Logitech Z-2300 Högtalare 2.1 THX 2 Satelliter och Subwoofer, 200 W RMS

Permalänk
Medlem

Logitech Z-2300 Högtalare 2.1 THX 2 Satelliter och Subwoofer, 200 W RMS

Tja
Mina gamla creative-högtalare har av någon anledning helt slutat att fungera.. kommer ingen ström genom woofern av någon anledning... iaf, så tänkte jag införskaffa nya högtalare nu och jag kollar framförallt på Logitech Z-2300 Högtalare 2.1 THX 2 Satelliter och Subwoofer, 200 W RMS

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303910&cks=PRL

någon som har erfarenhet av dessa? behöver ej ha surround och detta är en bra prisnivå för mig... något annat förslag kanske?

tack på förhand!

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk
Medlem

Har ingen erfarenhet av dem men dem är billigare här så att du vet:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LOGZ2300

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Var på ett lan där en kille hade ett par sådana. Basen är ju rent sjuk. Ljudet är klockrent. Hade man satt basen på en sten så hade stenen blivit itu bankad på en minut Mycket bra paket.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

jag har z-2300 o de är riktigt bra

man får väldigt mkt ljud för pengarna!!

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

I förhållande till den slant du får ge för dom är det ett prisvärt alternativ.

Medelsvenson som ska lyssna på mp3'or och spela något spel kommer tycka ljudet är grymt ;).

Det är mycket bas, lite väl dominant. Den är inte särskilt tight... mellanregistret är systemets riktigt svaga punkt, går att trixa lite med EQ men avsaknaden är ganska tydlig. Jag skulle nog gärna ha ett lite mer "väl balanserat" system, men vetefan iaf det går för denna peng..?

EDIT: En sak till. Fjärren SUGER. Kvaliten på hörlursutgången är värdelös, ständigt ner under skrivbordet och plugga om när man ska ha lurar :(.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Jag har dessa högtalare just nu, och jag tycker att det är ett bra paket för dom pengarna :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
I förhållande till den slant du får ge för dom är det ett prisvärt alternativ.

Medelsvenson som ska lyssna på mp3'or och spela något spel kommer tycka ljudet är grymt ;).

Det är mycket bas, lite väl dominant. Den är inte särskilt tight... mellanregistret är systemets riktigt svaga punkt, går att trixa lite med EQ men avsaknaden är ganska tydlig. Jag skulle nog gärna ha ett lite mer "väl balanserat" system, men vetefan iaf det går för denna peng..?

EDIT: En sak till. Fjärren SUGER. Kvaliten på hörlursutgången är värdelös, ständigt ner under skrivbordet och plugga om när man ska ha lurar :(.

Det finns mediahubbar/växlar som löser ditt krypandes upp och ner.

Permalänk
Medlem

hm, har en kompis som precis köpt Logitech X-530 och sagt att de var bra... kostar ju typ hälften så mkt och då får man surround någon som har erfarenheter av detta system? har väl egentligen en hög budget men detta inköp var inte direkt planerat, så det hade ju varit skönt om man kunde få ner priset lite

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk
Medlem

Jag köpte Z-2300 för 1100kr på onoff. dom är billigast enligt pricerunner.

Ljudet? UNDERBART, och basen är faktiskt väldigt väldigt bra för det priset

Permalänk
Medlem

Nja...kolla nyss upp priset och billigast är Datorbutiken med 1200 utan frakt...
Onoff har 1500

EDIT: Går Z-2300 hänga upp på väggen eller måste de stå ner?

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem

hur står sig Creative Cambridge MegaWorks THX 250D om man jämför med Z-2300.. vet att Creative är dyrare..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dum-Dan
Nja...kolla nyss upp priset och billigast är Datorbutiken med 1200 utan frakt...
Onoff har 1500

EDIT: Går Z-2300 hänga upp på väggen eller måste de stå ner?

