Permalänk
Medlem

x2 4400

Hej har någon ett bra tips på en ny o bättre cpu kylare än den boxade man får med, låter rejält vid full belastning samt kyler dåligt.
Har ett datarum som det lätt blir varmt i, dålig vent.
Har en Hp med ett chassi som bara har plats till en 120 fläkt backtill. Samt chassin är midi och har ett m-atx kort i den.
Mvh Tommy

Permalänk
Medlem

om du har plats skulle jag rekomendera en scyte ninja.. den kyler mycket bra, låter lite och kräver inte särskilt mycket luftflöde..

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 3570K @ 4,5ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 4x4gb 1600Mhz | Gainward GTX 1060 6GB Phoenix | Samsung 850 Evo 250gb | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

ok.
Skall den klämmas fast eller skruvas i moderkortet?

Permalänk
Medlem

bottenplattan måste bytas. sedan skruvas fästena i den och så klämms kylaren fast med fästena. relativt enkel installation enligt mig..

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 3570K @ 4,5ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 4x4gb 1600Mhz | Gainward GTX 1060 6GB Phoenix | Samsung 850 Evo 250gb | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antreas
bottenplattan måste bytas. sedan skruvas fästena i den och så klämms kylaren fast med fästena. relativt enkel installation enligt mig..

Du måste inte byta bottenplattan. Jag kör med plattan som följde med mitt moderkort och det funkar perfekt. Jag gjorde det p.g.a att det var lödningar i vägen...

MVH/A