Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Jag fick det bundlat med mitt grafikkort, men jag kan inte få igång spelet

Har iofs inte lagt nån energi på att få igång det, men det är lite smått komiskt

du måste patcha spelet

min kompis fick det med samma grafikkort och var tvungen att patcha

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Jovars, spelet är kanon ! men som alla säger lite väl kort.. Men det är inte ofta jag spelar ett spel mer än 2 timmar.. kommer knappt ihåg när jag spelade ut ett spel sisst.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
Mmm, har köpt det nu (från webhallen) och spelat lite, verkar riktigt skönt, fin fängelsekänsla och sådär härligt filmiskt... verkar lovande!

sen så älskar jag å smyga också...

förresten - riktigt schysst röstskådespeleri! ökar (B-)filmkänslan med Vin diesel, ron perlman, michael rooker och grabbarna...

Mellansekvenserna är ju grymt sköna också!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

schysst spel i all sin anspråkslöshet. lite kort dock, men helt klart underhållande rakt igenom. har spelat färdigt det nu och det var helt klart dom 89kr jag betalade för det iaf

gav mig även lite lust att se dom där riddick-filmerna, har varken sett chronicles eller pitch black...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
schysst spel i all sin anspråkslöshet. lite kort dock, men helt klart underhållande rakt igenom. har spelat färdigt det nu och det var helt klart dom 89kr jag betalade för det iaf

gav mig även lite lust att se dom där riddick-filmerna, har varken sett chronicles eller pitch black...

Pitch black är bra, Chronicles är inte bra.

Permalänk
Medlem

Pitch Black är väldigt bra, jag tycker även Chronicles var bra, kanske inte så bra som den kunde ha varit.
/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Pitch black är bra, Chronicles är inte bra.

Tycker precis tvärtom.

Pitch Black är en ganska seg och tråkig historia.

Chronicles är välgjord med coola miljöer och bättre story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Det har du rätt i, kollade lite på Starbreeze's sida om motorn. Den liknar fruktansvärt mycket Doom 3, men den är tydligen egenutvecklad om man ska tro utvecklarna själva.

Ja för vi lär ju ljuga om det. Det är samma motor som användes till Enclave och Knights of the Temple, fast med stöd för ballt ljus och fetcoola texturer. Hajjar du Len? Bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phosphor
Ja för vi lär ju ljuga om det. Det är samma motor som användes till Enclave och Knights of the Temple, fast med stöd för ballt ljus och fetcoola texturer. Hajjar du Len? Bra!

Gud vad glad jag blir. Först tänkte jag vara lite bitsk och anmärka på meningslösheten i att dra upp en 3 månader gammal tråd utan att ha nått vettigt att säga och sen avsluta med vilken skam det borde vara för Starbreeze att ha någon som uttrycker sig sådär på forum där folket som i slutet betalar ens löner håller till...

Men det gör jag inte... istället så tänkte jag se om du istället kan svara på varför spelet är så kort? Brist på fantasi? Tidsbrist? Jag har inte en aning och det skulle vara så skönt att få veta varför jag spenderade flera hundra på inte ens en halv dags nöje?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Gud vad glad jag blir. Först tänkte jag vara lite bitsk och anmärka på meningslösheten i att dra upp en 3 månader gammal tråd utan att ha nått vettigt att säga och sen avsluta med vilken skam det borde vara för Starbreeze att ha någon som uttrycker sig sådär på forum där folket som i slutet betalar ens löner håller till...

Men det gör jag inte... istället så tänkte jag se om du istället kan svara på varför spelet är så kort? Brist på fantasi? Tidsbrist? Jag har inte en aning och det skulle vara så skönt att få veta varför jag spenderade flera hundra på inte ens en halv dags nöje?

det behöver inte vara långt, det har ju "stöd för ballt ljus och fetcoola texturer". Hajjar du Len? Bra!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
det behöver inte vara långt, det har ju "stöd för ballt ljus och fetcoola texturer". Hajjar du Len? Bra!

hahaahahaha

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Knappast att killen jobbar för Starbreeze

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Chronicles of riddick hade jag nästan glömt bort. Måste testas nu när man har grafikkortet för att driva det.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Gud vad glad jag blir. Först tänkte jag vara lite bitsk och anmärka på meningslösheten i att dra upp en 3 månader gammal tråd utan att ha nått vettigt att säga och sen avsluta med vilken skam det borde vara för Starbreeze att ha någon som uttrycker sig sådär på forum där folket som i slutet betalar ens löner håller till...

