge mig alla saker du äger gratis vill säga.
Däremot är jag öppen för alternativ till hur musiker ska kunna leva på det de gör. Alternativet gratis nerladdning för alla är inte ett alternativ om man inte vill lyssna på anders demo från källaren i skövde.

Jag tycker Itunes musicstore och CDON är ett steg i rätt riktning som branchen ser ut idag. Skivbutiker kursar på rullande band.

Saker jag dock vill se från internetbutiker är:

1. Jag vill ha Inlays med texter och all grafisk layout med till mina skivor.
2. Valbara format och kodning
3. Större utbud.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Musik kan utan problem vara gratis. Artister kan leva på merförsäljning, livespelningar och marknadsföring. sim sala bim... Skivbolag ska bort och försvinna, behövs inte. förlegat.

Jag vill gärna ha samma saker som dig iaf jag skulle handla online, men KRAV är även att; DRM / FP försvinner. Skivbolagets del av vinsten helt tas bort (Och även själva bolagen då som sagt tidigare). Priserna är nere i max 1/10 mot dagslägets.

Jens, kan du inte starta en tjänst lite snabbt där alla artister som känner för det själva får lägga upp sina låtar? "jTunes Music Store"? Dvs, en tjänst för artister utan skivbolag. Läste om några snubbar i IDG som startat musikförsäljning för independendt bolag helt utan DRM, via nätet då, det var ett steg i rätt riktning...

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Musik kan utan problem vara gratis. Artister kan leva på merförsäljning, livespelningar och marknadsföring. sim sala bim... Skivbolag ska bort och försvinna, behövs inte. förlegat.

Jag vill gärna ha samma saker som dig iaf jag skulle handla online, men KRAV är även att; DRM / FP försvinner. Skivbolagets del av vinsten helt tas bort (Och även själva bolagen då som sagt tidigare). Priserna är nere i max 1/10 mot dagslägets.

Utan problem?? Du har noll koll hur branchen funkar det hör jag det.
Hur lätt är det för ett band som låt säga Moneybrothers att leva på marknadsföring?? Vadå marknadsföring förresten? eller merförsäljning? Ska försäljning av tröjor föda 5-6 personer hela året menar du?
Vet du vad ett medelstort band får betalt för en livespelning? Och den summan ska sedan delas på kanske 5 personer som ska ha mat, bensin osv osv.

Jag säger inte att skivbolag måste finnas. Jag säger att man ska betala artisterna. Skulle all musik bli gratis skulle du inte ha musik att lyssna på. Wanna bet?
Det finns inget som heter ideelt arbete oavsett branch idag. Klart man vill allt ska vara gratis. Men tror man det är hållbart bör man läsa på lite.

Dina tankesätt må funka på U2 eller Rolling stones. Men vill du att artister ska poppa upp och bli nästa U2 eller Rolling stones så måste man stimulera artisterna precis som en arbetare blir stimulerad av sin månadslön.

Fråga: Vad kan du tänka dig ge för ett fullalbum?
Jag kan lätt tänka mig ge vad det kostar idag. 90kr.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Och varför får då artisterna så lite betalt per livespelning när det är dem som står för hela "dragkraften" och kan förmå folk att betala i många fall 500-600 för en biljett? För att "branschen", som du vet hur den fungerar och inte jag, fungerar på fel sätt. Den fungerar på samma sätt den gjorde innan internet kom till och utefter ramar anpassade efter konsumenters vanor för 15-20 år sedan.

Uppenbarligen görs det grova pengar i industrin, men det tycks inte vara till gangn för artisterna.

U2 och Rolling Stones är band som förlorar på gratis musik då de är backade av stora skivbolag att de alltid kan garanteras spridning, världen över. Det är dom som får mindre intäkter när musiken är gratis. De som annars inte får synas på reklamfilmerna i TV eller i de lokala skivbutikerna. Artister från andra länder etc...

Iaf du läste iTuns iSbogus så såg du hur liten del en artist faktiskt får per såld låt. Det kräver ingen större intelligens för att räkna ut att det är ingenting för ett mindre band, som Moneybrother då och förmodligen ganska försumbara slantar hursomhelst. Man betalar inte artisterna i dagsläget, man betalar distributörerna och skivindustrin. Apple / Sony BMG. Pengarna du köper skivor för går till Henrik Pontens lön, inte dina artister.

Ett helt album kan jag nog tänka mig att betala runda 15-20kr för, beror lite på vilket album, det går ju inte att sätta enhetspris på alla, förutsatt att det är fritt från virus och att minst 60% går till artisten. Av de 90 kr du betalar idag går cirka 9kr till artisten... Och då ska du tänka på att denne har mycket kostnader iom skivbolaget.

