Problem med 9800XT, Flimmer i spel.

Permalänk

Problem med 9800XT, Flimmer i spel.

Har precis satt in ett 9800XT i min burk. Kör med omegas 2551 drivisar men det ser inte bra ut i CS. Bilden flimrar och det blir som konstiga streck i grafiken när man rör sig fort. Någon som vet vad detta beror på? Mitt Fx5200 är det inga problem alls att köra med.

Permalänk
Medlem

prova med att sätta på v-sync

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Har testat med och utan. Med v-sync blir det bättre men ändå inte bra. Inga andra tips.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad har du för temps på kortet?

Permalänk
Medlem

Vsync på! Sen sätter du fps_max i din config till samma värde som din skärm har i uppdateringsfrekvens. Altså kör du i 85hz så ska fpsmax vara på 85.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Stängt av Fast Writes och Sideband Adressing i bios?

Nej, vart gör man de? Hittade Fast Writes under Catalyst Control Center - smartgart den stog off på. Vart hittar jag Sideband Adressing?

Fick det att flyta ganska bra nu när jag körde powerstrip och låste hz till 100 på den upplösning jag spelar på. Men har inte catalyst någon sån möjlighet. Är mitt första radeon kort så. Nvidia har ju iaf så man kan låsa hz på upplösningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Vad har du för temps på kortet?

Vet ej, något bra program som man kan kolla med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsundelin
Nej, vart gör man de? Hittade Fast Writes under Catalyst Control Center - smartgart den stog off på. Vart hittar jag Sideband Adressing?

Fick det att flyta ganska bra nu när jag körde powerstrip och låste hz till 100 på den upplösning jag spelar på. Men har inte catalyst någon sån möjlighet. Är mitt första radeon kort så. Nvidia har ju iaf så man kan låsa hz på upplösningar.

Vet ej, något bra program som man kan kolla med?

Då Fast Writes redan är avstängt så är det inte det som är problemet utan som skrivits har det med vsync att göra troligen. Sideband Adressing finns i bios men som sagt då Fast Writes redan är avstängt så...............

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsundelin
Vet ej, något bra program som man kan kolla med?

ATiTool alternativt högerklick på skrivbordet -> egenskaper -> inställningar -> avancerat -> OVERDRIVE

Visa signatur

RIP! [2500+@3200+]-[Abit AN7]-[Club3D Radeon 9800XT 256mb]-[2xMaxtor 160GB S-ATA@RAID 0]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dubois
ATiTool alternativt högerklick på skrivbordet -> egenskaper -> inställningar -> avancerat -> OVERDRIVE

Inget Overdrive fanns och gick igenom AtiTool utan att hitta någon temp. Kanske är på nyare drivrutiner de finns med?

Permalänk
Medlem

Kortet kanske helt enkelt är trasigt?

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Kortet kanske helt enkelt är trasigt?

Ja men då borde det vara trasigt i andra datorer också och inte bara i min. Så de tror jag inte det är.

Men har fått till hyffsat nu när powerstrip används så jag får nöja mig så kanske. I andra spel typ cod2, joint ops, americas army mfl så funkar de svin bra.