The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jag upptäckte en ganska spännande sak i en dungeon nyss:
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/Oblivion_2006-04-2...
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/Oblivion_2006-04-2...

Jag har Life Detection på och står på samma ställe på andra bilden som kartan visar på första bilden, dvs framför nån slags gömd passage.
Varelserna bakom väggen rörde sig och lät riktigt läskigt.

Är det nån som vet vad detta är för något och hur man öppnar lönndörren?

Spoiler...

Det där är en Mage Guild quest, du skall skjuta olika magier på en stor pelare för att få fram en trappa till den lägre nivån i ruinen, och från den våningen kan när man är klar sedan ta en annan (snabbare) väg ut via den gången som du har på din karta, den går alltså bara att öppna från den andra sidan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Han menar klarar Main Questet på 7 minuter. 7 minuter och 30 sekunder är det dock.

Hur är det möjligt? ;S

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
Hur är det möjligt? ;S

Han skiter i Wraithguard, och med hjälp av Scroll of Icarian Flight hoppar han direkt till Dagoth Ur (med några mellanhopp) och skaffar Keening och Sunder. Sen bankar han bajset ur Dagoth Ur genom att buffa sig själv med en scroll som han får från någonstans. Tillslut så har han en enorm health potion på sig när han använder keening och sunder och ja... Slutet gott, allting gott.

Filmen är 9:30, och 1 minut är introt till Morrowind och 1 minut är slutscenen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Here you go

http://obliviondownloads.com/StoreCatalog_ProductList.aspx?Su...

VÄnta nu, är jag så jävla dum i huvudet eller? Är inte detta bara för PC? Jag var ute efter XBOX360 versionerna? Missar jag nåt här?

Visa signatur

Xbox 360: Gallilee
PS3: Gallilee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gallilee
VÄnta nu, är jag så jävla dum i huvudet eller? Är inte detta bara för PC? Jag var ute efter XBOX360 versionerna? Missar jag nåt här?

Nej, det är ett missförstånd bara. Det finns inga moddar att ladda ner til 360 versionen för oss. Om du däremot skapar en profil där din region är satt till jänkarland kan du ladda ner både "Horsearmor" samt Mage grejen. Om det funkar med en annan profil än den som du laddade ner återstår dock att se, du är välkommen att testa.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Kan man stiga i rang hos vampyrjägarna? Man verkar ju bara få pengar av att lämna igen vampire dust, är det allt?

Permalänk
Medlem

Tja. Jag började spela oblivion idag och jag har aldrig spelat liknande spel innan så det var en helt ny upplevelse. jäklar säger jag bara. Har spelat 4h och är helt uppslukad av spelet, det är så sanslöst grymt Jag har inte varit inne i staden eller gjort några quest ännu, utan knallade rätt ut i skogen och hittade roliga grottor. Lite saker som jag funderar över:

1. Vad är scrolls? Kan man bara använda dom en gång?

2. jag hittade några målade stenar ute i ingenstans och fick en supermagi som gjorde mig osynlig i två minuter och den fick jag bara använda en gång per dag. Vad var det? Det var som en vanlig magi fast det hette nått extra.

3. När man tittar på sina saker man har plockat upp finns det olika symboler och siffror. En gubbe till vänster, sen en fjäder och sen nått annat jag inte kommer ihåg. Vad betyder dom olika grejorna? Fjädern gissar jag betyder hur mycket saken väger och gubben trodde jag betydde typ kraft fram tills jag hittade ett skumt vapen i en grotta, vilket leder till nästa fråga.

4. Jag har haft båge, olika svärd och yxor som jag fått från de fiender jag dödat. Dom har haft mellan 5 och 60 i kraft (eller vad det är, lilla gubben iaf). När jag kom upp från en goblingrotta och tittade i min vapenlista har jag lyckats hitta en magisk trollstav som skjuter ut en klotblixt. Den hade 7760 där mina andra vapen låg runt 60 som allra bäst!!! Vad sjutton bettyder det egenteligen? har jag hittat supervapnet Allan eller betyder den siffran något helt annat? jag har inte hunnit prova vapnet mer en en gång och då dog banditen av ett skott iaf.

5. Hur använder jag smicker? Klickade på ansikte-knappen när jag pratade men nån, och där kunde man muta och sånt. Hur funkar det? Vad är det bra för?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

1. Ja, scrolls är engångsobjekt.

2. Bound armor, finns lite Doomstones ute i vildmarken... av någon anledning (de kanske tyckte det var kul?)

3. Gubben är värdet, fjädern är tyngden. Svärdet är hur mycket skada vapnet gör och den längst till höger är sakens kondition.

