LG presenterar ny ultraportabel bärbar

Permalänk
Medlem

Så länge du inte bor i en hydda i skogen har du ju alltid närhet till strömkälla för laddning ändå. Extrabatteriet funkar ju om man prompt behöver köra 6timmar på en laddning. Kanske inte så snyggt men

De kunde kanske dumpat en USB-port och slängt in firewire där istället, och bytt ut VGA-porten mot DVI.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Avstängd

För stor för att ha i fickan om man säger så. Och för liten för att vara praktisk som bärbar. När man ändå bär på något spelar den ingen som helst roll om det är 1kg eller 4kg. Om man inte är en 5-årig liten flicka då.
Med andra ord, den är inte tillräckligt liten för att det ska väga upp att den är för liten för att vara praktisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Kan det ha något med att texten är på koreanska? ^^

Jag studerar ju ändå koreanska så det så!

Permalänk

Säkert kommer den ha ett kilopris på 15.000kr/kg.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
För stor för att ha i fickan om man säger så. Och för liten för att vara praktisk som bärbar. När man ändå bär på något spelar den ingen som helst roll om det är 1kg eller 4kg. Om man inte är en 5-årig liten flicka då.
Med andra ord, den är inte tillräckligt liten för att det ska väga upp att den är för liten för att vara praktisk.

Håller inte med där. Beror ju helt på hur mycket man reser. Själv pendlar jag mellan Norrköping - Stockholm minst fyra dagar i veckan. Skulle aldrig släpa på en 15" laptop som väger 4kg. Den skall vara liten och smidig som sagt. Allt beror ju på hur mycket man reser och hur man reser. Att gå med en extra väska för den bärbara skulle få mig CP. Skaffa ett sött litet fodral och in med datorn i den vanliga väskan är ju optimalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ESS
Den har ju allt som lg:n har när den har stora batteriet plus dvd-brännare och väger dessutom mindre. Otroligt snygg i verkligheten kan jag intyga då vi säljer dessa på jobbet.

Den enda sony TX1XP jag hittat har ett integrerat grafikkort, så alltså e den som vilken ultraportabel som helst bara dyrare... så nej den har inte samma grejjer

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skäggig legend

satan!!! du den skulle man vilja ha. separat vga minne lixom^^ helt okeeej:D =D

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hidetoshi
Säkert kommer den ha ett kilopris på 15.000kr/kg.

Det skulle inte vara så farligt
Vill ha - Ge mig!

Permalänk
Avstängd

Endast för koreanska marknaden.. så kinaresan gör inte mycket till nytta (inte jag)

Men så mycket som jag lärt mig av dator saker som är avseda för asien bara så är det inget att ha här i skandinavien.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

: > ge mig!

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som blir förvånad över priset när jag söker på sony TX1XP, på Ebay.
Man kan få en för ca 200dollar.

Säljarna har bra rykte.

Antar att det är piratkopia, men fortfarande samma size och samma komponenter lr?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

Du menar inte att utropspriset är 200?
LGn ser riktigt gullig ut, men jag vill ha intern DVD.

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Ganska snygg, liknar Powerbook.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Det var längesen jag fick sånt habegär har skicka post till svenka LG för att hör när/om den kommer.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Ser ju mysigt ut..

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Söt laptop.. riktigt trevligt att de knökat in en krets med separat grafikminne..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Sexigt värre.. Är de trådlöst nätverk på den? Antar det eftersom den har en antenn, eller vad det är.. Åhh, gör en sån för europamarknaden, jag vädjar till er LG!!!

Visa signatur

En TB borde räcka för alla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
För stor för att ha i fickan om man säger så. Och för liten för att vara praktisk som bärbar. När man ändå bär på något spelar den ingen som helst roll om det är 1kg eller 4kg. Om man inte är en 5-årig liten flicka då.
Med andra ord, den är inte tillräckligt liten för att det ska väga upp att den är för liten för att vara praktisk.

