Permalänk

BF2 Patch 1.3 !!!

Nu är det ute, en officiell lista på nya saker som kommer med patch 1.3

http://www.bf2.se/pfs.php?m=view&v=67-squadything.jpg

.....

BF2.se har även kommit ut med en protest lista mot dom ändringar som kommer med patch 1.3 .. om du inte gillar det som kommer med den nya patchen, SKRIV PÅ

www.bf2.se/petition/

Permalänk
Medlem

Fortfarande inga "missil går rakt igenom fordonet" samt "fel färg på namn tagen" fixar.
*suck

Permalänk
Medlem

Har skrivit på nu.

Permalänk
Medlem

Usch.... för varje patch som kommer blir BF 2 bara sämre o sämre...

Air drop vehicles?
Helt ärligt?!??! Va fan tänker dem med...

Dem måste SLUTA ändra spelet, och börja fixa buggar!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Det ligger något i det du säger.

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad ni har emot denna patch... Jag har aldrig märkt av några speciella buggar i BF2, och dom som jag märkt har dom fixat i en patch.
Tycker ni själva kan testa att koda ett spel och sen försöka felsöka och åtgärda ett spel, i denna storleken så är det inte direkt en lätt uppgift.
Dice gjorde ett dåligt arbetet med med vissa delar från början och det vet dom, och försöker fixa, men dom behöver typ se om precis all kod och testa den för att bli av med alla buggar och det tar sin lilla tid.
Dom har ska ha fixat felet med att låsa och skjuta ner sina egna, grymt bra gjort!

Och protest lista låter ju helt idiotiskt i mina öron. Dom kommer med en patch som inte bara fixar flera saker utan desutom lägger till helt nya funktioner, varför ska man protestera mot det? Om jag skulle varit Dice skulle man nästan lagt ner allt vad BF2 heter, så otacksamma spelare har man aldrig sett förut...

Och Air Drop Vehicles låter grymt i mina öron! Speciellt om man kan träffa fiender med dom

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

Skrivit på...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Fattar inte vad ni har emot denna patch... Jag har aldrig märkt av några speciella buggar i BF2, och dom som jag märkt har dom fixat i en patch.
Tycker ni själva kan testa att koda ett spel och sen försöka felsöka och åtgärda ett spel, i denna storleken så är det inte direkt en lätt uppgift.
Dice gjorde ett dåligt arbetet med med vissa delar från början och det vet dom, och försöker fixa, men dom behöver typ se om precis all kod och testa den för att bli av med alla buggar och det tar sin lilla tid.
Dom har ska ha fixat felet med att låsa och skjuta ner sina egna, grymt bra gjort!

Och protest lista låter ju helt idiotiskt i mina öron. Dom kommer med en patch som inte bara fixar flera saker utan desutom lägger till helt nya funktioner, varför ska man protestera mot det? Om jag skulle varit Dice skulle man nästan lagt ner allt vad BF2 heter, så otacksamma spelare har man aldrig sett förut...

Och Air Drop Vehicles låter grymt i mina öron! Speciellt om man kan träffa fiender med dom

jag håller med! Sen läste jag något om att dom skulle stoppa något som heter "squadjumping" något som jag inte har lagt märke till då jag håller mig till en squad och försöker göra det bästa av situationen. Det pratades om att klaner kommer att försvinna pga denna fix. Fan jag trodde klanerna hade sina bestämda squads och dess spelare och inte hoppade mellan olika när dom spelar.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Fattar inte vad ni har emot denna patch... Jag har aldrig märkt av några speciella buggar i BF2, och dom som jag märkt har dom fixat i en patch.
Tycker ni själva kan testa att koda ett spel och sen försöka felsöka och åtgärda ett spel, i denna storleken så är det inte direkt en lätt uppgift.
Dice gjorde ett dåligt arbetet med med vissa delar från början och det vet dom, och försöker fixa, men dom behöver typ se om precis all kod och testa den för att bli av med alla buggar och det tar sin lilla tid.
Dom har ska ha fixat felet med att låsa och skjuta ner sina egna, grymt bra gjort!

Och protest lista låter ju helt idiotiskt i mina öron. Dom kommer med en patch som inte bara fixar flera saker utan desutom lägger till helt nya funktioner, varför ska man protestera mot det? Om jag skulle varit Dice skulle man nästan lagt ner allt vad BF2 heter, så otacksamma spelare har man aldrig sett förut...

