Permalänk
Medlem

Bränna dvdfilm

Jag har inte fattat hur man bränner en dvdskiva. Jag har en fil i "IMG-format" och jag fattar inte hur man gör för att göra en dvdfilm av det. Jag använder "Nero Startsmart". Har sökt runt men jag hittar inget.

Skulle bli glad för en utförlig förklaring

Visa signatur

Don´t fuck with the admins, we are drunk and have weapons and shit.

Permalänk
Medlem

ladda ner t.ex imgburn och bränn

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

själv så använder jag deamon tools o laddar img filen i det , sedan tar jag kopiera cd på nero o de funkar perfekt...

Permalänk
Medlem

Från Smartstart då:

(Med antingen både CD/DVD, eller bara DVD valt i rutan i mitten längst upp.)

1. Välj "Bränn image till skiva" från "Kopiera och Backup" - menyn.

Nu kommer en ruta upp där du letar dig fram till imagefilen du vill bränna.
(Du kanske måste välja "alla filer" i rutan längst ner ifall inte filen slutar på .nrg, .iso eller .cue.)

2. Ny ruta som heter "Foreign Image"..klicka "OK".

3. Ny ruta som heter "Burn Compilation" Dra ner farten till x4 eller x2 för bästa kvalitet.

4. Klicka på "Burn"

Prova & se om det funkar.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag använder Alcohol 120%, då mountar man *.img filen med programmet å bränner den.. enklare än så kan det inte bli

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Från Smartstart då:

(Med antingen både CD/DVD, eller bara DVD valt i rutan i mitten längst upp.)

1. Välj "Bränn image till skiva" från "Kopiera och Backup" - menyn.

Nu kommer en ruta upp där du letar dig fram till imagefilen du vill bränna.
(Du kanske måste välja "alla filer" i rutan längst ner ifall inte filen slutar på .nrg, .iso eller .cue.)

2. Ny ruta som heter "Foreign Image"..klicka "OK".

3. Ny ruta som heter "Burn Compilation" Dra ner farten till x4 eller x2 för bästa kvalitet.

4. Klicka på "Burn"

Prova & se om det funkar.

Mvh

Om jag gör som du säger, kan jag titta på den i min dvdspelare då?

Visa signatur

Don´t fuck with the admins, we are drunk and have weapons and shit.

Permalänk
Medlem

Ja, om den inte är från stenåldern och därmed har problem med brända skivor.
Är spelaren hyfsat modern ska det normalt sett inte vara några som helst problem.

Det du bränner med en DVDR-image på en DVD-R är ju en .. DVD? Funkar som vanligt.

Lycka till!

Mvh

Permalänk
Medlem

Okej, när jag försöker välja min IMG-fil så står det "Oväntat filformat" och det funkar inte.

Visa signatur

Don´t fuck with the admins, we are drunk and have weapons and shit.

Permalänk
Medlem

Pröva ImgBurn som nån sa. Starta programmet, välj image och bränn.

Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaTTzzoN
Okej, när jag försöker välja min IMG-fil så står det "Oväntat filformat" och det funkar inte.

Nähänej. Är det en DVD-image då? Du har ju bara sagt "en imagefil"...

Vad har du för en version av Nero, är det en OEM utan Burning ROM, alltså bara Nero Express?
Jag kör i vilket fall som helst med Ver. 6.0.0.1.4 Ultra Ed. Den går det att göra som jag skrev med iaf.
(Med en DVD-image alltså.)

Mvh

Permalänk
Medlem

Ja, precis! Nero Express är det.

Visa signatur

Don´t fuck with the admins, we are drunk and have weapons and shit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaTTzzoN
Ja, precis! Nero Express är det.

en gång till ..."ladda ner t.ex imgburn och bränn"....

Finns här och kostar GRATIS
http://homepage.mac.com/adg/ImageBurner/

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Medlem

Okej.. Jag har laddat hem IMGburn och bränt ut den nu. Själv filmen funkar helt utan problem, MEN rösterna verkar ha försvunnit, jag har bakgrundsljudet osv men inte rösterna. Är det jag som är dålig eller är det fel på min imgfil?

Visa signatur

Don´t fuck with the admins, we are drunk and have weapons and shit.

Permalänk
Medlem

prova dvddecrypter

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+ nVidia nForce3 250, 2048MB DDR, XFX GeForce 7600 GS,
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame skulle cykla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kainor
prova dvddecrypter

Imgburn är DVD-decrypter.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaTTzzoN
Okej.. Jag har laddat hem IMGburn och bränt ut den nu. Själv filmen funkar helt utan problem, MEN rösterna verkar ha försvunnit, jag har bakgrundsljudet osv men inte rösterna. Är det jag som är dålig eller är det fel på min imgfil?

förmodligen fel på imgfilen....

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Medlem

Jag har en dansk imagefil som (inte) låter så också.
Kan det vara samma, tro?

Mvh

Permalänk
Medlem

Senaste Nero, Nero 7, funkar bra med img filer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtoWar
Senaste Nero, Nero 7, funkar bra med img filer

Nero 7 är IMO buggigt & bloatat. Kör på 6 Ultra istället.

Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hund.00
Jag använder Alcohol 120%, då mountar man *.img filen med programmet å bränner den.. enklare än så kan det inte bli

kan det vissst! du behöver itne mounta, bara att slänga in .img-en i program och Utan att mounta så tar du bara Guiden Bränn Imagefil till Skiva eller liknande på sidan Så gör jag...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
kan det vissst! du behöver itne mounta, bara att slänga in .img-en i program och Utan att mounta så tar du bara Guiden Bränn Imagefil till Skiva eller liknande på sidan Så gör jag...

Och det var ju inte det ja mena heller?

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hund.00
Och det var ju inte det ja mena heller?

Det vet inte jag, men det var ej vad du skrev, det du skrev var att man moutar .img:en, vilket man inte gör om man gör så som jag sade.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Det vet inte jag, men det var ej vad du skrev, det du skrev var att man moutar .img:en, vilket man inte gör om man gör så som jag sade.

Man väljer "Guide för imagebränning", och då väljer man den *.img fil man vill bränna, och för att man skall kunna bränna *.img filen så mountar Alcohol filen i en virtual cd/dvd-enhet.

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!