Installation source not refreshed....

Permalänk
Medlem

Installation source not refreshed....

Har använt SuSE linux 10.0 sedan några dagar och jag har kört fast när det gäller att installera .rpm packages.

Alltid, precis alltid, när jag försöker installera dem med YaST dyker rutan "Installation source not refreshed" upp.

Har försökt lagt till installations källan för dessa .rpm och kryssat i alla rutor för activate och refresh och allt vad det heter men samma meddelande fortsätter att dyka upp.

Någon som har någon lösning på detta irreterande problem? Tacksam för svar.

//Jacob

Visa signatur

Jahaja??

Permalänk
Medlem

Re: Installation source not refreshed....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xsu
Har använt SuSE linux 10.0 sedan några dagar och jag har kört fast när det gäller att installera .rpm packages.

Alltid, precis alltid, när jag försöker installera dem med YaST dyker rutan "Installation source not refreshed" upp.

Har försökt lagt till installations källan för dessa .rpm och kryssat i alla rutor för activate och refresh och allt vad det heter men samma meddelande fortsätter att dyka upp.

Någon som har någon lösning på detta irreterande problem? Tacksam för svar.

//Jacob

Hur du blir av med felmeddelandet hittar du på http://lists.suse.com/archive/suse-linux-e/2005-Dec/0525.html (Gå till Software->Ändra installationskälla i Yast och sätt "refresh"-kolumnen till "Av".

Installera ett enstaka RPM-paket gör du enklast genom att dubbelklicka på paketet i Nautilus eller Konqueror och välja "installera", alternativt skriva

rpm -Uvh ./paketnamn.rpm

i ett terminalfönster.

Visa signatur

Credo certe ne cras