Intel sänker priserna på Pentium D 900-serien

Permalänk
Melding Plague

Intel sänker priserna på Pentium D 900-serien

<font style="font-size: 10pt"><b>Intel sänker priserna på Pentium D 900-serien</b></font> <small class="small">tisdag 14 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Källor bland moderkortstillverkare i Taiwan har sagt till <a href="http://www.digitimes.com/mobos/a20060213PR218.html" target="_blank">Digi Times</a> att Intel kommer sänka sina priser på Pentium D 900-serien den 23:e april med upp till 50 % mot nuvarande priser. <br />Anledningen är att Intel vill snabba på övergången till dual-core processorer. Följande prissänkningar kommer noteras enligt Digi Times:<br /><TABLE><TR><TD>Modell:</TD><TD>Nuvarande pris:</TD><TD>Pris efter 23:e April:</TD></TR><TR><TD>D950</TD><TD>$637</TD><TD>$316</TD></TR><TR><TD>D940</TD><TD>$423</TD><TD>$241</TD></TR><TR><TD>D930</TD><TD>$316</TD><TD>$209</TD></TR><TR><TD>D920</TD><TD>$241</TD><TD>$209</TD></TR><br /></TABLE>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

va konstigt att man börjar snegla på intel..

Måste verkligen vara priset som avgöra för mig iaf..
Blir nog en billig intel system för server kanske för mig ..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk

Inga dåliga nedsättningar det där inte.

Permalänk
Medlem

hmm... skulle nog ha blivit en intel processor om jag inte hade köpt ett helt nytt system för runt en månad sen

Permalänk
Inaktiv

Kraftigaste prissänkningen jag har sett om den stämmer :S

Permalänk
Medlem

Woah, nu blev intel intressant helt plötsligt. Alltså kan man få D950 för samma eller billigare pris som X2 3800+ fast D950 presterar ungefär som x2 4800+!
Intressant, intressant...bäst att AMD svarar med en kraftig prissänktning dem också. ^^

Permalänk
Medlem

Värt att påpeka är väl att priserna gäller vid köp av 1000st.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

sen är ju 23:e April en bit bort

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeRo222
Woah, nu blev intel intressant helt plötsligt. Alltså kan man få D950 för samma eller billigare pris som X2 3800+ fast D950 presterar ungefär som x2 4800+!
Intressant, intressant...bäst att AMD svarar med en kraftig prissänktning dem också. ^^

Det är just den ända anledningen varför intel _äntligen_ sänker sina priser är för att intel sen 2003 har inte fattat att det gått bättre för amd än för intel sen dess, och nu har dom vaknat, nu blir de svårare för medelsvensson att välja prolle. dels för att dom kollar frekvensen och dels för priset om detta stämmer /st, vilket det förmodligen inte va, 1000 st för dom priserna eller dylikt.

sen för att dom ska börja med dual snabbare tror jag e lögn, säger dom bara såklart. dom har snarare inget val om dom vill att folk ska fortsätta köpa deras märke "leap ahead" lol.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Fy fan vilken prissänkning.
Grattis Intel, ert smartaste drag efter några.... år.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Bra Intel nu har ni en prisvärd processorserie!
Hade själv kunna tänka mej en om jag inte redan ägde en 4400+...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

kanske detta kan bli ett alternativ efter att man sommarjobbat ihop lite cash då jag vill ha Dualcore i min nästa dator!

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W

Permalänk
Medlem

Eftersom jag är allergisk mot ljud så hade det nog trots allt blivit ett AMD-system ifall jag hade köpt nåt idag.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Värt att påpeka är väl att priserna gäller vid köp av 1000st.

Även om det är så blir ju flera av dessa processorer billigare för oss som inte köper i den kvantiteten Med tanke på att man pysslar med 3D och då även rendering är detta mycket intressant.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Först 805 sen detta Fast nu blir valet ännu svårare för mig :/ 805 eller 820?!

Permalänk

WOHO PRISKRIG. Detta kan bara leda åt ett håll och det är billigare processorer åt folket. Sen är det lite konstigt att D930 och D920 kostar lika mycket. Vad är skillnaden?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Avstängd

de va då en redig prissänkning! Bra av Intel.

Permalänk
Medlem

Jag har inte en aning vad beteckningarna avser:
Modell: Nuvarande pris: Pris efter 23:e April:
D950 <--- Vilken processor är detta för en insnöad AMD-fantast?
D940 <--- osv
D930
D920

hmm Googel hjälpte mig.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk

fasen jag som köpte en dator nyss för 3veckor sen!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

En Intel=nee, och när man de få Grattis med köp av ett Mobbo...

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Ojj.. det var faktiskt intressant. Kan tänka mig en 920 till HTPC, borde räcka gott och väl.

Permalänk
Medlem

Har alltid tyckt Intels processorer har varit det stabilaste man kan ha och nu så kommer dom ner i AMD:s priser! Fantastiskt =D

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Nu kanske Intel blir pris vs prestanda vänliga!
Har ju sett x2 vs Duo Core där intels dyraste var sämmre än AMDs medel segment.

Kanske bygger en budgetbudget intel data nån gång i höst om priserna blir bättre än amd

Permalänk
Medlem

Fyfanken vilken prissänkning, åtminstone på toppmodellen!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

Varför samma pris på D930 och D920?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Det är just den ända anledningen varför intel _äntligen_ sänker sina priser är för att intel sen 2003 har inte fattat att det gått bättre för amd än för intel sen dess, och nu har dom vaknat, nu blir de svårare för medelsvensson att välja prolle. dels för att dom kollar frekvensen och dels för priset om detta stämmer /st, vilket det förmodligen inte va, 1000 st för dom priserna eller dylikt.

sen för att dom ska börja med dual snabbare tror jag e lögn, säger dom bara såklart. dom har snarare inget val om dom vill att folk ska fortsätta köpa deras märke "leap ahead" lol.

Vad menar du med att AMD gått bättre? Att de tagit lite av intels jättelika marknadsandel? Intel är väl väldigt mycket större än amd och lever på sin gamla och långa storhetstid.
Såå jag är inte så säker på att medelsvensson och entusiaster som du och jag spelar någon större roll alls...ännu iallafall. Tror detta mer är till för att behålla deras märkesdator-andel av marknaden, så att de fortsatt kan vara störst... tills de får fram processorer som bättre kan konkurrera med AMD's prollar. Då kan de också marknadföra sig bättre än de kan just nu.

Är det nån som har aktuella siffror på vilken marknadsandel respektive företag har? Det var ju ett tag sedan jag såg några så jag vet inte hur mycket amd ökat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0

Är det nån som har aktuella siffror på vilken marknadsandel respektive företag har? Det var ju ett tag sedan jag såg några så jag vet inte hur mycket amd ökat.

Ca 80-20 till Intels fördel. Nämnas bör också att båda företagen faktiskt ökade sin försäljning av processorer.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

AMD är ju fortfarande snabbare och kallare så aldrig att jag skulle köpa en korvgrill och sätta i min dator, även om de är billiga.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
AMD är ju fortfarande snabbare och kallare så aldrig att jag skulle köpa en korvgrill och sätta i min dator, även om de är billiga.

Word ^^