Permalänk
Medlem

Datorn startar inte!

Fick ett mycket märkligt problem igår efter att jag installerat F-Secure 2006, datorn startade inte upp. ( Behöver dock inte beropå det. ) När den skulle börja ladda Windows så kommer de bara upp diverse olika blåskärmar som säger att det fatts någon fil, config etc etc.

Har provat att blåsa datorn och då säger den under installationen att den inte hittar vissa filer på CD-läsaren. Då testade jag med 2 andra CD-läsare med samma resultat. Flyttade även över min HDD till en dator datorn och testade att installera Windows därifrån, och då fungerade det utmärkt med både hårdisken och CD-läsaren.
Sedan skulle ja flytta över den fungerande Windows-HDD:n till datorn och då kommer diverse olika blåskärmar upp **00x000000CE ** den och den filen saknas.
Dagen innan installerade jag Errorguide, det är ett program som tar bort alla kadade registerfiler, sedan hittade Ad-Aware det som ett Spyware, men dock var det avinstallerat innan detta skedde.

Är det moderkortet som gått sönder? Kan man restetta BIOS? Vad göra? Tips, gärna tack!

OS: Win XP

Permalänk
Medlem

Reset av bios/cmos görs vanligen med en jumperändring alt att avlägsna batteriet. Står i mammamanulen hur det går till och var jumpern sitter.

Testa att ladda ner memtest och kör det några cykler. Får du error då har du fel på dina minnen.

Hur gammalt är moderkortet? Titta på mobot efter läckande/svällda kondensatorer.

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

kolla att kablarna sitter rätt utvändigt om de är ok öppna burken o se efter att allt invändigt ser rätt ut kolla spciellt om minnena siter som dom ska dom kan losna lite speciellt om man drar iväg me burken funkar inte de så prova o reseta bios mende e sista utvägen

Visa signatur

sgas