Permalänk
Medlem

Begagnad flatscreen?

Ska inhandla mig en 32" beg TV för ca 3000:-, så jag letar på blocket osv, o de flesta 32"arna är vanliga tv apparater som har Widescreen och 100hz.
Men vissa har även flatscreen, så jag frågar er, vad gör flatscreen bättre? Bör jag hellre köpa en flatscreen ist för de andra? Flatscreen ser ju bättre ut, lite modernare osv, men är det bättre, isf varför?

Permalänk

Flatscreen har en plan bildskärm och inte ett konkavt glas som vanliga crt. De är även ofta lite mindre på djupet än en vanligt crt tv...;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Sötast

Ganska onödigt dvs, om man inte försöker inreda speciellt.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ganska onödigt dvs, om man inte försöker inreda speciellt.

Många inkl sig tycker att bilden ter sig naturligare när inte bilden är konvex. För i min värld och genom mina ögon så är inte alla saker konvexa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Flatscreen har en plan bildskärm och inte ett konkavt glas som vanliga crt. De är även ofta lite mindre på djupet än en vanligt crt tv...;)

Bildskärmen är konvex och inte konkav.

Permalänk
Medlem

Re: Begagnad flatscreen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agro
Ska inhandla mig en 32" beg TV för ca 3000:-, så jag letar på blocket osv, o de flesta 32"arna är vanliga tv apparater som har Widescreen och 100hz.
Men vissa har även flatscreen, så jag frågar er, vad gör flatscreen bättre? Bör jag hellre köpa en flatscreen ist för de andra? Flatscreen ser ju bättre ut, lite modernare osv, men är det bättre, isf varför?

Har du själv jämfört att sitta vid en vanlig, säg 19", crt-monitor, och sedan bytt till en med plan bildyta? Eller andra hållert är van vid en plan bildyta och sedan sätter sig vid en vanlig konvex monitor? Det är hemskt.

Flatscreen ftw!

Permalänk
Medlem

Flatscreen TV-apparater är nå enormt mycket skönare än konvexa...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.