Fråga om kylpasta! Håller på att montera en x2 4400+ just nu! Bråttom

Permalänk
Medlem

Fråga om kylpasta! Håller på att montera en x2 4400+ just nu! Bråttom

Hej!

Jag håller för tillfället på att montera en AMD X2 4400+ på ett Asus A8R MVP moderkort, och undrar följande;

Ska jag applicera kylpasta på processorn? I manualen står det ingenting om det alls, iaf inte vad jag kan se. En kylflens + fläkt medföljde i processorpaketet, och på kylaren är det redan kylpasta.

Jag fick inte med mig någon kylpasta alls, och på processorn finns det inte heller något.
Vad ska jag göra??

MVH

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk

Det sitter redan kylpasta på kylflänsen så det är bara att applicera. Dock så brukar kylpastan på X2 processorerna var rätt seg så tryck lite lätt på kylaren så försvinner luften ur kylpastan.

Permalänk
Medlem

Du menar att jag inte ska lägga på nå exdtra kylpasta på prollen utan bara slänga på kylaren o tuta igång???

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dealon
Du menar att jag inte ska lägga på nå exdtra kylpasta på prollen utan bara slänga på kylaren o tuta igång???

Precis så går det till, ja.

Visa signatur

"There are only 10 types of people in this world: Those who understand binary and those who don't."
[img]http://www.sloganizer.net/en/style7,TheDuke.png[/img]

Permalänk

Japp precis. Den pastan som följer med funkar skit bra. Det gör iaf min, cpun ligger stadigt på 31-32 i idle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Japp precis. Den pastan som följer med funkar skit bra. Det gör iaf min, cpun ligger stadigt på 31-32 i idle

Du förvirrar till det,

Det följer inte med någon pasta, den sitter redan på kylflänsen !!

Visa signatur

"There are only 10 types of people in this world: Those who understand binary and those who don't."
[img]http://www.sloganizer.net/en/style7,TheDuke.png[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheDuke
Du förvirrar till det,

Det följer inte med någon pasta, den sitter redan på kylflänsen !!

Han menar nog den pasta som redan sitter på cpufläkten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Div1ne
Han menar nog den pasta som redan sitter på cpufläkten

"Det sitter redan kylpasta på kylflänsen så det är bara att applicera" - ganska tvetydigt och förvirrande om du frågar mig.

Visa signatur

"There are only 10 types of people in this world: Those who understand binary and those who don't."
[img]http://www.sloganizer.net/en/style7,TheDuke.png[/img]

Permalänk

sry för att jag drar upp en gammal tråd. TheDuke, menar applicera kylaren på cpun:) PUSS