Permalänk
Medlem

Kyl pasta

Hej!
Jag undrar vilken kyl pasta som är bäst?
Och är den pastan som man får med Zalman VF900-Cu bra?
Kommer det göra någon skillnad på VF900-Cu pasta och en köpt pasta?

Permalänk

är kylpasta bra jag vet inte för jag har ingen eller jag kanske har ellerr jag vet inte var siter kylpassta men har det med datoror att göra eller var sitter den i skärmen eller var i datan eller jag vet inte

Visa signatur

en dator med stor skärm och bra processor på en gigahertz och bra kort till skärm och mycket ram och bra hårdisk som kyler bättre än min förra som var gammal och inte var snabb men det är den här och datorn är bra och snabb och inte hänger sig

Permalänk
Medlem

jag använder Arctic Silver 5, den är nog en av de bästa kylpastorna. använt den till min vf900, min load-temp ligger på 57C, väldigt nöjd. har dock inte provat den pastan som följde med, men tvekar starkt på att den skulle vara bättre än AS5:an

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Njae, det är inte så gott med kyld pasta. Jag brukar värma den i varmt vatten för att sedan njutas med lite korv och ketchup.

Men du kanske menar kylpasta? Arctic Silver 5 is the shit som det heter.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Jag använder både Arctic Silver 5 och TherMax Tech XtFlux-GA.

Båda är bra. Tycker lite bättre om XtFlux-GA p.g.a att man inte behöver byta den efter ca 6 månader p.g.a att den inte torkar.

Men smaken är som baken.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Jag är grymt nöjd med AS5, men som sagt torkar den lite för fort, detta brukar gå att åtgärda med att lägga lite silikon just runt kanten på prollen/chipset.

Bästa resultaten har jag dock fått efter att ha använt 3-7 lager bladguld och polerade flänsar Dock var det bara en skum fylleidé och inget jag rekommenderar någon att göra om ni inte vill drabbas av hjärnblödning under projektets gång

Visa signatur

I7 4790K @ 4.7 | Fractal Kelvin s24 | Asus Z97-A | 32gb Vengeance CL9 1600MHz | KFA2 1070 Ti @ 2050 / 4500MHz | Corsair CX650M

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man bör värma upp cpun, kylaren innan man lägger på den nya pastan?

Permalänk
Medlem

Enligt AMD har Dow Corning den bästa pastan.

2005.06.15
DOW CORNING’S NEWEST CONDUCTIVE GREASE QUALIFIED FOR USE IN AMD MICROPROCESSOR PACKAGES

TC-5022 improves thermal performance 10-15 percent compared to existing materials

Midland, Mich. – Dow Corning Corporation today announced that its new thermally conductive grease, DOW CORNING® TC-5022, has been approved by AMD for use on its AMD64 processors and inclusion into its bundled Processor-In-a-Box (PIB) product offerings.

The new thermally conductive grease boosts cooling performance while minimizing cost of ownership for manufacturers. According to customer testing, TC-5022 offers a 10-15 percent reduction in thermal resistance, improving thermal performance over other thermal grease options on the market today. Used as the thermal “path” between the microprocessor package and its device-cooling heat sink, the grease provides a highly efficient transfer of heat away from the processor. This gives integrated circuit makers greater versatility in selecting heat sink options, including the use of lower cost heat sinks that enable users to reduce overall manufacturing and system costs.

www.dowcorning.com/content/news/etronics_news_amd.asp

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

jag har testat zalmans egna och amd's egna men inget är bättre än AS5

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Njae, det är inte så gott med kyld pasta. Jag brukar värma den i varmt vatten för att sedan njutas med lite korv och ketchup.

Men du kanske menar kylpasta? Arctic Silver 5 is the shit som det heter.

fniss

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Enligt AMD har Dow Corning den bästa pastan.

2005.06.15
DOW CORNING’S NEWEST CONDUCTIVE GREASE QUALIFIED FOR USE IN AMD MICROPROCESSOR PACKAGES

TC-5022 improves thermal performance 10-15 percent compared to existing materials

Midland, Mich. – Dow Corning Corporation today announced that its new thermally conductive grease, DOW CORNING® TC-5022, has been approved by AMD for use on its AMD64 processors and inclusion into its bundled Processor-In-a-Box (PIB) product offerings.

The new thermally conductive grease boosts cooling performance while minimizing cost of ownership for manufacturers. According to customer testing, TC-5022 offers a 10-15 percent reduction in thermal resistance, improving thermal performance over other thermal grease options on the market today. Used as the thermal “path” between the microprocessor package and its device-cooling heat sink, the grease provides a highly efficient transfer of heat away from the processor. This gives integrated circuit makers greater versatility in selecting heat sink options, including the use of lower cost heat sinks that enable users to reduce overall manufacturing and system costs.

www.dowcorning.com/content/news/etronics_news_amd.asp

Tur jag köpte Akasas Thermal Compound 5022

Få se hur den funkar med stock kylaren till A8N32 sli moderkortet

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben