Permalänk
Medlem

FM sändare till iPod

Jag letar efter en Belkin Tunecaster II för att kunna köra ipoden i bilen.

Frågan är bara vart man kan köpa dom, har hittils inte hittat någon annan stans än på Belkins hemsida.

Finns här ingen prylgalen människa som hittat något alternativ?

Permalänk
Medlem

Man får inte använda olicensierade FM-sändare i Sverige så det kan bli lite knepigt att hitta en här.

Permalänk
Medlem

jo jag vet men det brukar gå att få tag på ändå...

kanske finns det nån sida som har .de eller .co.uk eller någe?

Permalänk
Medlem

Borde väl gå att ordna en signalingång till bilstereon istället?
Om du har en gammal kasettbandare i bilen så kan du använda en kasettadapter.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Medlem

Kolla på eBay, finns massvis med FM-sändare för en billig peng. Rekommenderar att köpa en från Hong Kong (eller inom EU) då du troligtvis kommer att slippa betala 25% moms.

Permalänk
Medlem

Jag köpte från Hong Kong, 130:- inklusive frakt och ett gratis Ipod Nano Skal!

Kunde inte vart mer nöjd, för övrigt är det störtlöjligt att dom är förbjudna. Så typiskt Sverige!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av landen
Jag köpte från Hong Kong, 130:- inklusive frakt och ett gratis Ipod Nano Skal!

Kunde inte vart mer nöjd, för övrigt är det störtlöjligt att dom är förbjudna. Så typiskt Sverige!

Och risken att åka fast är väl inte direkt mega stor heller tror jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av landen
Jag köpte från Hong Kong, 130:- inklusive frakt och ett gratis Ipod Nano Skal!

Kunde inte vart mer nöjd, för övrigt är det störtlöjligt att dom är förbjudna. Så typiskt Sverige!

Kan ju upplysa dig om att det är förbjudet inom hela EU. Faktum är att det är förbjudet i så gott som alla länder utom USA.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av landen
Jag köpte från Hong Kong, 130:- inklusive frakt och ett gratis Ipod Nano Skal!

Kunde inte vart mer nöjd, för övrigt är det störtlöjligt att dom är förbjudna. Så typiskt Sverige!

Om du förstod varför det är förbjudet så skulle du inte tycka att det är störtlöjligt.
Det finns mycket goda skäl att försöka hålla brusnivån i etern så låg som möjligt.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmPz
Om du förstod varför det är förbjudet så skulle du inte tycka att det är störtlöjligt.
Det finns mycket goda skäl att försöka hålla brusnivån i etern så låg som möjligt.

Förklara gärna. Jag ser inte problemet om någon har en liten sändare med låg effekt mellan ipod->bilstereo eller laptop->stereo. Slipper ju onda kablar och signalen räcker bara inom rummet man sitter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av landen
Jag köpte från Hong Kong, 130:- inklusive frakt och ett gratis Ipod Nano Skal!

Kunde inte vart mer nöjd, för övrigt är det störtlöjligt att dom är förbjudna. Så typiskt Sverige!

Vart?

Finns det någon bättre sändare än iTrip, tycker den är för klen för att kunna användas i bilen :/

Permalänk

Köpte en iTrip i Tyskland, 100 spänn gick den på. Dessutom verkar den ha starkare sändare, kan stå 15 meter från bilen med perfekt mottagning.

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 - Asus P5B Deluxe - 2GB Corsair Twinx 6400 - Gainward 7600GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Kan ju upplysa dig om att det är förbjudet inom hela EU. Faktum är att det är förbjudet i så gott som alla länder utom USA.

Jag är medveten om det och jag är då i Sveriges ögon en brottsling!
Du får väl tipsa mannen i blått och se om dom bryr sig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmPz
Om du förstod varför det är förbjudet så skulle du inte tycka att det är störtlöjligt.
Det finns mycket goda skäl att försöka hålla brusnivån i etern så låg som möjligt.

Nej tack! Skippa du moralpredikan!
Har jag tur så får väl någon stackare in min signal och får ett alternativ till Sveriges mediokra utbud av radiokanaler

Lär ju knappast va så att jag sänker ett par JAS med mina störningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Förklara gärna. Jag ser inte problemet om någon har en liten sändare med låg effekt mellan ipod->bilstereo eller laptop->stereo. Slipper ju onda kablar och signalen räcker bara inom rummet man sitter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av landen
Nej tack! Skippa du moralpredikan!

Bestäm er.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Medlem

Har just en sådan jag kan sälja om du vill ha, obruten förpackning. Skicka ett pm om du är intresserad.