Permalänk
Medlem

Spreja skärmen svart.

Hej,

Jo det är så att jag tänkte spreja en CRT skärm svart för att passa in med resten av prylarna. Någon som har gjort något liknande utan använda något dyrt airbrush-set?

Tror ni detta från Clas Ohlson fungerar?:

"Plastic Padding Spraylack. Slagtålig alkydlack för metall, trä och de flesta hårda plaster. Ger en jämn, vacker, hård och slagtålig yta. Innehåll 400 ml."

Isåfall, vad ska jag tänka på? Gör det något om man råkar spreja "metallen" i skärmen?

M v h
//
Rasmus

Permalänk
Korsordsguru

Ja du bör ju demontera skärmen och ta av plasten som du skall spreja, lär ju inte vara så jävla lyckat om du lyckas spraya in i skärmen eller på glaset. Sedan kan du köpa ett sandpapper och slipa upp ytorna du skall spraya så att färgen fäster bättre. Att grunda med någon primer kanske också vore bra, vet inte riktigt hur det är på plast.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej, tack för tipsen! Hoppas bara plasten är lätt att ta av, då på min förra Dell skärm var det omöjligt.

Men tack igen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeRo222
Okej, tack för tipsen! Hoppas bara plasten är lätt att ta av, då på min förra Dell skärm var det omöjligt.

Men tack igen!

Låt säkrmen stå strömlös ett dygn eller så innan du tar av plasten om du vill vara på den säkra sidan. Risken är att du får dig en redig kyss annars om du skulle råka sätta fingrarna på fel ställa.

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem

Yes, rätt så stora kondensatorer i en skärm ändå.

Visa signatur

outdated.

Permalänk
Medlem

Hela bildröret kan vara uppladdat under lång tid så ta det vackert..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.