Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om dessa elever är medlemmar på detta forum eller har besökt detta forum? Eller överhuvudtaget vet om att sweclockers finns?

Tror ni även att t ex Wolverine var först med gravyrer?

Permalänk
Medlem

Kollade igenom hela manualen till min bil och det står inte någonstans att de ger cred. till den första bilbyggaren i världen. Fast jag har en peugeot, så de var förmodligen först i världen..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Kollade igenom hela manualen till min bil och det står inte någonstans att de ger cred. till den första bilbyggaren i världen. Fast jag har en peugeot, så de var förmodligen först i världen..

men snälla, nu har det varit jättemånga såna här inlägg...
tycker nån verkligen det är en bra jämförelse? det är ingen som påstått att din peugeot är den första av sitt slag och därför äras den heller inte...
äras den som äras bör...

att tidningen dessutom heter Ny Teknik (Ny ja...) gör bara saken roligare

all cred åt en lyckad modd

Visa signatur

AMD 64 4200+ X2, GeForce 7800 GTX, 2*512 mb Samsung, i ett Coolermaster Centurion 5B Svart/Silver
Styleshit.com - Webmaster
Theberndt.nu - Webmaster

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffer_Overrun
Förstöra pojkarnas projekt genom att kontakta deras lärare o säga att det är en RIP-OFF?

http://www.lerum.se/lerum_templates/StandardPage____1220.aspx

Vore roligare att kontakta deras lärare och be dom lägga upp en bygglogg här på forumet så att vi får ta nytta och insperation från deras väldigt fina bygge!!!!

Och ni som tycker att de har snott "LACK" kan ju sno deras idéer (och kanske få en artikel i nyteknik ni med) som en Payback, så kanske ni blir lite lyckligare i era själar...
suck, synd att allla ska vara så sura och bara vill förstöra för deras riktigt fina bygge med "custommade" nätagg

Permalänk
Medlem

Altså iden med deras projekt kanske var att kunna bygga själva datorn ? Och inte att komma på en ny cool ide som ingen annan gjort, sen om tidningen vill skriva en artikel om det så tackar man väl inte precis nej ? :/

Permalänk
Inaktiv

har skickat ett mail till teknikrektorn och frågat om eleverna har gjort en hemsida om datorn, och om dom inte har gjort det så fråga jag om dom kunde lägga upp en bygglogg här på forumet

Permalänk

Alltså, vad är det för tjaffs om att de har "snott iden och gått public". Visst de kunde väll nämnt varifrån de fick inspirationen men tänk på de här sakerna. Det var ju inte de själva som ringde tidningen och beordrade dem att göra en artikel om dem, och det är ju inte de själva som skrivit texten, det har ju tidningen gjort. Dessutom, hur vet ni att han inte nämnde varifrån han fått inspirationen? Kan lika väl vara tidningen som inte tagit med det. Hur kul är det att rapportera att någon sprungit 60m på under 10s om det inte är den första som någonsin gjort det?

Sluta racka ner på killarna. De har gjort ett vackert bygge och jag skulle gärna vilja se byggloggen.

Något jag däremot inte tror ett smack på är "14db och max 30C", Yea right, in your dreams...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Tycker detta har gått väl till överdrift :(. Killarna hänger inte äns här på sweclockers, dessutom var detta ett projektarbete som nyteknik uppmärksammade, inte att dem gjort något helt unikt inom datorvärlden. Killar, vad kan dessa gubbar göra åt saken om någon annan varit före dom utan att dom äns visste om det? Inte någonting! Och som någon nämde innan, tidningarna bestämme rhelt hur dem vill presentera en produkt/arbete eller vad man nu vill kalla det. Jag tycker det är kul för deras skull att dem har fått vara med på mässor och på så sätt fått upp ögonen för tidningen Nyteknik som i sin tur skrev artikel om detta.

Permalänk
Medlem

Hej folk!

Skaparen av original-Lack-datorn här.

Oj - här har man varit borta från Sweclockers-forumet ett tag och se vilket rabalder!