Men det gör jag inte... istället så tänkte jag se om du istället kan svara på varför spelet är så kort? Brist på fantasi? Tidsbrist? Jag har inte en aning och det skulle vara så skönt att få veta varför jag spenderade flera hundra på inte ens en halv dags nöje?

Sen kan ju jag svara att du inte alls betalar min lön, det gör förläggaren och att spelet inte alls är för kort utan precis lagom. Men det gör jag inte... (Ooops! Verkar som jag gjorde det ändå.)

Istället ska jag svara att jag tycker det är tråkigt att du var missnöjd med längden på spelet, du kanske skulle spelat det lite annorlunda och utforskat det mer. Vad vet jag, du kanske är världens snabbaste gamer.

Personligen föredrar jag korta bra spel över långa dåliga.

Permalänk

Jag håller faktiskt med herr Phosphor, hellre ett kort bra, än ett långt med samma gameplayskit som gör att man tröttnar.

Och sedan så var dom under tipspress för att släppa spelet i tid med filmen, jag lyssnade på "bakom kulisserna" där dom pratar rätt ofta att dom var stressade och så..

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Avstängd

Hej. Köpte idag chronicles of riddick till xbox för 150kr då jag läst att det är riktigt bra spel.
Har kommit till den punkten då man ska ta sig ner till "mines". Jag har varit i hissen, dödat båda vakterna, gått mot security center och dödat vakten där. har inte lyckats komma vidare där då det är en robot o 2 vakter.
Såg att man i hissen kan gå 2 olika vägar genom ventilationssystemet.
Så nu har jag 3 vägar att välja?
Vilken? All hjälp uppskattas.

ps. Finns det cheat codes till xbox versionen? Jag är ingen fuskare men ibland så..

edit: jag klarade av det, är i gas rummet nu

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Hmm... Jag kanske har missat någonting här? Jag tänkte att om ett spel är gjort här runt knutarna så kan det inte vara världsklass. Men ni verkar ju ge det högsta betyg hela bunten.

Permalänk
Avstängd

Detta spel är lätt 9/10 enligt mig.
Gillar inte stealth särskilt mycket men i det här spelet har dom blandat ut det perfekt med action.
Riktigt kul och grym grafik på xboxen (för att vara på xbox).
Ska spela nu.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denad
Hmm... Jag kanske har missat någonting här? Jag tänkte att om ett spel är gjort här runt knutarna så kan det inte vara världsklass. Men ni verkar ju ge det högsta betyg hela bunten.

Det är ett toppenspel hela resan igenom, fast rekommenderas att man ser filmerna innan.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd

Gnäll om att spelet är kort, utforska lite så blir det längre och bätre, gör sidouppdragen åt fångarna.

Men spelet är jävligt bra, samma med filmerna.. men inte "manga" skiten som spelar sig mellan pitch black och cronicles.. Rage Furry eller vad skiten heter, samma tecknare som Eion

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

mhm nu blev man sugen på att spela igenom liret igen.. ett av de bättre singelplayer-liren man lirat.. älskar smygarspel

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

tråkigt som bara den.
enda bra som slog mej i spelet var grafiken.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tråkigt som bara den.
enda bra som slog mej i spelet var grafiken.

Vill gärna veta vad som var tråkigt då, för det är bättre än de flesta shooters där ute ;).

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är ett grymt spel. Grafiken var ju när det kom rätt revolutionerande tycker jag. Och den är fortfarande helt suverän. Men det är ju inte bara grafiken som är bra, spelkänslan är ju helt grym den med. Helt klart en av de bästa FPS som någonsin gjorts.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Knappast att killen jobbar för Starbreeze

nej knappast inte med den attityden mot konsumenterna...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Tycker också att Riddick är riktigt bra. Gillar just att det inte finns något HUD och man kan se sig själv. Roligt med all variation i spelet. Tråkigast var de träiga konversationerna med de andra fångarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Mellansekvenserna var helt klart grymmast. Tog och spelade in dessa med Fraps.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Gillade hur bra skiten speades på min kassa dator, mycket förvånande och måste uppmuntras.. köp 5ex!