ASUS 9800xt båda fläktarna har slutat fungera :S

Permalänk
Medlem

ASUS 9800xt båda fläktarna har slutat fungera :S

För en månad sen ungefär lossnade ena fläkten wtf? Sen nu när jag kikade in så stog den andra fläkten också stilla? Har spelat bf2 och lite andra spel under tiden, och det blir massa svarta pixlar som rör sig som myrornas krig? Vad fan ska jag göra :|? Vart kan jag köpa en fläkt som passar? Ska jag ens ha datan igång när den ej fungerar?

Permalänk
Medlem

du kan la ha igång den så läge du har hyfsad ventilation i lådan samt att du inte spelar.. men jag rekommenderar att du köper ny kylare.. min lilla trotjänare började låta skumt, så jag köpte en ny, zalman vf-700 för att vara exakt.. men varför inte dra till med en vf-900? eller nytt grafikkort om du pallar lägga ut pengar

Visa signatur

RIP! [2500+@3200+]-[Abit AN7]-[Club3D Radeon 9800XT 256mb]-[2xMaxtor 160GB S-ATA@RAID 0]

Permalänk
Medlem

Det är såhär att jag ska sälja datan nästa vecka och måste fort lägga in en fläkt, nån billig helst.. Tack

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ook får beställa en sån, men det är ju 2 fläktar på mitt grafikkort det där är bara en eller? Sen måste jag ta loss grafikkortet skruva loss nuvarande fläktarna och skruva fast det där? x)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spring
Ook får beställa en sån, men det är ju 2 fläktar på mitt grafikkort det där är bara en eller? Sen måste jag ta loss grafikkortet skruva loss nuvarande fläktarna och skruva fast det där? x)

Denna är mycket bättre trots att den gamla hade 2 fläktar. Och ja, du måste ha ur kortet ur datorn. Du skall demontera orginal kylaren, göra rent gpun applicera kylpasta och sedan montera den nya kylaren efter bruksanvisningen.

Permalänk
Medlem

billigast vore ju o köpa en vanlig liten fläkt från ... säg netonnet och sätta den på blåsjobb mot grafikkortet....

Visa signatur

....ursäktar om jag svär mycket...