Och Air Drop Vehicles låter grymt i mina öron! Speciellt om man kan träffa fiender med dom

Protesterna är just för squadjumpingen... om du bara hade läst lite mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Fattar inte vad ni har emot denna patch... Jag har aldrig märkt av några speciella buggar i BF2, och dom som jag märkt har dom fixat i en patch.
Tycker ni själva kan testa att koda ett spel och sen försöka felsöka och åtgärda ett spel, i denna storleken så är det inte direkt en lätt uppgift.

Du kan inte ha lirat mycket om du inte märkt av de allvarliga buggar som finns.. har lirat på "elitenivå" och kan rakt ut säga att de allvarliga buggar som finns förstör spelet rätt rejält främst i tävlingssammanhang. Att AT-skott far rakt igenom fordon är helt sjukt, likaså många andra rätt rejäla buggar som EA's testar på nått sätt lyckats missa..

Och snälla, kom inte med "gillar du inte skiten så gör det bättre själv", släpper man ett spel så ska det väl ändå vara någolunda klart, och är det inte det så ska väl de värsta buggarna försvinna inom de första patcharna iaf, något som de helt missat..

Att de lyssnar på communityt är bara skitsnack, och har varit likadant ända sedan BF1942..

"Cougar: Tycker inte de lyssnar alls, folket fortsätter skrika efter anti-cheat och någon sorts spectatorfunktion. Istället får man blod och tuta på jeepen."

(blev förövrigt framröstat till årets citat @ BFcentral.se 2004)

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Den enda stora buggen jag märkt av är att ibland då jag väljer vart jag skall spawna efter att jag dött, så försvinner klicket så att säga, så jag måste klicka igen. Det är störande till tusen, sen finns det väl andra buggar men inga jag kan komma på just nu, men visst existerar det massa buggar.

Nu vet jag inte om dett aär en bugg eller om det skall vara såhär, men när man använder återlivaren så händer det ibland att gubben som är död, inte kommer tillbaka. Dom kanske har satt det så att det är en viss % man har på att få tillbaka den "döde" till liv igen?

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Det där om att ta bort 'squadhopping' är löjligt, det tycker jag, men 'Air Drop Vehicles' låter kul (och JA, jag vet vart dom fick den idén ifrån)...
Visst folk lär ju missbruka det som commander ruskigt mycket men för dom som spelar seriöst så kommer det nog bli en välkommen option.

Buggar? Jag har inte märkt av speciellt många, förutom dom som nämts; AT missiler som flyger igenom fordon, osv., 'crash to desktop' utan någon som helst anledning. Annars är det inte mycket mer. Hackiga-skuggor (zig-saw) -- dock är det oklart om det är drivrutiner som spökar eller ej.

Personligen så var jag nöjd med patch v1.21.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Längtar tills nästa patch v.2.0 vid nästa sekelskifte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl

Buggar? Jag har inte märkt av speciellt många, förutom dom som nämts; AT missiler som flyger igenom fordon, osv., 'crash to desktop' utan någon som helst anledning. Annars är det inte mycket mer. Hackiga-skuggor (zig-saw) -- dock är det oklart om det är drivrutiner som spökar eller ej.

Skuggor som går igenom objekt, till exempel skuggor från plan som syns innuti ett hangarfartyg. Kanske är drivrutiner också?

AT-missiler som går igenom fordon är ett ganska stort problem tycker jag. Men det verkar inte vara på G heller. Sen så tycker jag att claymore buggar en hel del med. Många kan bara springa rakt över dom utan att de går av.

Men ""fixed a client crash after entering 300 characters into the IP address using 'connect to IP'". Det måste ha varit väldigt hög prioritet på det

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Air drop vehicles... återstår o se vad för hemskt det nu är.
Vad dem borde göra är minska tiden man kan lägga ut artilleri.
och möjligen fixa vapnet FS2000 så dennes granater inte flyger genom fienderna nästan hela tiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kan dom inte fixa så spelet inte pumpar ut nya fordon varje sekund så kunde ju spelet nästan varit kul.

Permalänk
Medlem

Nja, det har jag faktiskt inte uppmärksamat. Dom skuggorna som jag menar ser ut som "såg-märken", och det kan man väl inte kalla "bugg" kanske, men det ser ju förjäkligt ut när allt annat är på Ultra High...
-k0nsl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Skuggor som går igenom objekt, till exempel skuggor från plan som syns innuti ett hangarfartyg. Kanske är drivrutiner också?