Jag såg artikeln i Ny Teknik och det är väl bara skoj ifall grabbarna får cred för deras fina bygge. Att de sen inte refererat till mig (eller till nån annan som byggt Lack-inspirerade datorer) spelar inte så stor roll - jag känner att jag redan fått massa cred för min Lackdator. Festligt nog så var min Lack-dator med i en tidigare artikel i Ny Teknik för ett par år sedan - i samband med att den stod utställd på Tekniska Museet i Stockholm - så det är ju lite lamt av Ny Teknik att inte hålla koll på vad man skrivit om tidigare...

Original-lack-datorn är förresten till salu just nu. Jag har två stycken här hemma och ska till att möblera om, så original-Lack-datorn (den som syns på förstaplatsen i galleri-delen här på Sweclockers) är således till salu. Pris: bud. Med i priset följer en slimline-spelare - fast för att kunna koppla in den behövs en liten slimline->IDE-adapter - men det går att fixa för några kronor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timynator
Jag förstår inte varför ni hänger upp er på att de har "snott" idén. Visst är det ju högst troligt att de har, men det spelar ingen roll.
Ingen KAN få patent på ett sådant bygge. För det är IKEA som äger patentet vad gäller LACK!

Nog sagt om det. Personligen Älskar jag alla LACK-byggen för idén är riktigt bra. Fram ur era hålor och bygg mera lack

yes, jag har själv moddat min svarta lack. Fast inte med dator, bara några lampor och en strömbrytare hahaha men stilrent är det. Får jag pengar ska jag bygga in en dator också nån gång, det är en sjukt fräsch idé!

Visa signatur

Weeei... Gud är god =)

Permalänk

Dom där lack-byggena är ju ruskigt snygga, önskar att ekonomin tillät något liknande.
Själv har jag gått och sneglat lite på mitt lack sidobord (55x55cm). Skrivaren står ovanpå, skulle nog kunna gömma datorn hyfsat på undersidan. Man kan ju göra bordet lite tjockare (på undersidan) utan att det behöver synas så mycket.

Visa signatur

Jan Karlsson

Permalänk
Medlem

Jan Karlsson: been there, done that! Eller nä, inte än - men jag har köpt ett exakt sånt Lackbord, just för att bytta in en dator i. Vore grymt fräckt att ha en bildskärm på själva bordet, samtidigt som datorn ÄR bordet. Och så kablar man ut allt kablage (ethernet och el) via ett av bordsbenen.

Dessvärre har jag inte riktigt haft all den tid jag velat ha de senaste åren - men nångång ska det bli ett "databord"! Lycka till med ditt egna bordsbygge!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekoman
Hej folk!

Skaparen av original-Lack-datorn här.

Oj - här har man varit borta från Sweclockers-forumet ett tag och se vilket rabalder!

Jag såg artikeln i Ny Teknik och det är väl bara skoj ifall grabbarna får cred för deras fina bygge. Att de sen inte refererat till mig (eller till nån annan som byggt Lack-inspirerade datorer) spelar inte så stor roll - jag känner att jag redan fått massa cred för min Lackdator. Festligt nog så var min Lack-dator med i en tidigare artikel i Ny Teknik för ett par år sedan - i samband med att den stod utställd på Tekniska Museet i Stockholm - så det är ju lite lamt av Ny Teknik att inte hålla koll på vad man skrivit om tidigare...

Original-lack-datorn är förresten till salu just nu. Jag har två stycken här hemma och ska till att möblera om, så original-Lack-datorn (den som syns på förstaplatsen i galleri-delen här på Sweclockers) är således till salu. Pris: bud. Med i priset följer en slimline-spelare - fast för att kunna koppla in den behövs en liten slimline->IDE-adapter - men det går att fixa för några kronor.

Ekoman tar det som en man

Permalänk
Avstängd

Fan, vadå sno ideérna från swe.. blir nästan arg..

Visa signatur

Amd athlon 643200+ 2,0GHz @ Amd athlon 64 3500+ 2,2GHz , 4x 512mb, Gainward geforce 6600GT 128mb.

Permalänk
Inaktiv

Det är ju bevis på att folk tycker att det vi gör här är bra! man borde ta det som en komplimang istället!