4. Se 3.

5. Du ska spela smicker-spelet. De ler när du musar över ett val de gillar, försök alltså få den stora halvmånen på val de gillar.

Permalänk
Medlem

Ah, tack Nu blev jag jättesugen på att spela igen och kan inte göra det förrän imorgon Aja, får lägga mig tidigt. Känner mig som ett barn på julafton

edit:

1. Smickerspelet, vad är siffran i mitten av cirkeln? Får man något om man når X på den eller ska man bara ha den så hög som möjligt.

2. när jag var ute och gick kom jag till ett ställe med vildhästar. Kan man fånga in en sån? Det är så segt att gå överallt, vore fint med en häst eller nått.

3. SPelar det någon roll var man träffar på en gybbe eller tar en pil i foten lika mycket skada som en pil i pannan?

4. Hur får man upp kartan (om det finns en sån)?

5. Nån sa att man kunde teleportera sig till andra ställen. Kan man göra det med en helt ny gubbe eller måste man hitta nån magi först?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Säg något skoj man kan göra när man är lvl 36, har all armor och vapen man behöver och inte orkar bry sig om Main? Även om spelet redan har hållit längre än de flesta (med undantag som Star Ocean 3 och Tales of Symphonia) så känns det trist att jag börjar tröttna på ett sånt fantastiskt spel. Grafiken känns inte så bra längre, jag har väl tagit den för given och går och väntar på Crysis, antar jag... samtal med NPC är bara enerverande, Main Questen är astråkig, jag har upptäckt större delen av provinsen...

Antar att jag skulle kunna vandra runt utan mål i vildmarken, rensa ett par grottor här och var... men det är ingen utmaning längre. Jag hugger ihjäl det mesta på ett par slag. De som överlever en längre tid är bara irriterande att slåss mot eftersom de förmodligen guardar eller kubbar iväg och skjuter spells.

Av någon anledning är sånna här spel altid roligast när man har en karaktär i låg level. Det kan förstås delvis bero på kicken av att ha ett nytt spel, men även om jag gör en ny char idag så känns det roligare än att spela färdigt på den nuvarande. Men orka.

Aja, jag fyller år imorrn... förhoppningsvis får jag lite kul datorgrejer att pilla med... men fan, att fylla år på en tisdag? Shit asså...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Starta ny karaktär. Eller ta en paus i en vecka och starta en ny karaktär sen. Även ifall Oblivion är ett bra spel, så är chansen ganska stor att man spelar sönder det. Pauser kan behövas.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Spoiler...

Det där är en Mage Guild quest, du skall skjuta olika magier på en stor pelare för att få fram en trappa till den lägre nivån i ruinen, och från den våningen kan när man är klar sedan ta en annan (snabbare) väg ut via den gången som du har på din karta, den går alltså bara att öppna från den andra sidan.

Aha ok. Tyckte att det var konstigt eftersom de där monstrena var på samma nivå som jag. Men jag märker nog hur det ligger till när jag får den där pelaren på fall. tackar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Starta ny karaktär. Eller ta en paus i en vecka och starta en ny karaktär sen. Även ifall Oblivion är ett bra spel, så är chansen ganska stor att man spelar sönder det. Pauser kan behövas.

Jo, du har nog rätt. Ska nog göra en ny char... kanske en Mage, eller en ny Ranger. Ranger äger. Korta, snabba svärd och pilbåge. Mums.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Vem pallar att göra en ny karaktär? Hålla på och traggla med samma gamla quests om och om igen. Visst, man kan nog få lite olika quests beroende på vad man är, men ändå.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

SPOILER

Håller på med den sista(?) questen i thieves guild. Jag ska in i imperial city underground och slutligen skjuta en pil på en staty för att sedan öppna en dörr. När det är gjort kommer jag tillbaka i imperial city (inre distriktet) och en munk upptäcker mig, då måste jag plötsligt gå tillbaka hela vägen igen med "fienden-i-närheten-musik". När jag tagit mig ur detta och ska gå tillbaka till Gray Fox så säger han: "Don't you have the scroll? Then we have nothing to talk about." Sen pekar pilen fram och tillbaka in till Gray Fox när man går ut och får samma svar igen när man kommer in. Jösses vilken jobbig quest alltså, någon som vet vad jag ska göra?

