kass dator snälla hjälp mig!!! [spel hackar]

Permalänk
Medlem

kass dator snälla hjälp mig!!! [spel hackar]

har en p4 3.2 512ram ati radeonx600 256mb,
måste köra typ alla spel på lägsta upplösningen för att dom inte skall "hacka" sönder, e detta system så jävla kasst eller va fan e fel, förutom att ja e kass på datorer alltså?

Visa signatur

Henke

Permalänk
Medlem

Minne.. Mera minne..

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

som sagt e helt nollställd, har 2*256 minnen men har 4 platser vad e bäst, fylla alla 4 platser eller köra med 2*512?

Visa signatur

Henke

Permalänk
Medlem

Jag körde länge P4 3.0 Ghz med minne på 512 mb. Spelen fungerade utmärkt, iallafall spel som kräver "vanliga" prestanda. Du måste ha något mjukvarufel. Virusscanna och kolla spyware. Det brukar slöa ner datorn mycket. Kör HiJackThis, http://www.download.com/HijackThis/3000-8022_4-10379544.html?..., för att kolla dina processer. Om du hittar något misstänkt så kolla upp det.
Såhär slö ska iallafall inte din dator vara.

När det gäller minne är det bäst om du köper 2 st 256 mb extra. Eftersom du redan har 2 st. Onödigt att lägga ut mer pengar. Dessutom funkar datan bättre med 4 x 256 än 2 x 512 om din data stödjer Dual Channel

Visa signatur

Pentium 4 3.0 Ghz || 1536 MB RAM || ATI Radeon X300 || Razer Diamondback Limited Edition

Permalänk

2*512 är bättre
testade en dator med 4*512 och den presterade sämre då än med 3*512 (pga dual channel stängdes av)

Counterstrike Source, Battlefield2 och Doom3 blev sämre.
vet inte hur det är på andra spel dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilka minnen skall ja köpa då?alltså vilka rekomenderar ni?har ddr 3200 nu.
tacksam för svar

Visa signatur

Henke

Permalänk
Medlem

P4:an har ingen inbyggd minneskontrolelr och har inga som helst problem med att hantera 4*256mb minne. AMD-processorer måste du köra med bara 2 minnen för optimal prestanda.
Ditt grafikkort är för övrigt ett upphottat radeon 9600 ett grafikkort skulle inte sitta fel.

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk

Re: kass dator snälla hjälp mig!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hhw
har en p4 3.2 512ram ati radeonx600 256mb,
måste köra typ alla spel på lägsta upplösningen för att dom inte skall "hacka" sönder, e detta system så jävla kasst eller va fan e fel, förutom att ja e kass på datorer alltså?

Processorn är det inget fel på, däremot har du lite lite minne och framför allt ett inte allt för bra grafikkort.
Köp till en 512MB modul minne (eller 1GB om du har råd) och köp ett bättre grafikkort. Lite beroende på vad din budget är så kommer lite olika rekommendationer.(jag antar att du har PCI-e grafikkort)

6600GT : 1175kr
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=GWP6600GT128

7600GT : 2095kr
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=GWP7600GT

7900GT : 3295kr
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASN79GT

Till och med med 6600GT kommer du märka en rejäl skillnad jämfört med ditt nuvarande grafikkort.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Re: kass dator snälla hjälp mig!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hhw
har en p4 3.2 512ram ati radeonx600 256mb,
måste köra typ alla spel på lägsta upplösningen för att dom inte skall "hacka" sönder, e detta system så jävla kasst eller va fan e fel, förutom att ja e kass på datorer alltså?

nu ska vi inte förhasta oss med minnesköpande och andra förhastade slutsatser. Eftersom du själv skriver att du är kass på datorer, undrar jag:

Har du installerat senaste drivrutiner för grafikkort och moderkort? Har du installerat grafikdrivrutiner från medföljande cd ska du ladda ner senaste drivrutinerna från ATI:s hemsida. Detta kan typ fördubbla prestandan; det gjorde det för mig.

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk

hej sitter med en P4 3.0GHZ NW-C 2*512MB
X800PCI-E har inte så värst stora bekymmer med spel idag.

ati.com graffe
intel.com för INF. 915 det är dom jag har i min dator

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

kan man köra med 2*256 + 2*512 i minne?
har ju som sagt 2 256 minnen, funkar det o köra med 4 om ja köper 2 nya 512 minnen?

Visa signatur

Henke

Permalänk

1) "alla spel" är vilka spel? laggar det i quake3 så är det bortglömda drivisar och inte minnesbrist som är felet
2) hur mycket ögongodis är på?

3) rovat en rejäl ominstalation, där du kontrollerar att du lägger in alla drivrutiner
.
.
.
4) ja, det går utmärkt att köra 2x256+2x512

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

bf2 o fear q4, skickar iväg en beställning på 2*512 o ser om det blir nått bättre.
Tack så mycket för att ni hjälper en datahandikappad människa som mig!

Visa signatur

Henke

Permalänk

hmmm, grafikkortet är väldigt starkt misstänkt (även om dom spelen väldigt gärna vill ha mer minne)

ett X600 är ju ett av gammal 9600-klass, det var oseriöst när det lanserades och är inte bättre idag

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

får köpa nytt graffe när plånboken tillåter....

Visa signatur

Henke

Permalänk

Hade en exakt likadan dator som din förut och tröttnade rätt snart på den alltför värdelösa kapaciteten i framför allt Bf2 ( är det möjligtvis en HP du har? ). Jag uppgraderade först av allt grafikkortet till ett Radeon X800 GTO, men märkte att minnet inte riktigt räckte till. Köpte därmed 2*512 till och behöll de 2*256 som redan fanns, allt som allt 1,5 gig ram. Och vips, Bf2 flyter på hur bra som helst med både bra upplösning och med ögongodis på.
Och när din ekonomi tillåter, satsa på ett nytt grafikkort. Det som jag har räcker alldeles utmärkt...:)

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

är det ett x600 med hyper memory??