Ska flytta snart, vilken isp bör jag välja?

Permalänk
Avstängd

Ska flytta snart, vilken isp bör jag välja?

Hejhej!

Just nu bor jag i ett hus med BBBs sk fiber med 100/10. Det är grymt tycker jag men ska om några veckor flytta till ett ställe där fiber inte finns. Vad som dock finns är ComHem tre hål i väggen, BBB adsl (och alla andra ispers adsl antar jag) och uh...nej det var nog det. Jag hade först som krav att köpa en lägenhet med fiber i men så hittade jag en riktig topplägenhet men utan och tyckte väl att det var synd att missa en sådan här juvel.

Frågan är bara vilken isp och vilken form av bredband jag ska välja nu. Jag vill, om möjligt, ha så hög upload som möjligt men det går kanske inte att få hos någon annan än BBB. Kostnaden spelar inte så jättestor roll, betalar gärna ordentligt för möjligheten till upload. Har sökt på Comhem och deras soon-to-be 100mbit tjänst men deras hemsida verkar vara nere just nu så kan inte läsa något hos dem för tillfället. Alla tankar och svar är som vanligt uppskattade!

Mvh

Permalänk
Medlem

ComHem lär va ett bra val iaf.

Visa signatur

fd. Teknikchef, Bahnhof

Permalänk

comhem ! för dom ska komma med 100 mbit efter sommaren sägs det!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

ComHem

utan tvekan

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Medlem

Var i exakt samma sits. Satt på BBB 100/10 och köpte en lägenhet med comhem. Tåriz va sugigt det är Hoppas de ordnar 100/100.

Permalänk
Inaktiv

ja eller så ringer du till BBB o hör om de kan ordna VDSL till dig? men annars är nog ComHem bäst, så du inte sitter uppbunden när de upgraderar vore surt.

Permalänk

någon som har någon ny info kommer det värkligen 100 mbit comhem eller ljuger dom bara ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

ComHem, en kompis flyttade till en lägenhet med bbb och Comhem, Han valde ComHem... Själv sitter jag med ComHem också

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Comhem!

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Vad har comhem? 10 MBps?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spiken
Vad har comhem? 10 MBps?

8/1 det är 99% chans att man får ut minst 8/1 om man skaffar comhem..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

VARNING! Undvik BBB ADSL bara!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
någon som har någon ny info kommer det värkligen 100 mbit comhem eller ljuger dom bara ?

Det vet ingen. Klart är dock att docsis 3.0 klarar dessa hastigheter, och att ComHem kommer uppgradera sin utrustning till den standarden.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Avstängd

Hmm där ser man. Jag tar ju gärna 100mbit om det kommer till Comhem

Permalänk
Medlem

Var i kontakt med ComHem senast i dagarna om ett annat ärende.Passade även på att fråga denna kille på kundtjänst om denna tjänst.

Han hade inte så mycket " kött på benen ",men nämde att så fort den tekniska supporten får klartecken med instruktion,prissättning,handledning så ska tjänsten sättas i bruk.Han trodde i slutet av sommaren.Det ska gå ut ett utskick på posten för dom som nu bor i s.k ComHem fastighet.Man kan kalla det en intresseanmälan.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black