Permalänk
Medlem

Hur orkar ni!

Ja hur orkar ni skriva trådar i Windows forumet?

Är ni rädda att Linux kommer att dö ut om ni inte värvar nya medlemmar till sekten? Det känns lite som att Linux har blivit operativsystemet för datanördseliten och att ni ständigt måste göra oss påminda om detta.

Tyvärr är det så att Linux inte är lika smidigt som windows och att ni enbart lever på "ryktet" att linux var (är) stabilare än windows (95/98). Jo det stämmer; Linux går inte att jämföra med win95/98 när det gäller stabilitet, men hur är det med win2k och XP?

Nä nu har jag en tenta att plugga till.. Kjam:p

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Permalänk
Medlem

Linux är stabilare än XP/2000 däremot är det inte lika lättanvändarvänligt när det gäller att administrera systemet.

Permalänk
Medlem

Re: Hur orkar ni!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dava
Ja hur orkar ni skriva trådar i Windows forumet?

Är ni rädda att Linux kommer att dö ut om ni inte värvar nya medlemmar till sekten? Det känns lite som att Linux har blivit operativsystemet för datanördseliten och att ni ständigt måste göra oss påminda om detta.

Tyvärr är det så att Linux inte är lika smidigt som windows och att ni enbart lever på "ryktet" att linux var (är) stabilare än windows (95/98). Jo det stämmer; Linux går inte att jämföra med win95/98 när det gäller stabilitet, men hur är det med win2k och XP?

Nä nu har jag en tenta att plugga till.. Kjam:p

Det är väl ingen som tvingar dig att använda en Linux distribution? Jag skiter väl i vad du använder för OS.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag använder Linux.

- Det är fritt och finns många fria program till det
- Det är extremt lämpligt till servers/embeded (mycket mer än windows)
- Jag tål inte gammla Microsoft-stofiler
- Mycket anpassningsbart

Windows XP är ett bättre desktop/workstation OS, i sin helhet, det håller jag med om. Men det är ganska tragiskt att det bara ö.h.t finns saker som virus, spyware. Och att default lösningen på allt är "formatera".

Jag tror, och hoppas, att Linux kommer få en större roll på skrivborden, för det är som du säger du,, det är mest "datanördseliten" som kör sånt på heltid. Och de får lätt lite skygglappar runt de mer praktiska problemen.

Men titta på mig, jag kan både programmera och använda Linux. Jag är väldigt snygg och framgångsrik

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Hur orkar ni!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dava
Ja hur orkar ni skriva trådar i Windows forumet?

Är ni rädda att Linux kommer att dö ut om ni inte värvar nya medlemmar till sekten? Det känns lite som att Linux har blivit operativsystemet för datanördseliten och att ni ständigt måste göra oss påminda om detta.

Tyvärr är det så att Linux inte är lika smidigt som windows och att ni enbart lever på "ryktet" att linux var (är) stabilare än windows (95/98). Jo det stämmer; Linux går inte att jämföra med win95/98 när det gäller stabilitet, men hur är det med win2k och XP?

Nä nu har jag en tenta att plugga till.. Kjam:p

Hehe, sedan när har alla medlemmar som hänger i UNIX-delen skrivet liknande trådar i Windows-delen?
Tror det har varit ett par medlemmar som gjort det, inte mer.

Men om vi nu ska diskutera:
Nej då, jag lever inte på det ryktet, jag lever på egen erfarenhet i ämnet samt att jag själv anser att Linux är fan så mycket smidigare, kanske inte för allt men för mina behov. Dessutom anser jag att man inte kan arbeta effektivt i en Windowsmiljö, det saknar för mycket användbara verktyg. Valfriheten är bra mycket högre och jag får hela kittet gratis.
Min vilja att få virus och spyware är inte alltför hög heller.

Eller om jag ska svara på frågan i topic (lite halvspydigt, på skämt, inget illa menat): jag är ung och vid god hälsa så nog orkar jag klicka på länken och skriva en tråd i Windowsforumet.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
http://www.urbanites.plus.com/troll.gif

woot!

Känns som att det är gängkrig på gång! Håll er borta från vårt revir!

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

När Pyttemjuk släpper Windows 2003 (eller 2006 numer) workstation och går tillbaka till den snygga användargränssnittet i NT 3.51 samt ger en möjlighet att vid installationen trimma operativsystemet alls (något man numer måste skaffa XPlite samt besitta en del hackingkunskaper för att göra) så kommer jag att köpa det och köra det på en arbetsdator.

För min del tröttnade jag på Windows när de bytte användargränssnitt i och med 95/NT4 (tio år sen, nu), det är ju så oerhört fult och svåranvänt.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk

Genom att svara med nya inlägg i den här tråden så rör ni ju bara om ännu mer i grytan. Det finns ingen mening med att försöka försvara öppen mjukvara när angriparna är troll som varken vill eller kan förstå.

Låt detta bli det sista inlägget i den här tråden.

...och ja, jag inser att jag precis gjorde samma misstag som ni, dvs att svara.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det är bara att rapportera om det bryter mot reglerna.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015