SPOILER

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
1. Smickerspelet, vad är siffran i mitten av cirkeln? Får man något om man når X på den eller ska man bara ha den så hög som möjligt.

Så hög som möjligt, det kommer stå när du når max. Sen kan du haggla bättre när du handlar med folk tex.[QUOTE]2. när jag var ute och gick kom jag till ett ställe med vildhästar. Kan man fånga in en sån? Det är så segt att gå överallt, vore fint med en häst eller nått.[/QUOTE]I början av mainquest, när du är i weynon priory.. snacka med munkarna och be om hjälp så kommer en av dem att erbjuda dig sin häst.[QUOTE]4. Hur får man upp kartan (om det finns en sån)?[/QUOTE]tab för att plocka fram inventory, klicka på kompassen. där har du lokal/global karta samt dina pågående/avslutade quests.[QUOTE]
5. Nån sa att man kunde teleportera sig till andra ställen. Kan man göra det med en helt ny gubbe eller måste man hitta nån magi först?
[/QUOTE]Du kan auto-resa till ställen du vart på förut genom att klicka på dem på kartan.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Har inte spelat Oblivion på ett par dar nu och så märkte jag alldeles nyss att damage-nivån på mina vapen har sjunkit? Finns det fler saker som sjunker när man inte har spelat på ett tag?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Har inte spelat Oblivion på ett par dar nu och så märkte jag alldeles nyss att damage-nivån på mina vapen har sjunkit? Finns det fler saker som sjunker när man inte har spelat på ett tag?

Skadan sjunker relativt med hur slitet vapnet är, därför måste man reparera vapnet.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight

2. jag hittade några målade stenar ute i ingenstans och fick en supermagi som gjorde mig osynlig i två minuter och den fick jag bara använda en gång per dag. Vad var det? Det var som en vanlig magi fast det hette nått extra.

Det är en "Birthsign Stone" Det finns en sådan sten per stjärntecken, och genom att klicka på dom så får du en speciell magi som representerar det stjärntecknet som stenen tillhör.

Om du t.ex spelar en Tjuv så kan det vara en god ide att leta upp "the Thief Stone" som ligger en bit söder om Bruma.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Det är en "Birthsign Stone" Det finns en sådan sten per stjärntecken, och genom att klicka på dom så får du en speciell magi som representerar det stjärntecknet som stenen tillhör.

Om du t.ex spelar en Tjuv så kan det vara en god ide att leta upp "the Thief Stone" som ligger en bit söder om Bruma.

Tycker det är konstigt att detta inte nämnts mer här i tråden.
Såhär är det iallafall, det finns 3 olika sorters doomstones:

Dom som lyser blått och ger en bound armors/weapons, fast dom är nästan alltid skräp.

Sen finns det dom som lyser rött och ger dig ett stjärnteckens kraft, dessa kan du dock
bara ha 1 av. Jag har bara hittat två såna faktiskt, den ena gav mig en spell som paralyserar fienden och drainar healt och den andra gav mig en spell för att hela mig och en för att hela en kompis. Jag kör med paralyze spellen iallafall, kan vara riktigt användbar!

Sen finns det även doomstones som ger dig Jone's spells, riktigt riktigt användbara!
Har bara hittat två där med dock, dom stenarna lyser också rött men du kan ha flera av dom.
Dom jag har så är det en spell som gör att du blir osynlig i 120sec+att alla stealth attributer ökar med massa i 120 sec. Den heter Jone's shadow och jag gissar att det är den som Delight hittade. Sen har jag även en som ökar healthen och alla vapen och armor attributer med massa i 120 sec, heter också något med Jone's...

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Har inte spelat Oblivion på ett par dar nu och så märkte jag alldeles nyss att damage-nivån på mina vapen har sjunkit? Finns det fler saker som sjunker när man inte har spelat på ett tag?

Det är inte så att vapnet är skadat och behöver repareras? Nej inge stats ändras för att du inte spelar.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
Tycker det är konstigt att detta inte nämnts mer här i tråden.
Såhär är det iallafall, det finns 3 olika sorters doomstones:

Dom som lyser blått och ger en bound armors/weapons, fast dom är nästan alltid skräp.