Nu har jag ingen aning om vilka MoneyBrother är ska väl sägas, men jag ska googla lite för att få lite "storleksuppfattning". Men det finns säkert gott om krogar, festivaler och arenor de kan spela på i Sverige för att leva ganska soft. Om du kapar mellanhänderna som ska ha av deras pengar då.. Och att din fantasi om merförsäljning är begränsad till tröjor säger mig att du har noll koll på hur entreprenörskap funkar det hör jag det.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Och varför får då artisterna så lite betalt per livespelning när det är dem som står för hela "dragkraften" och kan förmå folk att betala i många fall 500-600 för en biljett? För att "branschen", som du vet hur den fungerar och inte jag, fungerar på fel sätt. Den fungerar på samma sätt den gjorde innan internet kom till och utefter ramar anpassade efter konsumenters vanor för 15-20 år sedan.

Uppenbarligen görs det grova pengar i industrin, men det tycks inte vara till gangn för artisterna.

U2 och Rolling Stones är band som förlorar på gratis musik då de är backade av stora skivbolag att de alltid kan garanteras spridning, världen över. Det är dom som får mindre intäkter när musiken är gratis. De som annars inte får synas på reklamfilmerna i TV eller i de lokala skivbutikerna. Artister från andra länder etc...

Iaf du läste iTuns iSbogus så såg du hur liten del en artist faktiskt får per såld låt. Det kräver ingen större intelligens för att räkna ut att det är ingenting för ett mindre band, som Moneybrother då och förmodligen ganska försumbara slantar hursomhelst. Man betalar inte artisterna i dagsläget, man betalar distributörerna och skivindustrin. Apple / Sony BMG. Pengarna du köper skivor för går till Henrik Pontens lön, inte dina artister.

Ett helt album kan jag nog tänka mig att betala runda 15-20kr för, beror lite på vilket album, det går ju inte att sätta enhetspris på alla, förutsatt att det är fritt från virus och att minst 60% går till artisten. Av de 90 kr du betalar idag går cirka 9kr till artisten... Och då ska du tänka på att denne har mycket kostnader iom skivbolaget.

Nu har jag ingen aning om vilka MoneyBrother är ska väl sägas, men jag ska googla lite för att få lite "storleksuppfattning". Men det finns säkert gott om krogar, festivaler och arenor de kan spela på i Sverige för att leva ganska soft. Om du kapar mellanhänderna som ska ha av deras pengar då.. Och att din fantasi om merförsäljning är begränsad till tröjor säger mig att du har noll koll på hur entreprenörskap funkar det hör jag det.

5-600kr för en biljett? Nu tänker du på artisterna som jag nämnt tidigare som U2 osv..
En medelstor artist ligger på 2-300kr/spelning. Men alla dom stålarna får ju inte artisten dela på. En medelstor artist har ju fast summa låt säga 30 000kr för en kväll. Medans artister som U2 hyr hela arenor och tar summan av biljetter som ska täcka roddare, hyra av arena osv osv osv.

Jag säger igen att jag inte är FÖR skivbolag. Men däremot är jag EMOT att musik ska vara helt gratis som du hävdar. Jag betalar gärna pengar till artisten. Men skivbolagens roll idag blir allt mindre med kanaler som internet.
Givetvis ser jag hellre att artisten får hela min summa stålar än att bolaget ska äta upp allt.
Är du med på var jag står nu?

Det du glömmer är också vad det kostar att spela in en skiva. En summa bolagen ligger ute med. En bra producent kostar måååånga 1000kr per DAG. Sen mastering osv på det.
Artister får ofta ett förskott som de ska leva på när de är nya. Sen beroende på hur skivan säljer så får artisten pengar när man nåt break even alltså utgifterna har täckts upp av sålda skivor.
Att sälja över 10 000 skivor i sverige idag är en konst. Så jag tycker man bör gynna alla underbara små band som vill lyckas leva på deras intresse som gör dig och mig glad.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem

Seså, seså, har ni glömt vad tråden handlar om?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Seså, seså, har ni glömt vad tråden handlar om?

iPod wannabees?

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Att inte folk lär sig. Jens gör inte designen. Han köper spelare och sätter sitt namn på dom med små variationer i färg och annat.

okejj förlåt om ajg uttryckte mig klumpigt, men snälla... som du själv sa, jens köper in spelaren som är väldigt lik apples iPod nano. Han har sitt namn på en produkt som kan ses som en "wannabe". Varför kommer han inte på något unikt och eget istället för att köpa in kinesiska kopior? ungefär de där var min åsikt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
okejj förlåt om ajg uttryckte mig klumpigt, men snälla... som du själv sa, jens köper in spelaren som är väldigt lik apples iPod nano. Han har sitt namn på en produkt som kan ses som en "wannabe". Varför kommer han inte på något unikt och eget istället för att köpa in kinesiska kopior? ungefär de där var min åsikt...

Du menar att han ska utveckla dom från grunden och göra dom helt unika? Då ska han nog ha en aaaaning mer i kassan och en aaaaning större marknad

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Du menar att han ska utveckla dom från grunden och göra dom helt unika? Då ska han nog ha en aaaaning mer i kassan och en aaaaning större marknad

jag tror vi båda vet att det finns en linje nånstans där emellan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan ändra bakgrundsbild i MP-500? Tycker inte om bakgrunden när man spelar mp3filer. Vore kul med lite valfrihet.

Edit: Aningen offtopic, men tyckte inte det var värt att starta en ny tråd.