Njae, det där håller jag inte med om. Tycker personligen det är rätt jobbigt att släpa runt med en dator på tre-fyra kilo. Bär man bara den så kanske det går an, eller om man har en bil så att man slipper släpa på allt. Men ska man ha träningsväska, någon skolbok, dator, nätadapter och bära med sig alltihop på tunnelbanan så vill man gärna att prylarna ska väga så lite som möjligt.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

Inte för att vara elak eller skryta för egen del men 4 kilo är ju verkligen ingenting. Om man har träningsgrejjer, laddare, dator, och skolböcker så kanske det blir en 10-12 kilo. Det tror jag faktiskt att alla som postat här klarar av att bära med enkelhet.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Inte för att vara elak eller skryta för egen del men 4 kilo är ju verkligen ingenting. Om man har träningsgrejjer, laddare, dator, och skolböcker så kanske det blir en 10-12 kilo. Det tror jag faktiskt att alla som postat här klarar av att bära med enkelhet.

Det handlar inte bara om vikten och vad man orkar bära. Det handlar om komforten.

Visst kan man tycka att 4 kg plus väska m.m. är helt OK att bära på men jag tror att alla som jämfört en sådan bärbar med en som denna kan hålla med om att det är en enorm skillnad. Även om alla kanske inte rättfärdigar priset och prestandan på de små bara för det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Det handlar inte bara om vikten och vad man orkar bära. Det handlar om komforten.

Visst kan man tycka att 4 kg plus väska m.m. är helt OK att bära på men jag tror att alla som jämfört en sådan bärbar med en som denna kan hålla med om att det är en enorm skillnad. Även om alla kanske inte rättfärdigar priset och prestandan på de små bara för det.

Och då blir det ju en fråga om vad man prioriterar och vad man har för tänkt användningsområde av datorn. Jag vidhåller dock att vikten på fyra kilo fortfarande inte är någonting (här kan jag ju dock ha en annan uppfattning än många då jag går i skolan och som nästan hela min klass släpar runt på hela skåpet i ryggsäcken).

Men det är defenitivt ett steg i rätt riktning att göra sakerna mindre och lättare. Men om man gör en bärbar lättare, vad är det man får offra? Batterier är väl det första som poppar upp i huvudet på mig men kan man göra t.ex skärmen lättare? Och isåfall blir den då sämre?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Skärmen är ju inte särskilt tung i en bärbar. Sen, är skärmen mindre så är den förstås lättare.

Jo, jag har själv burit hela skåpet i ryggsäcken men då är ryggsäcken så tung att jag inte skulle försöka pula ner en bärbar i den eftersom den då troligen skulle ta skada (men för tyngdens skull så hade den varigt försumbar i sammanhanget (om den varigt i ryggsäcken)). Det betyder att jag skulle behöva bära på datorväskan i handen. Och då förlorar man mycket i komfort.

Har man en liten dator kanske man kan lägga den överst (ovanpå allting) i ryggsäcken men annars så gör det inte lika mycket att bära på den separat. Visserligen finns det bra datorväskor som man kan ha som ryggsäck men vad ska man göra med sin vanliga ryggsäck då? (de rymmer ju inte så mycket annat)

Men visst är det en prioritering, men jag hävdar att skillnaden är större än du tror.

Batteriet blir ju visserligen lidande, men dessa datorer har ofta klenare grafikkort, mindre skärm och strömsnålare processorer m.m. (bl.a. pga. begränsande kylning och inte lika stora batterier). Så batteritiden på dessa små är ju ofta mycket bättre än de stora. Nu har den här visserligen bara en likvärdig batteritid men finns ju ett extra stort batteri (som man kan förvara i sin ryggsäck ) som ofta håller betydligt längre.

Den bärbara jag har i hemmet är väl på drygt 3 kg och den är underbar. MEN det är också en bärbar som används mest hemma eller på 'utflykter'. Det är inte så att jag tar med den till skolan och gjorde jag det skulle jag störa livet ur mig på den. Nä, blir förhoppningsvis en dator liknande LGs till hösten. För min del i alla fall, förstår att folk vill ha större datorer men jag tror också att många inte inser hur klumpiga de kan bli.