Går ej att hänga om du inte borrar o fixar kanske

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaeFon
hm, har en kompis som precis köpt Logitech X-530 och sagt att de var bra... kostar ju typ hälften så mkt och då får man surround någon som har erfarenheter av detta system? har väl egentligen en hög budget men detta inköp var inte direkt planerat, så det hade ju varit skönt om man kunde få ner priset lite

Har x-230, alltså samma högtalare som x-530 fast 2.1 och de är väl riktigt kassa om jag ska vara ärlig. ganska snygga gör sig bra på mitt skrivbord men annars är de inte mycket att ha. själv använder jag dem knappast aldrig. om jag surfar och vill ha ljud någon gång (porr? ) så då duger de.

men som sagt, ljudmässigt är de riktigt riktigt tråkiga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe
Har x-230, alltså samma högtalare som x-530 fast 2.1 och de är väl riktigt kassa om jag ska vara ärlig. ganska snygga gör sig bra på mitt skrivbord men annars är de inte mycket att ha. själv använder jag dem knappast aldrig. om jag surfar och vill ha ljud någon gång (porr? ) så då duger de.

men som sagt, ljudmässigt är de riktigt riktigt tråkiga.

okey tur att jag beställde z-2300 då tack alla för feedbacken!

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk
Medlem

Jag fick mina Z-2300 idag. Rent underbart ju. Köpte mig ett nytt ljudkort med, ett Creative Audigy SE. Så jävla mycket bättre ljud än med mitt inbyggda

Har hört två saker som folk har klagat lite på. Det första är att sladdarna skulle vara förkorta. Mina sladdar är så långa att det nästan är irriterande Har fått vippa ihop dem och slå de ståltrådsbanden som följde med om dem för att hålla lite styr på det hela.

Vissa säger att basen inte går att skruva ner tillräckligt. När jag har skruvat ner min till minsta så hör jag den knappt. Och jag har rätt friska inställningar på basen i Winamps EQ.

Så jag kan bara säga, KÖP KÖP KÖP

De var värda varenda en av de 1300 kronorna jag betalde hos Kjell&Co.

Ja jag vet att de kostar 100 spänn mindre på datorbutiken Men de ska ha 250 spänn i frakt. Kjell däremot bjuder på HELA frakten, inklusive postförskottsavgiften. Tummen upp för Kjell&Co

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Jag har föregångaren z-2200 och det är i princip samma paket. Jag kan säga såhär. Jag kan sätta på högsta bas och maxa högtalarna och de låter inte sämre för det. Riktigt tungt paket, blev positivt chockad när jag lyssnade på dem första gången.

Jag tycker verkligen att du ska köpa dem, den kommer ersätta din stereo

EDIT: jag betalade 995kr för mina på Siba för något år sedan när dem öppnade en ny butik i Gbg

1000kr för extremt ljud.

Permalänk
Medlem

yes! fick hem mina högtalare nu i veckan och min woofer fungerar inte! fick igång den i förrgår efter att ha pillat lite med säkringen... men nu har den dött igen och ingenting hjälper.. har provat på annan dator, annat eluttag etc!
gah, hatar att skicka tillbaka saker... kommer säkert ta minst två veckor innan jag får tillbaka nya :S

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaeFon
yes! fick hem mina högtalare nu i veckan och min woofer fungerar inte! fick igång den i förrgår efter att ha pillat lite med säkringen... men nu har den dött igen och ingenting hjälper.. har provat på annan dator, annat eluttag etc!
gah, hatar att skicka tillbaka saker... kommer säkert ta minst två veckor innan jag får tillbaka nya :S

Ring direkt till Logitech suporten. De brukar vara jävligt bra på att skicka nya saker till en snabbt, och du slipper ofta skicka tillbaka den trasiga produkten. De nöjer sig med en del av den som visar att varan är obrukbar, tex en avklippt sladd eller något i den stilen.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Gå bara tillbaka till butiken och säg att det inte fungerar, dom tar då emot varan och ger dig en ny..

Om du nu köpt på Siba/Elgig/Onoff/CC/Power/Onoff.

Så kommer ditt gamla till mig snart..

Visa signatur

[size="-2"]AMD XP1800+ | EPoX 8K3A+(KT333) | 2x256MB TwinMOS PC2700 | Seagate Barracuda IV 80GB | PoV GeForce4 Ti4200XP[/size]
[size="-2"]when the stars start shining, i start modding.[/size]