AT-missiler som går igenom fordon är ett ganska stort problem tycker jag. Men det verkar inte vara på G heller. Sen så tycker jag att claymore buggar en hel del med. Många kan bara springa rakt över dom utan att de går av.

Men ""fixed a client crash after entering 300 characters into the IP address using 'connect to IP'". Det måste ha varit väldigt hög prioritet på det

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Fint att coop stöd äntligen kommer (ja jag vet att man kan starta en singelplayer och sedan ansluta mot ip men det är bökigt).

Permalänk
Medlem

"Fixed Friendly vehicle lock."

Menar de att missiler inte dampar ur ibland och gör en U-sväng mot flygplan/helikoptrar i egna laget längre? Efterlängtat isf!!

Permalänk
Medlem

Den största buggen jag tycker är när folk sysn genom byggnader.. väldigt bra om man skall döda någon men skit irriterande när man själv blir dödad.. även om man står upp.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk

Jag har blivit bannad irfrån många fina servrar p.g.a "fel-färg-på-namnet-buggen"

Så jävla störande...

Permalänk
Medlem

Oväntat att alla jävla noobs som inte fattat squadjumping får sina viljor igenom.

Permalänk
Medlem

hehe många blandade meningar, alla tycker vi olika och har olika syn på saker och ting. Vilken tur jag har som inte är drabbad av "squadjumping" problemet. Jag spelar med 3 polare och vi har kul när vi spelar i samma squad till skillnad från de flesta som bara klagar och blir förbannade inne på servrarna (public). Sen är man väl inte tvingad att installera den nya patchen? Om det nu är så många som är emot så får dom väl sätta upp egna servrar och installera den patchen som dom nu vill använda (klanspelare).

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing

Dom har ska ha fixat felet med att låsa och skjuta ner sina egna, grymt bra gjort!

Och det funkar inte heller. Den buggen är inte fixad tyvärr man vet aldrig om den kommer fixas i 1.3 fårse....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
hehe många blandade meningar, alla tycker vi olika och har olika syn på saker och ting. Vilken tur jag har som inte är drabbad av "squadjumping" problemet. Jag spelar med 3 polare och vi har kul när vi spelar i samma squad till skillnad från de flesta som bara klagar och blir förbannade inne på servrarna (public). Sen är man väl inte tvingad att installera den nya patchen? Om det nu är så många som är emot så får dom väl sätta upp egna servrar och installera den patchen som dom nu vill använda (klanspelare).

Orsaken är att folk vill troligen spela på rankade servrar. Och tro det eller ej så är det EA som styr vilka som är rankade. Anser dem att patchen är där för att stanna och en server står med 1.22 så tar dem väck rankningen från den. Om man vill spela hardcore så spelar man egna Clan servrar där man bjuder in andra claner för att ha vänskapsmatch. Men som sagt...det enda man kan göra är att klaga mot patchen...men har de bestämmt sig är det mer eller mindre kört.

Visa signatur

NOTE: No trees were destroyed in the sending of this message, however, a significant number of electrons were terribly inconvenienced

Permalänk
Medlem

Utan squadjumping blir det ju inte så kul längre

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

väll inget fel på squad jumping.. fan är squad 4 levande och alla flaggor tagna så tror fan att man byter squad och spawnar på honom. Väll inget fel på det.. många stora claner gör så även på sina public servrar.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RuUpeRt
Och det funkar inte heller. Den buggen är inte fixad tyvärr man vet aldrig om den kommer fixas i 1.3 fårse....

Ja, det var kanske det jag menade eftersom att jag snackade om 1.3, att dom ska ha fixat den buggen i den nya patchen

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

hah neej, verkar som att dom tar bort så helikoptrarna fortsätter flyga utan pilot xD . . bara jag som tyckte det såg urkul ut när helikoptrar cirkulerade runt utan pilot i några min ?

Visa signatur

sad panda

Permalänk

Jag tycker allting lät bra, utom möjligen den där grejen med helikoptrarna. Jag har hela tiden trott att det varit en cool effekt, för jag tycker det är häftigt att helikoptern flyger runt och till slut störtar utan pilot

Självklart är det bra att de begränsar squadjumping.