Sen finns det dom som lyser rött och ger dig ett stjärnteckens kraft, dessa kan du dock
bara ha 1 av. Jag har bara hittat två såna faktiskt, den ena gav mig en spell som paralyserar fienden och drainar healt och den andra gav mig en spell för att hela mig och en för att hela en kompis. Jag kör med paralyze spellen iallafall, kan vara riktigt användbar!

Sen finns det även doomstones som ger dig Jone's spells, riktigt riktigt användbara!
Har bara hittat två där med dock, dom stenarna lyser också rött men du kan ha flera av dom.
Dom jag har så är det en spell som gör att du blir osynlig i 120sec+att alla stealth attributer ökar med massa i 120 sec. Den heter Jone's shadow och jag gissar att det är den som Delight hittade. Sen har jag även en som ökar healthen och alla vapen och armor attributer med massa i 120 sec, heter också något med Jone's...

Aha, där ser man.

Tack för den adderande informationen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Jo, precis. Sparade precis innan jag gick in. Ena gången satte hon sig direkt och andra gånger så går hon iväg. Funderar på att skippa den, är det meningen att man ska få vakterna på sig?

Ja det är meningen så du får kuta som fan ut ur staden efter att du klarat uppdraget.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

den här frågan har säkert kommit upp men... var kan man köpa grand soul gem kan inte hitta den sista, har 4 behöver 5

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
den här frågan har säkert kommit upp men... var kan man köpa grand soul gem kan inte hitta den sista, har 4 behöver 5

Jag förmodar att du fått en viss "sjukdom"
Kika in den här: [size="4"][color="red"]SPOILERVARNING[/size][/color]

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Ob hackar så jävla mycket vid obgatearna, nån som vet ett sett att mildra det på? Typ ändra något i preferences eller något. Vad är det här bloom?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

-----------------------Spoiler----------------------------

Vid uppdraget hos Fighters Guild där man går med en person för att hitta Blackheart, varför kommer jag inte vidare? Läste på en faq att man skulle in i en grotta, eller liknande i Arpenia och att killen skulle säga att det inte fanns något där och att man sedan skulle gå till ett annat ställe. Hur får man det att hända?

----------------------Spoiler-----------------------------------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Ah, tack Nu blev jag jättesugen på att spela igen och kan inte göra det förrän imorgon Aja, får lägga mig tidigt. Känner mig som ett barn på julafton

edit:

1. Smickerspelet, vad är siffran i mitten av cirkeln? Får man något om man når X på den eller ska man bara ha den så hög som möjligt.

2. när jag var ute och gick kom jag till ett ställe med vildhästar. Kan man fånga in en sån? Det är så segt att gå överallt, vore fint med en häst eller nått.

3. SPelar det någon roll var man träffar på en gybbe eller tar en pil i foten lika mycket skada som en pil i pannan?

4. Hur får man upp kartan (om det finns en sån)?

5. Nån sa att man kunde teleportera sig till andra ställen. Kan man göra det med en helt ny gubbe eller måste man hitta nån magi först?

Jag kan rekomendera att läsa igenom manualen du fick till spelet. Där står nästan allt du behöver veta om gameplay, magier, skills, HUD, etc. Det går både snabbare och enklare än att skriva listor med frågor på forumet:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saeros
-----------------------Spoiler----------------------------

Vid uppdraget hos Fighters Guild där man går med en person för att hitta Blackheart, varför kommer jag inte vidare? Läste på en faq att man skulle in i en grotta, eller liknande i Arpenia och att killen skulle säga att det inte fanns något där och att man sedan skulle gå till ett annat ställe. Hur får man det att hända?

----------------------Spoiler-----------------------------------

Snacka med fighters guild-snubben inne i grottan (Arpenia) när ni kollat igenom den, han kommer säga att ingen är där, gå ut ur grottan och snacka igen med samma snubbe, han kommer säga att ni ska gå till en ruin i närheten och leder vägen dit. följ med honom och slakta

Permalänk

snabb fråga, hur snurrar man runt sig själv så man kan se framsidan av gubben annat än när man väntar 5 minuter eller vad det är ???

Visa signatur

Kör : Camaro Z28 `93 kompressormatad sb350 by Procharger.
Dator : E8400 3.0ghz, As Telestar silver ace 520w silent, asus P5K SE/EPU DDR2 SATA2 GBLAN HD 8CH.
corsair DHX 4096MB DDR2 6400 heatsink,Asus GF8800gts 512mb PCI-E OC 670/1980Mhz