Problem med tangentbord på bärbar dator

Permalänk

Problem med tangentbord på bärbar dator

Kopplade in mitt trådlösa tangentbord till laptopen för ett tag sen, Men nu när jag kör utan det igen så verka det som att den har fuckat upp keymappen eller nått, Den tror hela tiden att Fn knappen är på, Så man får alla specialsaker på tangentborder.

Väldigt störande att hålla in Fn för att kunna skriva. Hur ställer man om det? hittar inte på det. Kör win XP på den.

Visa signatur

iMac 24"

Permalänk
Medlem

Re: Problem med tangentbord på bärbar dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Tkz] Boris
Kopplade in mitt trådlösa tangentbord till laptopen för ett tag sen, Men nu när jag kör utan det igen så verka det som att den har fuckat upp keymappen eller nått, Den tror hela tiden att Fn knappen är på, Så man får alla specialsaker på tangentborder.

Väldigt störande att hålla in Fn för att kunna skriva. Hur ställer man om det? hittar inte på det. Kör win XP på den.

Precis det dar har jag rakat ut for nu med. Verkligen ingen som har nagot bot for detta?

EDIT: Hittade precis losningen:

"Numlock is turned on. Turn it off and the keys will type letters again.
Usually there is a Fn key that gets pressed with NumLk to toggle this on or
off.
--
Sharon F"

http://www.mcse.ms/archive56-2004-12-1299135.html

Alltsa, dra ur det externa tangentbordet, och tryck Fn+NumLk pa tangentbordet pa din laptop. Eller stang helt enkelt av Num Lock pa det externa tangentbordet innan du drar ur det.

Permalänk

Re: Re: Problem med tangentbord på bärbar dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av najn
Precis det dar har jag rakat ut for nu med. Verkligen ingen som har nagot bot for detta?

EDIT: Hittade precis losningen:

"Numlock is turned on. Turn it off and the keys will type letters again.
Usually there is a Fn key that gets pressed with NumLk to toggle this on or
off.
--
Sharon F"

http://www.mcse.ms/archive56-2004-12-1299135.html

Alltsa, dra ur det externa tangentbordet, och tryck Fn+NumLk pa tangentbordet pa din laptop. Eller stang helt enkelt av Num Lock pa det externa tangentbordet innan du drar ur det.

Tack för det tipset

Visa signatur

iMac 24"